Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

var på cykelköket igår med min pendlarcykel som jag hatar. lyckades byta växelvajer till bakväxeln, vilket inte gjorts på sju år. Den var både fransig och rostig. Oljade kedjan också pga orkar aldrig göra det hemma... Tyckte cykeln kändes helt otrolig att cykla på imorse! Trots att jag hatar den. Men idag hade jag vaknat på rätt sida.

Var ju rätt bra planerat det här med regn i natt och uppehåll på morgonen 🙂 (y) låg puls/ansträngning men irriterande veka ben sedan jag ökat på löpträningen sista dryga månaden.

Tror heller aldrig jag sett så många pendlare vid den förhatliga/farliga korsningen Gjörwellsgatan i riktning mot Västebron, nästan så att jag inte hann passera när det blev grönt.

Jag tror att jag behöver nya regnkläder. Jag tror att med svetten från de nuvarande skulle jag vara torrare efter att ha hoppat i en pool.

Det är inte ”dina” cykelbanor utan lika mycket mina! Orkar inte läsa en wall of text men gissar att du var en av alla surströmmingar 🤣
Sammanfattningen är alltså:
Person cyklar på fel sida vägen för det är jobbigt att åka över den.
Andra tycker det är fel och luftar det.
Person tycker det är fel att andra luftar det.
Person beskriver detta på ett forum.
Person får inte medhåll
Person blir irriterad att andra inte tycker person gör rätt när person gör fel.

Sammanfattningen är alltså:
Person cyklar på fel sida vägen för det är jobbigt att åka över den.
Andra tycker det är fel och luftar det.
Person tycker det är fel att andra luftar det.
Person beskriver detta på ett forum.
Person får inte medhåll
Person blir irriterad att andra inte tycker person gör rätt när person gör fel.
Dontfeedthetrolls.webp

En liten story från min nya pendlarväg, som är rena skogsduschen jmf tidigare västerbrohets. En lirare går på en cykelöverfart, bredvid det, för tillfället, outnyttjade övergångsstället, och pekar med hela handen på en mötande och väjande cyklist och halvskriker passivt agressivt "Guud möörning! Cyköla förssiktichgt!" på svengelska. När jag, som kommer bakifrån, cyklar förbi ser jag att det är ju liraren, från härommorgonen.
Härommorgonen nämligen, mötte jag liraren på en villagata där han spankulerade mitt i gatan, mot trafiken. Han sa något rätt högljutt men jag hörde inte vad och tänkte inte mer på det och utan noterade bara dumheten och väjde med god marginal. Nu kommer jag på att jag nog träffat på liraren på en annan cykelbana i krokarna en annan morgon där han gjorde sig bred och hemskt gärna ville vara i vägen. Trevlig morgonpromenader somliga har. Men inte liraren, han tar hellre en otrevlig.

Fö hände inte så mycket. Tog rygg på en sån där elcykel som gick i 40 men fick släppa ganska fort.

Jobbigt med psykfall på cb som inte är mottagliga för vård. Men dom ska ju ut i samhället bland oss andra och inte vara inlåsta på institution, då blir det sådär. Värre och farligare är det väl med alla (många många gissar jag) drograttfyllerister.

Jobbigt med psykfall på cb som inte är mottagliga för vård. Men dom ska ju ut i samhället bland oss andra och inte vara inlåsta på institution, då blir det sådär. Värre och farligare är det väl med alla (många många gissar jag) drograttfyllerister.
Du har inte träffat på honom? Du har ju cyklat samma sträckor i århundranden, ungefär. Mina vibbar säger att det inte lär ge något att stanna diskutera frågan.

Jomen för hundra år sen var både Beckis och Långbro i fin form. Sen vet jag ju inte heller exakta lokalen (men hajar att säpo måste operera lite varstans, men anonymt s.a.s.) men söderort nånstans?

Så här har jag löst det idag. En Carradice Nelson Longflap med en Bagman expedition Saddle Bag support.

Hade lämning av sonen imorse och kom inte iväg på pendling förrän vid 08:10. Det var inte ensamt på cykelbanorna. Ingen idé att stressa fram direkt. Hade räknat med detta och att det således skulle bli en lugn pendling så duschade redan hemma och svidade bara om när jag kom till jobbet.
Men är fortfarande lyrisk över nya cykeln. Utan att egentligen anstränga mig tar jag mig uppför Torsgatan i 20 knyck. Det gjorde jag inte direkt med varken min gamla gjutjärnsracer eller min Unit.

Vid backen ner från Kransen var det en riktig proffspendlare som tydligt visade att han förstod att det var väjningsplikt . Jag var glad hela vägen till jobbet, på vägen hem tog jag en liten omväg via Nybohovsbacken. Sjukt värt, snart är jag Le Grimpeur!

Tvätta cykelskor låter ju fantastiskt, hur gör du med klossarna?
Klossarna satt kvar. Det var handtvätt som gällde. Först gnuggade jag med ganska koncentrerad såplösning, sen sköljde jag ur ordentligt. Sen typ en halv deciliter ättiksprit i varje sko och ställde dem i botten på en hink och fyllde upp med vatten så det täckte och lät stå några timmar. Slutligen skottork nästan hela natten. Det mesta av den sura odören försvann…

Bikt:

Jag erkänner att morgonpigga personer nästan alltid stört mig. Det är något obehagligt präktigt över deras attityd. De hoppar i säng i god tid som en tråkig svärmorsdröm och är på jobbigt tidigt för att omedelbart stressa folk genom att skicka iväg en massa jobbiga email (vissa morgonpigga gillar tyvärr även att ringa folk tidigt, borde klassas som övervåld).

Morgonpigga personer är dessutom nästan alltid superstrikta på att sticka iväg irriterande tidigt från jobbet vid en viss tid och nästan ingenting kan då stoppa dem.

Chefen verkar åtminstone uppskatta att jag inte ränner iväg hem så tidigt som motvikt eller annars har han bara vant sig att jag är en slö jäkel på morgonen. LoL
Känner mig oerhört träffad på alla punkter. 🤣 Brukar dock schemalägga alla mejl så att de skickas 08:00.

Tillbaka
Topp