Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Läste varningarna här innan hemfärd, men pga gubbenvis lyssnade jag inte på dem. Tveksamt beslut! Inkasserade några godhetspoäng genom att plocka bort grenar och stammar som blockerade cykelbanan på några ställen.

Var på väg att försöka mig på det här trädet också, men lät det vara när jag såg att det låg mot ett elstängsel…
1751557884790.webp

För er som inte åkt hem än, det är ca 1 miljard meter per sekund vindbyar ute nu!

På riktigt nu alltså. Det är farligt ute. Lämna cykeln om ni kan. Inte värt det. Jag går och håller ändå på att blåsa omkull. Gick precis förbi en vägskylt som vält.
Du hade tyvärr helt rätt.

Måste ha mojnat när jag skulle hem för det var tvärlugnt. Jag inte ens särskilt fort trots vinden i ryggen. Toppade 33 eller så på Stadsgården liksom. Det mest spännande var att få tag på cykeln när polisen och brandkåren har spärrat av området där den var låst pga fallande fönster. En snäll brandman hämtade cykeln åt mig medan jag skulle stå i säkerhet under tak. Stackarn fick stå och kämpa med mina två lås. Dagens hjälte!

Säg något dåligt som inte för något bra med sig, mycket fint kan sägas om min pendlarMiyata men en sak som driver mig till vansinne är den skallrande framskärmen. Idag var den tyst.

Den måste blåst på plats igår, i byvinden!
Vad säger det om mina mekaniska kunskaper och förmågor?......
#sopa

Säg något dåligt som inte för något bra med sig, mycket fint kan sägas om min pendlarMiyata men en sak som driver mig till vansinne är den skallrande framskärmen. Idag var den tyst.

Den måste blåst på plats igår, i byvinden!
Vad säger det om mina mekaniska kunskaper och förmågor?......
#sopa
Pro tip: Nästa gång det skallrar, så trycker du dit ett tuggummi.

Lite intressant att nya cb går runt utanför FRA längs med ett staket. Om man bygger ut så kanske man inte vill att det ska vara superenkelt att kika förbi och se annat än satellitbild. Mötte en väktarbil som körde på en grusväg innanför staketet, så dom är ju måna om vilka som rör sig i området.
1000036439.webp

Nu vet jag ju att ni tramsar, men bilden i förra inlägget var tagen vid Barkarby på kartan ovan.

Lite intressant att nya cb går runt utanför FRA längs med ett staket. Om man bygger ut så kanske man inte vill att det ska vara superenkelt att kika förbi och se annat än satellitbild. Mötte en väktarbil som körde på en grusväg innanför staketet, så dom är ju måna om vilka som rör sig i området.
Visa bilaga 778270
Nu vet jag ju att ni tramsar, men bilden i förra inlägget var tagen vid Barkarby på kartan ovan.
Är det liknande underlag på sista biten ut mot vägen? Jag har svängt ut vid Hogsta och tyckte att det såg ut som ridväg (utifrån märkena på marken) åt hållet du cyklade.

Det var tomt, varmt och skönt imorse. Skrapade och var massa intressanta oljud från framhjulet, men det visade sig att det bara var stänkskärmen som glidit ner efter förra pendligen i regnskur. Men har cyklat med dem (SKS speedrockers) i mer än 100 mil utan att behöva röra dem så lite förvånad.

Hade egentligen ingen anledning till att åka in till kontoret idag, men något renoveringsprojekt i grannskapet och jag var sugen på att cykla gjorde kontoret lockande.

Åkte buss idag och inte cyklat den vägen på ett tag men är Västerbron nu avstängd på höger sida? Från Hornstull till Kungsholmen? Ser ut som att breddningen är på G iaf och att mycket av den dåliga asfalten grävts upp. Hoppas på mycket platt och fint underlag sen med mycket plats för omkörningar!

Om svaret på frågan är ”ja”, när öppnar det igen?

Bra pendlingar senaste dagarna och idag var inget undantag. Har glesats ut märkbart mot början av veckan. Någon som vet tidsplanen för arbetet vid Tegelbacken? Kommer cykelbanan mot Munkbron vara öppen med full bredd när alla kommer tillbaka?

Inte mycket cyklister ute.
Västerbron är öppen i båda riktningar smalare in mot Hornstull.
Underlaget är tyvärr det samma vet inte om det ska göras något med det nu har fattat det som att det är vägbanan som skall åtgärdas.

Inte mycket cyklister ute.
Västerbron är öppen i båda riktningar smalare in mot Hornstull.
Underlaget är tyvärr det samma vet inte om det ska göras något med det nu har fattat det som att det är vägbanan som skall åtgärdas.
Jaha, det var nog den jag såg. Kom på att cykelbanan nog är skymd av stora plåtar fortfarande.

Tillbaka
Topp