Fänkålsulven
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Imponerad över hur mycket snöröjarna jobbat under natten på min sträcka. Klart godkänt med tanke på förutsättningarna.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
På dubbdäck? Kolla insidan så inte dubbarna gör hål från insidan.Det gick ju fint att cykla imorse, men säg den lycka som varar. Punka idag igen.
Jo, jag är medveten om den risken, framförallt på vissa Schwalbe-däck. Men mina däck är helt nya så jag tycker inte dubbarna borde ha hunnit äta sig igenom.På dubbdäck? Kolla insidan så inte dubbarna gör hål från insidan.
Johanneshovsvägen (cykelbanan) är fortfarande rätt kass men jag kränkte faktiskt tre stycken elcyklister där tack vare underlaget fulldubbat och tjock gubbe funkade bättre än el å relativt smala dubbdäck .Snöröjt idag men rätt mycket is på cykelbanorna, både i Nacka, Stockholm och Solna. Stockholm hade bland det sämsta underlaget på länge tyckte jag. Rätt få cyklister ute.
Krya!!!!
En stor dag för mig personligen,träffade inte på en ända cyklist runt om kring haninge den tiden.Lyckades trampa loss hela högra sidan av Pedalen 2 gånger om,4 gånger rakt av vägen händerna va iskalla först efter mecka dit pedal med insex nykel och andvända bygelås som hammare.kort där efter ingen känsel alls i underarmarna eller händerna, fick lägga mig över styret trampa så lungt som möjligt,gick så där bra va tvungen att trampa på annars fastna jag, vägen svängde inte fan svängde Ville ;)Bästa dagen på länge =) Visa bilaga 812234
Krya!!!!
Jäkla elände hem från centralen ikväll. Tog dubbelt så lång tid som det borde, och all extra tid efter att jag svängt av från 73an. Småvägarna runt Blåsut mellan livsfarliga och ocyklingsbara. Cykelbanan på norr sidan Sofielundsvägen mycket svårcyklad på Brommien, hade velat haft min 27,5+. Nytorpsgärde nu ocyklingsbar, fick förhala till blandtrafikvägen förbi Dalens sjukhus för att kunna cykla, fyrskeppsvägen till söderarmsvägen besvärlig men cyklingsbar, efter korsningen ocyklingsbar.
Nu är konsekvensen nummer 2 av den dåliga snöröjningen som varit sen dumpen här, när all tjock snö/is på alla plogade ytor förvandlas till hal tjock is/snö/sörja som vare sig bär eller har grepp.
Stort av dig ta dig hem, kan inte ens föreställa hur det känns.Jäkla elände hem från centralen ikväll. Tog dubbelt så lång tid som det borde, och all extra tid efter att jag svängt av från 73an. Småvägarna runt Blåsut mellan livsfarliga och ocyklingsbara. Cykelbanan på norr sidan Sofielundsvägen mycket svårcyklad på Brommien, hade velat haft min 27,5+. Nytorpsgärde nu ocyklingsbar, fick förhala till blandtrafikvägen förbi Dalens sjukhus för att kunna cykla, fyrskeppsvägen till söderarmsvägen besvärlig men cyklingsbar, efter korsningen ocyklingsbar.
Nu är konsekvensen nummer 2 av den dåliga snöröjningen som varit sen dumpen här, när all tjock snö/is på alla plogade ytor förvandlas till hal tjock is/snö/sörja som vare sig bär eller har grepp.
Vad skulle jag göra:)Stort av dig ta dig hem, kan inte ens föreställa hur det känns.
Jag hade mina värsta pendlingsvurpor där när jag hade sommarjobb på djurgårn på 80 talet, första när jag körde rätt in i en avspärrning som stod mitt för cykelbanan, jag hade varit borta ett par veckor o tänkte på annat än att man måste kolla framåt!Idag blev det sketchy vid Fotografiska, bägge gånger jag passerade. På väg in kom jag runt kurvan från cykelvägen i typ 25 och träffade någon iskant så framhjulet började dansa omkring. På vägen hem nu hade jag dessutom druckit lite och hamnade på någon smal isgrej jag inte såg och hela cykeln började dansa omkring. Inga olyckor dock så slutet gott allting gott.
Billigast anbud vinner, ska du vara billigast har du inte råd med kostnader.Jag gick bakom en snöröjare igår morse med hunden och blev lite förvånad över vilket dåligt jobb hen gjorde. Verkade som traktorn var alldeles för klen och körde fast hela tiden. Blev vågor i snön som var svåra att gå på och absolut ocyklingsbart. Snön var absolut blöt och tung men ingen hård is eller så. Köpt för billiga maskiner kanske?
har noterat samma här hemma. De gånger jag sett plog-traktorn är min bedömning att den är för liten och klen. Den orkar inte skjuta snön framåt, bara knuffa lite åt sidan.Jag gick bakom en snöröjare igår morse med hunden och blev lite förvånad över vilket dåligt jobb hen gjorde. Verkade som traktorn var alldeles för klen och körde fast hela tiden. Blev vågor i snön som var svåra att gå på och absolut ocyklingsbart. Snön var absolut blöt och tung men ingen hård is eller så. Köpt för billiga maskiner kanske?
Haha. Relaterbart värre.Vad skulle jag göra:)
Åkte omkull när jag just kommit över 73an tvärs Tele2(sic). Isen var ganska hård men också hal så jag gled och slapp slå mig.
Jag hade mina värsta pendlingsvurpor där när jag hade sommarjobb på djurgårn på 80 talet, första när jag körde rätt in i en avspärrning som stod mitt för cykelbanan, jag hade varit borta ett par veckor o tänkte på annat än att man måste kolla framåt!
Sen när jag hade samlat mig och cyklade runt Tullhuset så cyklade jag ner i ett järnvägsspår. Framhjulet blev nog aldrig riktigt rakt igen.
Du cyklar åt fel håll juDet blev undanvindscykling på hemvägen. Lyxig avslutning på en minnesvärd pendlingsvecka. Skål!
Du cyklar oxå åt fel hållBästa medvinden på länge![]()
Ja den vägen där som går under tunnembanebron är alltid bra cx träning hela vinter.Skönt att pendla på en söndag, färre idioter. Ibland var jag den enda inom synhåll. Det har smält undan bra, men hinner nog inte "bli klart" på alla cykelbanor. I fredags drog omväg hem och det var lite utmanande att navigera bland isbergen nedanför Masmobacken.