Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Se inlägg #20340Lite trafik :-) men lätt motvind och rätt less på dubben nu, frågan när man vågar byta.....
Du får väl börja vakna lite senare!Regnade rätt bra när jag vaknade. Justerade klädsel efter väderlek. Under tiden upphörde regnet. well well.
JAKikade väderprognosen för Stockholm kommande 10dagar. Vågar man sula om till odubbade däck?
Eller tidigareDu får väl börja vakna lite senare!
Själv hade jag motvind hela vägen från Älvsjö till Bea. Fast väldigt lite regn.
Vad ska du dit och göra?Du får väl börja vakna lite senare!
Själv hade jag motvind hela vägen från Älvsjö till Bea. Fast väldigt lite regn.
Kikade väderprognosen för Stockholm kommande 10dagar. Vågar man sula om till odubbade däck?
Vågar man lita på att det håller i sig? Eller det kan man väl aldrig veta :/ Jag väntar nån vecka till.
Jodå, det håller i sig!Vågar man lita på att det håller i sig? Eller det kan man väl aldrig veta :/ Jag väntar nån vecka till.
Jo, jag har tänkt på det där när jag passerar den. Det är lite tillnyktrande i debatten om infrastruktur.Då var årets tredje förkylning avklarad och även jag fick uppleva ett tomt sportlovsstockholm.
Statistiskstolpen vid danderyd sjukhus visade att jag var dagens 19e cyklist över Bergshamrabron, igår knappt över 600. Nu minns jag inte vad det brukar vara sommartids men känns som att det rätt enkelt går 600 pers på ett tunnelbanetåg.
Där har jag sett rätt många nära-döden-upplevelser. Både med ursprung från bilister och cyklister.Blött och frostigt men inget regn kvart över fem imorse (borde haft dubbdäckshojen), såg och hörde en nära incident på vägen hem i den berömda korsningen vid Mcd i Årsta , en kvinna på elcykel (vilket är är helt irrelevant) blir framsläppt av en bil men bilen bakom denne har absolut inte tänkt på att trafiken kan kan sakta ner för hen laddade hårt och satt nog andra tankar eller kanske i telefon, hörde däckshas och väntade på stora poffen/kraset men det uteblev men cyklisten såg duktigt skrämd ut.
Tur att det gick bra iallafall.
Är det faktiskt total antal som passerar eller bara de som passerar söderut?Jo, jag har tänkt på det där när jag passerar den. Det är lite tillnyktrande i debatten om infrastruktur.
Cykeltrafiken över Stocksundsbron är rätt liten i sammanhanget, trots att all cykelpendling in mot stan från nordost går där. I maj och augusti brukar den där räknaren stå som högst, och då på knappt 3000 förbipasserande per dygn, så säg 1500 pendlare som tar sig tur och retur. Drygt hälften av det tillkommer på andra sidan av motorvägen vid Mörbygårdsvägen, så som mest knappt 2500 pendlare en solig augustidag. Ett tunnelbanetåg tar packat drygt 1200 passagerare. I ren persontransport så motsvarar all cykelpendling där alltså bara ca. 2 tåg per riktning per dygn, beroende när på året det är. Det går idag ungefär 175 tåg från Danderyds Sjukhus till Bergshamra per dygn (och lika många åt andra hållet).
99% säker på att det är totala antalet passager.Är det faktiskt total antal som passerar eller bara de som passerar söderut?
På hemvägen stod det ca 30600 för i år vilket ger ca 710 per vardag (om man antar 0 på helgdagar), eller ca 1/4 tunnelbanetåg..
Inte direkt imponerande siffror… tyvärr
Jag brukar försöka göra ett tiotal extra repor när jag ser en sån "räknare". Statistik är viktigt.99% säker på att det är totala antalet passager.
Prova att cykla fram och tillbaka nästa gång på direkten och se om siffran uppdateras.![]()
Den räknar både norr och söder.Är det faktiskt total antal som passerar eller bara de som passerar söderut?
De sopsaltade stråkens dolda förtjänster visar sig nu när övriga stråk i princip är grusvägar.Hur mycket salt tror vi att det ligger kvar på de sopsaltade stråken? Det har ju inte regnat mycket på sistone. Vågar man ta ut finhjulen? Det börjar bli dags att slippa dubben nu...
Jag mött en sopsaltare i Sundbyberg i morse. Borsten var uppfälld, men jag tyckte det såg ut som att han spred ut ny saltlake.Hur mycket salt tror vi att det ligger kvar på de sopsaltade stråken? Det har ju inte regnat mycket på sistone. Vågar man ta ut finhjulen? Det börjar bli dags att slippa dubben nu...
Inte omöjligt, minusnätter på g.Jag mött en sopsaltare i Sundbyberg i morse. Borsten var uppfälld, men jag tyckte det såg ut som att han spred ut ny saltlake.
Jag undrade om jag missat en helgdag eller om alla i Älta hade dött. Först vid Henriksdal insåg jag att Vuältaborna nog är i Åre nu.Kan det inte vara sportlov hela tiden? Väldigt lugnt och skönt i trafiken den här veckan.
Du får lära dig att läsa av vädret bättre.Igår morse var det plus två grader och glitter överallt, idag en grad , tar dubbdäckscykeln för säkerhets skull och då var det såklart torrt å fint….![]()