Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Inte helt, bara bitvis mellan Liljesund och Storsund. Men jefla skakigt och kladdigt har det varit med grusräjser i september.Är inte din pendlarväg helt söndergrävd nu?
Jag vågar inte riktigt ropa hej ännu, men jag tror att ditt tips var lösningen. Tack! Har än så länge bara dragit åt de två av skruvarna som inte satt stenhårt och knaket verkar vara borta. Nästa steg blir att plocka isär, göra rent och smörja!Jag brukar behöva slänga på nytt fett på skruvarna som håller stora klingan fast i vevarmsmackapäret... Knaket gjorde mig tokig innan det lokaliserades.
Måste testa detta också, har något knak på skitväderpendlaren. Det enda jag petat i i närtid är byte av storklinga så klingbultarna är klart mistänktaJag vågar inte riktigt ropa hej ännu, men jag tror att ditt tips var lösningen. Tack! Har än så länge bara dragit åt de två av skruvarna som inte satt stenhårt och knaket verkar vara borta. Nästa steg blir att plocka isär, göra rent och smörja!![]()
Nu vet jag inte var i Rågsved du bor men lättast/enklast är kanske att du cyklar är väl antingen rågsvedsvägen mot Högdalen eller ta dig bort till Huddingevägen/älvsjöbadet/hagsätra det är ju de passagerna som finns för ta dig förbi pendeltågsspåren men som skrivet beror ju på var du utgår ifrån….Bökig.
Har flyttat och kör nu Rågsved - Sjöstaden.
Försöker hitta en bra väg mellan Rågsved och Årstafältet. Resten löser sig självt
Med tanke på Solnas ganska dåliga cykelvägar så vore det fullt logiskt om den "Smala passagen" leder till ett slukhål.Händelsefattig hempendling. Det mest uppseendeväckande är att Solna valt en orange skylt med varningstexten ”Smal passage” vid en trång omledning förbi ett vägbygge, istället för deras förhatliga favorit ”Cykel ska ledas”![]()
När jag ser en mötande gångtrafikant som går på rätt sida brukar jag försöka lägga mig till vänster i riktigt god tid för att tydligt kommunicera att jag vill att de ska fortsätta på rätt sida.Ska man cykla på vänster sida för att inte skrämma över vänster-gångarna?
?När jag ser en mötande gångtrafikant som går på rätt sida brukar jag försöka lägga mig till vänster i riktigt god tid för att tydligt kommunicera att jag vill att de ska fortsätta på rätt sida.
Nåt sånt. Eller till och med helt till vänster (som den gående på skylten) för extra tydlighet.?
Edit: ah, tror jag förstår. På gemensam gång och cykelbana så lägger du dig tydligt som grön cyklist när du möter röd gångare?Visa bilaga 796639
Bor relativt nära Max. Körde den vägen mot Sthlm i morse och hamnade åt helvete. Älvsjö.Nu vet jag inte var i Rågsved du bor men lättast/enklast är kanske att du cyklar är väl antingen rågsvedsvägen mot Högdalen eller ta dig bort till Huddingevägen/älvsjöbadet/hagsätra det är ju de passagerna som finns för ta dig förbi pendeltågsspåren men som skrivet beror ju på var du utgår ifrån….
Jag hoppas verkligen inte att potthålet som finns på den avsmalnade cykelbanan växer till ett slukhål! Det är på en bro över ett tågspår!Med tanke på Solnas ganska dåliga cykelvägar så vore det fullt logiskt om den "Smala passagen" leder till ett slukhål.
Hur gör du med mötande cyklist? De förstår situationen och byter också över till sin vänstra sida, eller?Nåt sånt. Eller till och med helt till vänster (som den gående på skylten) för extra tydlighet.
Ah, de fyrfiliga GC-banorna! Är bilden från framtiden eller ett parallellt universum? :-)?
Edit: ah, tror jag förstår. På gemensam gång och cykelbana så lägger du dig tydligt som grön cyklist när du möter röd gångare?Visa bilaga 796639
Jag skulle gärna ta ett allvarligt snack med enmansutredaren som kom på att i en specifik men ändå diffus situation i trafiken så ska vi ha partiell vänstertrafik. Jag menar, vad kan gå fel?Har haft ytterligare 3 incidenter med gående på gemensam gång- och cykelbana där de gående befinner sig på sin vänstra sida för att sedan, när de upptäckt att jag kommer emot dem, spontant byter över till sin högra sida. Detta utan att först titta över sin axel för att försäkra sig om att det inte kommer någon bakifrån.. Det gjorde det inte heller, förutom sista gången. Då ropade jag "se upp bakifrån", vilket inte fick gångaren att låta bli att byta sida. Men som tur var tog bakifrån-cyklisten ner farten och höll sig på yttersta decimetern..
Ska man cykla på vänster sida för att inte skrämma över vänster-gångarna?
Jag bor lite längre bort mot Huddinge Centrum men cyklar förbi Max (när jag cyklar, renoverar badrummet hemma så det är inställt tills vidare).Bor relativt nära Max. Körde den vägen mot Sthlm i morse och hamnade åt helvete. Älvsjö.
Hemresan gick smidigare då jag följde C11 tills markeringen tog slut och då blev det kartpendling med stopp och Googles rekommendationer för att cykla med barn.
Hittar verkligen uselt här än sålänge när rutten från Strava säger ett, Google säger två och omledning säger tre.
Mötande cyklist komplicerar såklart situationen.Hur gör du med mötande cyklist? De förstår situationen och byter också över till sin vänstra sida, eller?