Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Byfånekransar - det uttrycket lägger jag direkt till i vokabulärenTog den lite roligare sidan av Örbyleden idag. Lite mindre folk, mycket isigare. Noterade att DE nu är klara med vad DE nu hållit på med vid cykelbanan öster om Nynäsv. Mellan Sköndal och Farsta där ni vet, lilla motlutet.
Får inga byfånekransar på Strava längre, eftersom jag inte kan bestämma mig för EN väg till jobbet.
Skulle gissa på lokal frost pga. det låglänta området runt Danderyds Kyrka mellan Edsviken och Stora Värtan, vilket ger hög luftfuktighet. Ofta markdimma på morgonen i området sen höst/tidig vinter. Har man sen säg -1° norr om stan och +1° söder om blir skillnaden märkbar. Kan vara väldigt vackert!Lång färd genom stan och ut till Täby imorse. Det intressantaste som hände var att det norr om Mörby var helt vitt av frost på alla träd, buskar och gud vet vad medan det hemma på södra sidan var helt frostfritt.
Intressant, faktiskt! Det var väldigt vackert imorse med frosten. Först med soluppgång och dimma (fast det var rätt mulet) och sen efter lunch när jag skulle tillbaka och solen sken.Skulle gissa på lokal frost pga. det låglänta området runt Danderyds Kyrka mellan Edsviken och Stora Värtan, vilket ger hög luftfuktighet. Ofta markdimma på morgonen i området sen höst/tidig vinter. Har man sen säg -1° norr om stan och +1° söder om blir skillnaden märkbar. Kan vara väldigt vackert!![]()
Cyklade södergående i morse, efter rusningen, och då gick det fint. Men detta blir en riktig cirkus i em kl 1630. Och i vår... vojne vojne.Sval men helt ok pendling idag. Föredömligt få andra cyklister över Söder.
Ska bli väldigt spännande att se hur bygger på Götgatan kommer påverka trafiken Blir spännande att bevittna detta tokeri i morron https://www.mitti.se/nyheter/tvarni...kUyB2ZaIFAkDkkmOiw_aem_az2F6O5-7pDwSLyztvH54Q
Min klocka strulade igår så missade 15 km strava :(Min Garminklocka har börjat strula så det är högst oklart om jag faktiskt pendlat något den här veckan.
Jag gjorde samma grej för ett par år sen efter en köldknäpp.Byte till dubbfritt imorgon
Får mig o tveka på beslutet, har vurpat några ggr på svartis genom årenJag gjorde samma grej för ett par år sen efter en köldknäpp.
+6° och torrt, däckbyte. Flög som en vante i en kurva med osynlig svartis. Bröt nyckelbenet. Mindre nöjd med det beslutet. Sen dess fulldubbat nov-mars oavsett väder.
Dubbdäcken har ju 10 gånger bättre grepp än skorna. Vore livsfarligt att kliva av ju!Visa bilaga 805607
Fetglöm! Rövhattar.
Den där skärmen man omedelbart plockar av en ny hjälm är inte så dum när det regnar. Har den alltid i ryggan (när det inte regnar)...Ösregn och mörker och glasögon var en dålig kombo. Hade knappt ledsyn. Hängde på framförvarande bakljuse från Hisingsbron till Linnéplatsen och svängde av till Trekstore och klämde på cyklar tills vädret lugnat sig.
Tror inte min Bontrager-hjälm hade en sån men det få bli en hjälm med skärm nästa gång. Det var obehagligt att cykla med så dålig sikt.Den där skärmen man omedelbart plockar av en ny hjälm är inte så dum när det regnar. Har den alltid i ryggan (när det inte regnar)...
Cykelkeps lät ju inte dumt. Trevlig helg du med!En cykelkeps i väskan ingår väl i elitpendlarens grundkit. Silvertejp runt en spik är också obligatoriskt. Det trodde jag var sen gammalt?
Trevlig helg!
Nej nej nej! Kör cykelsmäck istället!Tror inte min Bontrager-hjälm hade en sån men det få bli en hjälm med skärm nästa gång. Det var obehagligt att cykla med så dålig sikt.
Var en eftermiddag för typ två-tre år sen när det blev blixthalka och var GLASHALT. Klotade för att den frafmör gick omkull och jag var på tok för nära (dåligt planerat). När jag försökte ställa mig upp var det lögn i helvete att stå up, men det gick att cykla eftersom jag hade dubb. Blev rätt impad över greppet.Dubbdäcken har ju 10 gånger bättre grepp än skorna. Vore livsfarligt att kliva av ju!
Mot dåligt väder skulle jag rekommendera försvarets MC-strut. Hjälmskärm har jag aldrig upplevt som att den hjälper något mot regn. Däremot ovärderlig mot mötande trafikanters framljus! Bara att vinkla ner huvudet så skärmen skymmer strålkastaren.Tror inte min Bontrager-hjälm hade en sån men det få bli en hjälm med skärm nästa gång. Det var obehagligt att cykla med så dålig sikt.