fd.Elhojtok
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Kortbent idag, såklart! (Med benvärmare...)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tack!Jag bor lite längre bort mot Huddinge Centrum men cyklar förbi Max (när jag cyklar, renoverar badrummet hemma så det är inställt tills vidare).
Från korsningen vid Max/Lidl går en cykelväg upp genom bostadsområdet som går bort till Älvsjöbadet om man följer den. Fortsätt genom Örby så ser du Huddingevägen igen. Nu har de grävt av längre fram vid Östbergatippen så man behöver åka över Huddingevägen, ner till korset vid McDonalds och åka över där för att komma till Årstafältet.
Ja det var också min tanke men det alternativet verkar funka bättre för T- bana. Har hittat en bra väg idag men tack för input.Skulle jag till sjöstaden därifrån skulle jag nog cykla högdalen - bandhagen - Stureby svedmyra - globen osv
Vad är det för bra väg du hittat?Ja det var också min tanke men det alternativet verkar funka bättre för T- bana. Har hittat en bra väg idag men tack för input.
Hoppas länken funkar. Annars gc efter Max, sikta mot Örby därefter C11 som tar en över Årstafältet sedan är man nästan i mål.Vad är det för bra väg du hittat?
Länken funkar utmärkt. Snyggt. Jag är väl bekant med omgivningarn söder om globen. Bott på ett par ställen under 16 år och pendlat och motionerat åt alla håll.Hoppas länken funkar. Annars gc efter Max, sikta mot Örby därefter C11 som tar en över Årstafältet sedan är man nästan i mål.
Check out this Flyover of my ride on Strava: https://strava.app.link/pTy1Elnn7Wb
Trist! Nån nervgrej?Lite misär, trots perfekt väder.
Dras ibland med nån sorts smärta i muskler. Kommer först smygnade och blir sedan intensiv, lite krampartad fast bara smärta, inget "drag" i muskeln.
Började på högra låret, lite på yttre kanten av ovansidan strax ovanför knäet, på utpendlingen. Stannade och stretchade vilket brukar ta udden av smärtan. Det satt sedan kvar hela dagen.
På hempendlingen dök det upp på vänster sida, sätesmuskeln. Kort efteråt kom högersidan tillbaka.
Fick balansera smärtan mellan sidorna hela vägen hem.
Skitkropp![]()
Jag vet inte faktiskt. Det händer inte så ofta heller så har inte tillräckligt med data för att hitta något samband.Trist! Nån nervgrej?
Det sitter cykelförbudsskyltar i andra korsningar på örbyleden så det är cykelförbud, och förmodligen ett rätt otrevligt ställe att cykla på. Jag tycker inte ens om att köra bil där. Otroligt mycket stressade skåpbilar och pickupper i rusningen, plus långtradare dygnet runt. Cykelbanan är ett paradis i jämförelse.Verkar vara tillåtet att cykla på självaste Örbyleden. Finns inga skyltar om motsatsen iaf. Eller?
Visa bilaga 796880
Du åkte förbi en McDonalds vid Martin&Servera efter att du åkt över Huddingevägen vid Östberga (världens kortaste grön-ljus-period) när jag tittar på din fly-over.Tack!
Tog den vägen till Örby idag och vips var jag på C11 och det var bara att blåsa på. 8 personliga rekord enligt Strava. Har inget minne av McDonalds dock, drog till höger innan den korsningen.
Ah...har börjat ta till höger i korsningen innan.Du åkte förbi en McDonalds vid Martin&Servera efter att du åkt över Huddingevägen vid Östberga (världens kortaste grön-ljus-period) när jag tittar på din fly-over.
Till skogs kör jag en Magishine Monteer 8000 på styret och en Magishine MJ-900S på hjälmenTog ur luft igår och är nere på 2-ish bar men tror det är lite för skumpigt för min smak. Det sväljer ojämnheterna bättre på vägarna men jag studsar ju hel vilt på sadeln (ja, jag behöver stå oftare).
Annars var det som vanligt en underbar tur på min nya rutt på väg till jobbet. Dags för starkare lampor snart. Vad köper vi till en mtb som går i skogen?
bikable.se
Hur togs kommentaren emot. Helvete vad utskälld jag blev för en sådan kommentar :DKommer ikapp en kvinna som ser ut att ta i och vilja ha driv i cykelpendlingen. Kul tänker jag och påbörjar omkörning. Då väljer hon att växla från längst till höger på GC till längst till vänster.
Hmm, då får jag väl göra en omkörning på höger men nej! För 10 sekunder senare är hon på väg i full fart mot längst till höger igen. Riktig omkörning då!
Men nej, för då är hon tillbaka på vänsterkanten... Kan nämna att hon inte tittade över axeln nån gång...
Kör till slut om henne till höger och kan inte hålla mig från att kommentera att hon svajar väldigt mkt...
I övrigt händelselöst.
Ringklockan brukar oftast lösa sådana situationer för mig, men det händer ju att vinglarna även har hörlurar och då blir det svårare.Kommer ikapp en kvinna som ser ut att ta i och vilja ha driv i cykelpendlingen. Kul tänker jag och påbörjar omkörning. Då väljer hon att växla från längst till höger på GC till längst till vänster.
Hmm, då får jag väl göra en omkörning på höger men nej! För 10 sekunder senare är hon på väg i full fart mot längst till höger igen. Riktig omkörning då!
Men nej, för då är hon tillbaka på vänsterkanten... Kan nämna att hon inte tittade över axeln nån gång...
Kör till slut om henne till höger och kan inte hålla mig från att kommentera att hon svajar väldigt mkt...
I övrigt händelselöst.
Jag var ju redan om så lyssnade ärligt talat inte. Det var mest tänkt som konsumentupplysning från min sida.Hur togs kommentaren emot. Helvete vad utskälld jag blev för en sådan kommentar :D