storfiskarn
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Fuktigt
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Inte bara fuktigt; äckligt fuktigt sådär så att det inte går att ha glajjer...
Japp, blind pendling blir det.Inte bara fuktigt; äckligt fuktigt sådär så att det inte går att ha glajjer...
fick i måndags trots glasögonavtorkarfunktion på handskarna vissa sträckor titta okorrigerat över glasögonen.Inte bara fuktigt; äckligt fuktigt sådär så att det inte går att ha glajjer...
Kort rulle på den snabba elcykeln med tjocka tanten, inför omkörning på hemvägen. Lätt motvind 3 m/s, dubbdäck, 0.5% uppför (jobbet 25 m.ö.h. hemmet 40 m.ö.h.). Lätt som en plätt.Jäklar vad lätt det går i motvind och med dubbdäck jämfört med förra vintern, tack vare ett års rätt flitig träning.
Fick kämpa mer mot elcyklar förra vintern. Rulle på elcykel (som körde om andra elcyklar) ung. 100 m. före omkörning.
Visa bilaga 749733
Isläckar, var i Sverige befinner du dig?Årets första vurpa och en nästanvurpa. Två isfläckar jag inte såg. Första vurpan med SPD, hade tillräcklig sinnesnärvaro för att klicka ur, det var jag nöjd med! Kanske borde krängt på dubben från reservcykeln nu när jag tog primärcykeln i bruk ändå.. Eller kört två lampor.
UppsalaIsläckar, var i Sverige befinner du dig?
Ok, där ser man, tror väl inte det var halt i Stockholm alls men möjligen om man var väldigt tidigt ute samt att det kanske kan vara lite lokalt, men utan dubb alltså om jag tolkar ditt inlägg korrekt?Uppsala
Det finns enstaka isfläckar kvar i kuperad terräng och i och nära skogar. Har inte varit tillräckligt varmt för att även de ska ha smält.Ok, där ser man, tror väl inte det var halt i Stockholm alls men möjligen om man var väldigt tidigt ute samt att det kanske kan vara lite lokalt, men utan dubb alltså om jag tolkar ditt inlägg korrekt?
Men bra att du verkar vara helskinnad.![]()
Fantastiskt med ett misärindex! Finns det någon förklaring av skalan/indexet? 0-10 0=helt ok och 10=springer så fort jag kan rakt in i en betongvägg utan dämpa smällen med händerna...T-bana pga anledning. Misärindex 9,7.
Mycket användbart begrepp. Mer bakgrund finns här https://happyride.se/forum/threads/misarindex.1746340/Fantastiskt med ett misärindex! Finns det någon förklaring av skalan/indexet? 0-10 0=helt ok och 10=springer så fort jag kan rakt in i en betongvägg utan dämpa smällen med händerna...
T-bana är ju lyx, tänk på den som måste cykla dressin i lövhalkaT-bana pga anledning. Misärindex 9,7.
Dubbdäck?Frös på på vägen hem, halt på sina ställen. Däck skadade inte
Rättstavningen gillade inte dubb :DDubbdäck?![]()