Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ävla idoter! Inte ens hoppsan!
Boosted board är det en el-enhjuling eller nåt?
Alla tunnelbanetåg går MOT en station aldrig TILL. Jag sa det någon gång i förbifarten när vi käkade lunch när jag pluggade och en kompis sa att han hade kört tunnelbana och det ingick i utbildningen att uttrycka sig så så att färre blev arga när man tog tågen ur trafik.Tomt på vägarna, både bilar och cyklister saknades. Lite vått ibland från alla spolfordon som just nu håller på att ta bort det sista gruset. En lätt fuktighet i luften och nästan tvåsiffrigt på termometern. En alldeles alldeles underbar morgon med andra ord.
Börjar också bli allt snabbare för varje pendlingsrunda jag gör men upplever själv att varje runda blir mindre och mindre hetsig. Det är väl ett tecken på att jag blir snabbare och fått bättre kondition. Även snittpulsen har gått ned och alla monsterbackar har börjat platta ut sig konstigt nog..
Ungefär såhär kändes det att pendla idag:
Har vi lunchat?? När då??Alla tunnelbanetåg går MOT en station aldrig TILL. Jag sa det någon gång i förbifarten när vi käkade lunch när jag pluggade och en kompis sa att han hade kört tunnelbana och det ingick i utbildningen att uttrycka sig så så att färre blev arga när man tog tågen ur trafik.
Idag är jag på kontoret, åkte räser och hade det rätt mysigt. Frun sa att jag skulle kolla hur det såg ut med tågen och jag bara "nä, cykel är säkrare" :)
typ 2001? :)Har vi lunchat?? När då??
Har blivit röntgad och igenomgången av läkare idag inga skelettskador iallafall bara mörbultad .Fint väder men det kunde tagit slut vid korsningen Götgatan/ folkungagatan står längst fram vid trafikljuset , det blir grönt hinner ta ett par tramptag sen smäller det , såg inte bilen förrän jag låg på backen den skulle uppenbarligen till höger på folkungagatan….
Ont i kroppen, handlederna, axeln, knäet är värst men tur i oturen det är det vänstra den här gången![]()
”Hur ska vi lösa det här?” Vadå vi? Hahaha! Skönt att höra att du är okej. Snart uppe på sadeln igen?Har blivit röntgad och igenomgången av läkare idag inga skelettskador iallafall bara mörbultad .
Nu börjar det ”roliga” ägaren (pappan) ringde å frågade hur vi skulle lösa det här för det är ju skador på hans bil , jag sa att han får anmäla till sitt försäkringsbolag så får de göra upp men det ville han inte ….
Fortsättning följer.
Trevlig helg
Har blivit röntgad och igenomgången av läkare idag inga skelettskador iallafall bara mörbultad .
Nu börjar det ”roliga” ägaren (pappan) ringde å frågade hur vi skulle lösa det här för det är ju skador på hans bil , jag sa att han får anmäla till sitt försäkringsbolag så får de göra upp men det ville han inte ….
Fortsättning följer.
Trevlig helg
Jag cyklade in till stan å gick igenom lite jobb inför nästa vecka å det kändes stelt men okej efter förutsättningarna.”Hur ska vi lösa det här?” Vadå vi? Hahaha! Skönt att höra att du är okej. Snart uppe på sadeln igen?
Precis det jag tänkte på , cykelbanor som var rena förra veckan har städats igen och nu ligger det mer skit än innan trots att det dessutom har regnat ganska mycket.Vissa partier hade tydligen sopats rätt så nyligen. Var en fin brun sörja av allt damm.
Tur med cykeltvätt på jobbet...
Fräck bakskärm! Är det SKS? Antar att det är clip on?
Fräck bakskärm! Är det SKS? Antar att det är clip on?
Kör! Du verkar vara Snäckans enda hopp numera!Tjockt med fålk.
Tant i min ålder hade klotat i början av Västerbron, men såg pigg ut ändå.
Funderade om jag ska köra Södertälje 400 i helgen. Kom inte fram till något. 6,15 asså, inte klokt va tidigt.
Snäckan låter mer och mer som en klubb för mig..Kör! Du verkar vara Snäckans enda hopp numera!
Eftersom cykeln får det som blir över, alla vackra ord till trots. Cyklade genom nya slussen igår för första gången, vilket jlva haveri generellt och för cyklister. Värre än förväntat. Och så otroligt fult med byggnaden som ligger som en mökgrå/svart mur mellan gamla stan och söder. Vi måste vara sämst i världen på att bygga stadsmiljö i det här landet. Får lust att emigrera till Danmark.Kom och tänka på en sak: varför är cykelvägarna alltid som bredast där det inte behövs (typ långa raksträckor) och som smalast där det är mest farligt?
Du får väl skrika åt folk att du tränar för vätternrundan? Så dom fattar!Ännu senare idag. Halv 9 vid Hornstull. De flesta sköter sig ju, men så är det såna som jag och några till som bara ska fram och förbi va. Fortsätter det så här så är jag deporterad innan sommaren.
Det är ju vad de tror tyvärr. Annat var det förr när de trodde man var med tour de France.Du får väl skrika åt folk att du tränar för vätternrundan? Så dom fattar!