Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Som vanligt tänkte jag ta det lugnt hem efter jobbet. Men efter bara några hundra meter blir jag omkörd av en snubbe i en jävla fart. Lyckades täppa till luckan rätt snabbt. Men han matade på mer och mer och fick ta i som fan för att hålla rullen. Men efter kanske 500 meter till så började han tappa fart och jag körde om tackade för farthållningen och svängde av. Hade nog inte orkat så mycket längre i den farten.

Senast ändrad:
Som ett spjut pga medvind, slicks och mycket sen uppstigning.
Klev in prick 8 och slängde upp dörren och utropade " Mycken sorg och olycka finns det, men jag är här nu!" och stod där ett tag med händerna i sidorna. Röd i fejset.
Ingen märkte något. Som vanligt.

Som ett spjut pga medvind, slicks och mycket sen uppstigning.
Klev in prick 8 och slängde upp dörren och utropade " Mycken sorg och olycka finns det, men jag är här nu!" och stod där ett tag med händerna i sidorna. Röd i fejset.
Ingen märkte något. Som vanligt.
I mitt fall lite enklare, folk blir snarare överraskade om jag dyker upp innan 09:00 (oftast blir det ganska prick 09:00). 😇

Det har tagit många års slit att få folk att acceptera att jag inte är förtjust i tidiga mornar men nu har det satt sig. (y) Byter jag jobb blir det här skitjobbigt. :cry:

I mitt fall lite enklare, folk blir snarare överraskade om jag dyker upp innan 09:00 (oftast blir det ganska prick 09:00). 😇

Det har tagit många års slit att få folk att acceptera att jag inte är förtjust i tidiga mornar men nu har det satt sig. (y)

Haha, och jag kan hojta vad jag vill när jag kliver in, eftersom det är jag som brukar larma av när jag kliver in en stund innan 7 😁

Bytte bort dubbdäcken mot Pirellis 40mm slicks, och jösses vad skönt det var! Fick liksom livsglädjen tillbaka.
IMG_7337.webp

Bytte bort dubbdäcken mot Pirellis 40mm slicks, och jösses vad skönt det var! Fick liksom livsglädjen tillbaka. Visa bilaga 749229
Jag är lite sugen på att slänga på sommarsulorna också. Men halkbekämpningsgruset som ligger ute nu är rätt elakt sett till punkteringar. Dubbdäcken får nog vara kvar. Pendlingen ger också mer för benen med dessa vidriga vinterdäck

i morgondimman behövde jag stanna för att lägga på kedjan på en trissa.

det var såpass glashalt för skorna att jag ramlade.

cykla hade dessförinnan gått bra, utan dubb. bra skit michelin 16 tums barndäck. men det hade varit bättre med dubb denna dag i mälardalen

Länge sedan jag uppfostrade en blow out snytare, egentligen pallar jag inte. Men det här var såpass korkat i ett av de allra mest trafikerade partierna i hela "cyklingspendlings-Stockholm" så jag pallade inte hålla käft. Han mindes inte det hela trots att det var åt båda sidorna en kort stund innan och då slutade jag också vara trevlig.

Sorry

Dimmigt ,mörkt och ensamt imorse, vet inte om det var strömavbrott eller nåt på djurgården för där syntes inte ljusen från gröna Lund överhuvudtaget när jag passerade Slussen/skeppsbron (så dimmigt var det inte).
Hemåt var det blött utan regn, å sida/motvind har ni hört den förr 😜

Tillbaka på hojen efter 10 veckor mellan uppdrag! Första pendlingen idag. Gick finfint imorse om än tungt efter så långt uppehåll. Hem blev misärpendling deluxe 😂

Växelsallad halvvägs hem. Första tanken: jag har ett öra bland verktygen. (att växeln numera hade vissa brister tänkte jag inte på) Men det örat var ju till sommarcykeln.

Andra tanken: snabblänk och singlespeed hem. Men snabblänken var till sommarcykelns kedja. Butiken vid Hornstull försökte hjälpa till kvart i stängning men hade inget öra. Kunde erbjuda snabblänk som jag sen använde ute i regnet för att korta av kedjan. Överdraget till ryggan hade jag glömt hemma = blött innehåll.

Kunde hjälpligt ta mig hem singlespeed med rattlande ospänd kedja. Njutning när den väl stannade på lämplig kugg några meter så det gick att lägga lite kraft på pedalerna en stund 😂 Gick iaf fortare än att gå.

Var trots detta roligare än att ta tunnelbanan hem. Tur man gillar cykeläventyr! 🥳

1000045026.webp

Tillbaka på hojen efter 10 veckor mellan uppdrag! Första pendlingen idag. Gick finfint imorse om än tungt efter så långt uppehåll. Hem blev misärpendling deluxe 😂

Växelsallad halvvägs hem. Första tanken: jag har ett öra bland verktygen. (att växeln numera hade vissa brister tänkte jag inte på) Men det örat var ju till sommarcykeln.

Andra tanken: snabblänk och singlespeed hem. Men snabblänken var till sommarcykelns kedja. Butiken vid Hornstull försökte hjälpa till kvart i stängning men hade inget öra. Kunde erbjuda snabblänk som jag sen använde ute i regnet för att korta av kedjan. Överdraget till ryggan hade jag glömt hemma = blött innehåll.

Kunde hjälpligt ta mig hem singlespeed med rattlande ospänd kedja. Njutning när den väl stannade på lämplig kugg några meter så det gick att lägga lite kraft på pedalerna en stund 😂 Gick iaf fortare än att gå.

Var trots detta roligare än att ta tunnelbanan hem. Tur man gillar cykeläventyr! 🥳

Visa bilaga 749689
😕 ledsen emoji men tummen upp för att du ändå kämpade hem 👊

Såg inte en enda annan cyklist idag vilket var konstigt. Vaknade 10 minuter innan larmet och då är det visst helt dött ute. Såg däremot två harar och två rådjur i mörkret. Ingen av dem valde att springa ut framför cykeln, men ibland känns det lite skrämmande när cykellysen har så smal ljusbild framåt och jag inte har en aning vad som gömmer sig i skogen bredvid vägen.

Lagen borde kräva reflexband runt anklarna istället för på cykeln. Typ 10 ggr mer effektivt när de sitter placerade lågt och rör sig upp och ner.

Sydde på reflexband på ryggsäcken igår.

Inte riktigt julgran än, men nära.
Perfekt att ha några på ramen och klatscha dit på anklarna när skymningen infaller, samma med reflexväst.

Jäklar vad lätt det går i motvind och med dubbdäck jämfört med förra vintern, tack vare ett års rätt flitig träning.
Fick kämpa mer mot elcyklar förra vintern. Rulle på elcykel (som körde om andra elcyklar) ung. 100 m. före omkörning.
rulle.webp

Jäklar vad lätt det går i motvind och med dubbdäck jämfört med förra vintern, tack vare ett års rätt flitig träning.
Fick kämpa mer mot elcyklar förra vintern. Rulle på elcykel (som körde om andra elcyklar) ung. 100 m. före omkörning.
Wow, jag skulle avlida om jag hade en så varm jacka under pendling. I och för sig ska värmeträning vara bra säger ju en del. (y)

Tillbaka
Topp