Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kul, var blev jag spottad?
Trimmad elhoj kränker aldrig.Blev kränkt på av en trimmad elcykel på hemvägen. Det får inte upprepas - imorrn blir det racern!
Usch då, ungefär vilken tid hände det och i vilken riktning?Soligt och blåsigt och mkt folk. Otäck olycka vid Västerbron med två blodiga och golvade personer. Hoppas det gick bra!
Ner mot Rålis vid 8:45ish. En Rawbike och ngt annat tyckte jag mig se.Usch då, ungefär vilken tid hände det och i vilken riktning?
Just ner mot Rålis vill man verkligen inte ha en incident, ofta avsevärt högre hastighet så där är det oftast hyperfokus. Extra mycket koll just efter Västerbron där de flesta fortsätter rakt men vissa vänster i kombination med gångare som ibland korsar utan att se sig om. Som tur är kör jag aldrig i den riktningen själv under morgonrusningen.Ner mot Rålis vid 8:45ish. En Rawbike och ngt annat tyckte jag mig se.
Nä, riktigt läskigt ställe!Just ner mot Rålis vill man verkligen inte ha en incident, ofta avsevärt högre hastighet så där är det oftast hyperfokus. Extra mycket koll just efter Västerbron där de flesta fortsätter rakt men vissa vänster i kombination med gångare som ibland korsar utan att se sig om. Som tur är kör jag aldrig i den riktningen själv under morgonrusningen.
Sett till hastighet möjligen det farligaste stället under hela min hempendling... här behöver man anpassa sig, att smälla i hastigheter mellan ca 35 - drygt 50 är potentiellt livsfarligt, inget bra ställe att få punka på heller.
Med racerns hjälp klarade jag mig okränkt genom dagens pendling. Av såväl el- som muskeldrivna cyklar.Blev kränkt på av en trimmad elcykel på hemvägen. Det får inte upprepas - imorrn blir det racern!
Ja den stämmer ibland rätt bra! :DDet givna svaret i den situationen är väl kamelåså.
Ja, vore helt klart smidigare att sätta skylten här i stället. Cirka 100 meter tidigare, så är det bara att ta ner höger och sen under motorvägen och upp på andra sidan.Cyklar söderut över bergshamrabron, där Roslagsbanan stannar möts jag av avstänging. Ett tiotal andra cyklister som gör samma misstag på den korta stund jag är där och vänder. Kass skyltning…
Borde väl gå i cykelbanornas hall of shame men nu var det under pendling. Oklart…
Ja, vore helt klart smidigare att sätta skylten här i stället. Cirka 100 meter tidigare, så är det bara att ta ner höger och sen under motorvägen och upp på andra sidan.
Visa bilaga 788508
Det kompliceras lite av att det finns en station för Roslagsbanan mellan den bra och den dåliga platsen, som folk behöver kunna komma till och från. Men lätt löst med två infotavlor.Men då skulle ju någon ha behövt tänkt till innan de satte upp skylten?
Det sitter iaf en skylt uppe på bron över motorvägen numera. Liten förbättring.Det kompliceras lite av att det finns en station för Roslagsbanan mellan den bra och den dåliga platsen, som folk behöver kunna komma till och från. Men lätt löst med två infotavlor.
Jag har mailat Svevia och frågat vad arbetet handlar om, hur långe det pågår etc, men de har inte svarat. Får väl maila kommunen också.
Tack för att du uppmärksammar oss om detta. Efter platsbesök så är detta fel åtgärdat, men hör av dig om det fortsatt är ett problem, eller om något annat i detta ärende ändras.
Jag fick svar från kommunen om vad arbetet går ut på: https://www.danderyd.se/driftinform...ng-pa-gc-banan-intill-e18-invernessstocksund/Det sitter iaf en skylt uppe på bron över motorvägen numera. Liten förbättring.
Jag gjorde felanmälan till kommunen och fick svaret:
Försöker verkligen (och lyckas oftast) zen-pendla, men att hamna bakom tant på otrimmad eltralla är inte bra för blodtrycket:
Så många frågor, så få svar...
- Hur lyckas man köra långsammare nedåt än uppåt?
- Hur får man till så precisa spårval att alla rimliga omkörningar omöjliggörs?
- Hur kan man så effektivt kombinera passivitet och hänsynslöshet?
- Hur går kloningen till?
Omkörd av en rawbike på huvudstabron i morse. De håller verkligen fel fart, blir lite svårplanerat när de kommer farande. Ofta toppat med att föraren har helsvart utstyrsel eller cammo...Ner mot Rålis vid 8:45ish. En Rawbike och ngt annat tyckte jag mig se.
Tycker vinglandet är så hemskt också, varje gång de ska stanna eller starta, man får verkligen se upp.Försöker verkligen (och lyckas oftast) zen-pendla, men att hamna bakom tant på otrimmad eltralla är inte bra för blodtrycket:
Så många frågor, så få svar...
- Hur lyckas man köra långsammare nedåt än uppåt?
- Hur får man till så precisa spårval att alla rimliga omkörningar omöjliggörs?
- Hur kan man så effektivt kombinera passivitet och hänsynslöshet?
- Hur går kloningen till?
Hade en close encounter med en ninja på rawbike igår. Det gick bra, men var nog obehagligt för samtliga inblandade.Omkörd av en rawbike på huvudstabron i morse. De håller verkligen fel fart, blir lite svårplanerat när de kommer farande. Ofta toppat med att föraren har helsvart utstyrsel eller cammo...