Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Bytte i fredags och tur var det för det var blankis vissa sträckor.Någon som bytt till dubbdäck än?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bytte i fredags och tur var det för det var blankis vissa sträckor.Någon som bytt till dubbdäck än?
Första morgonen på dubbdäck för säsongen. Sprillans nya Conti nånting 32mm som rullade helt ok...Någon som bytt till dubbdäck än?
Bubblor på framgaffeln.
En verkstad föreslog byte av gaffeln snarast pga korrosion (kolgaffel men ngt aluninium där tydligen som har blivit försvagat och gaffeln kan knäckas), en annan tyckte att det bara var kosmetiskt, lite fukt under lacken som inte spelade ngn roll. Båda verkstäderna ligger i samma lilla by.
Vem ska man tro på?
Ouch! Kanske slipa ner först för att se lite bättre hur det ser ut?Bubblor på framgaffeln.
En verkstad föreslog byte av gaffeln snarast pga korrosion (kolgaffel men ngt aluninium där tydligen som har blivit försvagat och gaffeln kan knäckas), en annan tyckte att det bara var kosmetiskt, lite fukt under lacken som inte spelade ngn roll. Båda verkstäderna ligger i samma lilla by.
Vem ska man tro på?
Precis samma upplevelse när jag bytte från Schwalbe till Conti för två år sedan.Dubbeldubbat och ganska mycket svartis i Järfälla. nu har jag pendlat på 650b och 45mm grusdäck hela hösten så skiljde bara minimalt i hastighet, 25,7, sen upplever jag Contis däck följsammare och mjukare än Schwalbes i motsvarande på vintern.
Någon som bytt till dubbdäck än?
Om det är någon tröst så är frivillig köldexponering ändå väldigt bra. Du slipper vinterbada.Dubbdäck och bar mitts. -3 känns som -7 vid avfärd.
Kallt som ¤%&/ om pannan men det gick bra ändå.
Fingrarna blev lite kalla, tunna handskar med liners under. Blev varma lagom till Västerbron, ca 11 km in vilket är liiite i senaste laget.
Försök att inte peka uppåt med det fingret hela tiden, så håller det sig varmare.Körde med omtalade Guide.handskarna. Frös om långfringret. Sätter på barmittsen ikväll.
Körde med omtalade Guide-handskarna. Frös om pekfingret. Måste skaffa bar mitts.Körde med omtalade Guide.handskarna. Frös om långfringret. Sätter på barmittsen ikväll.
Men hur ska jag då dirigera trafiken omkring mig?Försök att inte peka uppåt med det fingret hela tiden, så håller det sig varmare.
Även jag slog till med dessa boxningshandskar men tyckte inte det var tillräckligt kallt i morse för att prova demKörde med omtalade Guide.handskarna. Frös om långfringret. Sätter på barmittsen ikväll.
De heter Top contact och finns i lite olika varianter, happy-approved också :) https://www.bike24.com/p241030.htmlTog mig till söderort för umgänge igår, hemkörning genom kall stad igår kväll. Sen upp i ottan för att hinna till simningen innan jag skulle till kontoret söder om söder igen. Mkt cykel, lite sömn gör att det gick långsamt idag. Dubben bidrar nog. Känner mig svag och dålig men kroppen får iaf jobba...
Blir lite nyfiken också, vad är det för conti-däck folk pratar om?
Jag kör dessa Conti med dubb.De heter Top contact och finns i lite olika varianter, happy-approved också :) https://www.bike24.com/p241030.html
Men Michelin har ett par också, star grip, kanske finns några såna på köp&sälj om du har tur :).
Betydligt mildare på vägen hem så nu funkade handskarna. Beställde bar mitts, så det blir najs.Körde med omtalade Guide-handskarna. Frös om pekfingret. Måste skaffa bar mitts.