Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Brukar anamma 20 graders regeln vid löpning men kortbyxor vid -9 är respekt (eller galenskap).-9 på hemvägen. Mötte en löpare i kortbyxor![]()
Hur det ser ut mellan Norrtull och Fleminggatan (övrigt är sopsaltat)?
Har två alt:
1. 35 mm dubbat fram och odubbat (ej vinterdäck) bak med framskärm
2. 42 mm dubbat fram och bak utan framskärm
Vilket alt borde bli bäst imorgon?
Vad är 20-gradersregeln? Den känner jag inte till.Brukar anamma 20 graders regeln vid löpning men kortbyxor vid -9 är respekt (eller galenskap).
Hade efter förskräckta studier av SMHI appen förberett mig för massa minusgrader men fick nöja mig med bara dryga 4. Pälsade ändå på mig och trampade varm och go till pysslet. Hade fodrad jacka för första gången ever på pendling. Det var så skönt.
Kanske en gängman? Du skulle ha frågat honom om det istället. En oväntad fråga kan vara mer avväpnande än en tillsägelse.Senare på väg uppför guldbron mot Götgatan kommer jag ikapp en snubbe som vinglar väldigt mycket över cykelbanan och när jag passerar säger jag lugnt "hurru du kan väl stoppa ned telefonen när du cyklar".
Han surnar till direkt och ropar nåt i stil med "vassaru!" och cyklar upp jämsides med mig. Jag upprepar att det inte är nån bra idé att hålla på med telefonen när man cyklar, för det blir väldigt vingligt på den smala cykelbanan.
Klä sig för en temperatur 20 grader varmare än vad termometern visar. Det innebär ju typ alltid kortbyxor :). Vissa lite klenare kör 15 grader, inte lika macho.Vad är 20-gradersregeln? Den känner jag inte till.
Till löparens ”försvar” ska sägas att det här var kanske en halvtimme efter skymning med helt klar himmel och att temperaturen sjönk väldigt snabbt. Det kan ha varit många grader varmare när han startade sin runda.
Morgonens pendling präglades av en skön sida/med och fortsatt sprättiga ben.
Pfft. Jag kan frysa om tårna helt utan skarvning. Mina 17 km räcker gått och väl för det.Skrapade ihop 35 km på hempendling med skarvning. Frös om tårna.
Rando i jeans och dunjacka på pendling. Jösses. Skojar bara. Kör själv med stora tunga Timberlandkängor som cykelskor under vintern. Mycket kan man säga men jag har inte frusit om tårna senaste åren. Men det ser lite skumt ut om jag har cykelkläder i övrigt.Säger bara Dunjacka. Kontroversiellt javisst. Men för den som vågar käfta emot, varsågod, tipset är gratis.
Så jävla bra skiva! Jag har fördelen att princip bara köra lågt trafikerade cykelbanor eller villagator så jag tar mig friheten att köra lite döds relativt ofta.Tvättade cykeln på jobbet innan jag åkte hem. Styrlager och växlar kärvade lite hela vägen. Jag vann ändå över matmoppen utan lyse som var tvungen att stanna och kolla kartan varje korsning.
Hade otrolig lust att lyssna på Dismembers like an ever flowing stream efter att ha hört någon lira boss hm-2 idag. Men det är IG att lyssna på musik när man pendlar i stan så det får bli i morgon istället. Otroligt hur man kan blir beroende av motorsågsgitarrer, hjärnan är verkligen fantastisk.
Med hans resonemang så tyckte han att han såg att du hade dubbdäck och kunde då placera sig med endast 50 cm avstånd i sidled? Annars hade han lämnat kanske 1,5 meter avstånd i sidled?Det gick bra nästan hela vägen tills jag kommer in i Solna och cyklar på smala Växlarevägen, som går längs med ett villaområde. I vanliga fall kan man lätt dra på när det börjar gå utför, men nu är det dåligt snöröjt och spårigt som 17.
Därför håller jag ner hastigheten något och passeras då av en bil i god fart på 50 cm avstånd i sidled. Jag blir förstås tvärförbannad och cyklar ikapp honom eftersom han måste stanna vid trafikljuset en bit fram. (Åh, vad han vann på att köra om)
Jag bankar på sidorutan, han vevar ner och jag frågar om han tycker det är lämpligt med bara 50 cm vingelmån, särskilt i det här väglaget. "Har du dubbdäck" frågar han och jag svarar att det spelar ingen roll. "Det spelar en jäkla roll" säger han och jag får en otrolig lust att panga hans ena baklykta.
Som grädde på moset har en av powerbanksen med värme glidit ur ena bar mittsen och ligger nu och värmer cykelbanan nånstans i Solna.
Jag tror inte logik var den mannens starka sida. Inte bilkörning heller. Hans starka sida är att reta upp cyklister.Med hans resonemang så tyckte han att han såg att du hade dubbdäck och kunde då placera sig med endast 50 cm avstånd i sidled? Annars hade han lämnat kanske 1,5 meter avstånd i sidled?
Man skall alltid vara bra på något. Frågan är om någon har nytta av hans egenskap.Jag tror inte logik var den mannens starka sida. Inte bilkörning heller. Hans starka sida är att reta upp cyklister.
Problemet är att många dubbelparkerar oavsett övergångsställen samt att alla bussfickor byggts bort de senaste 10-15 åren . Lät som riktigt moderat-gnäll där...Enligt Transportstyrelsen:
Visa bilaga 812929
Alltid tunnsmörja när det är kallt. Typ en liten dusch WD40 på befintligt klet. Äter kedja, men tyst och mjukt...Haft lite problem med en nyvaxad kedjas överkuggningar i minusgrader så det blev en gammal trotjänare idag.