Fjärdebrunn
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Börjar pendla igen imöra.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det där hade jag iaf bytt till nästa säsong. Jag har gått över till Conti från Schwalbe, känns mjukare och mer lättrullade. Placebo är allt under vintern!Bytte från dubb till vanliga däck i fredag. Såklart frost på gatan i morse…
Men lugnt och skönt. Och vilken känsla att slippa oljudet! Trots motvind känns det som nedförsbacke.
I övrigt. Om mitt dubbdäck ser ut så här. Då behöver jag antagligen ett nytt va?
Var hittar jag billigast? Tror det är maraton winter eller maraton plus kanske…
Vilka conti-däck kör du?Det där hade jag iaf bytt till nästa säsong. Jag har gått över till Conti från Schwalbe, känns mjukare och mer lättrullade. Placebo är allt under vintern!
Finns väl eg bara två varianter Conti Contact Spike och Conti Contact.Vilka conti-däck kör du?
Precis! Jag kör både friktionsdäcken och de dubbade. Har även dubbade med olika mängd dubb. Friktionsdäcken är riktigt trevliga!Finns väl eg bara två varianter Conti Contact Spike och Conti Contact.
Jag kör med riktiga dubbar, dvs spike. Den andra varianten är vinterdäck likt bilens friktionsdäck som antagligen också är bra.
Inte alls relaterat till tråden egentligen men det här påminner om när jag såg att några byggt en gång med plankor i skogen helt plötsligt och bestämde mig för att testa detta nya promenadstråk. Det visade sig vara ett jordgetingbo under och jag fick mina första getingstick i livet. Tråkigt att behöva få 20 stycken första gången dock. Kanske lättare att komma undan på en cykel än till fots iofs. Nu undviker jag iallafall alla träkonstruktioner i skogar.Drog över Järvafältet i morse, väldigt skönt med noll trafik första10km men dåligt med kräm i benen. Vid Ursvik hade de byggt en ny bro inne i skogen. var en trevlig överraskning innan jag blev utspottad på asfalten i kaoset igen.
Jag har kört med Continental Contact Spike 120 32mm fem st vintrar nu på rad, cyklar 16,5 km x 2 nästan varje vardag, de ser fortfarande fina ut.Finns väl eg bara två varianter Conti Contact Spike och Conti Contact.
Jag kör med riktiga dubbar, dvs spike. Den andra varianten är vinterdäck likt bilens friktionsdäck som antagligen också är bra.
Jag glömde Garminklockan på kontoret i måndags när jag skulle hem, och vände ner i garaget. Då kom jag på att jag har ju Strava på mobilen.. Visserligen utan puls, men men, utan Strava har cyklingen inte hänt. Det går fort att bli bortskämd.Näe! Glömde slå på Strava på hemvägen. Och jag som tryckte på ett lite extra på ett segment för att ta PR…
Kör 42mm med 240 dubb tredje vintern. En stor skillnad mot Schwalbes tycker jag. Känns inte så kantiga och ganska följsamma.Jag har kört med Continental Contact Spike 120 32mm fem st vintrar nu på rad, cyklar 16,5 km x 2 nästan varje vardag, de ser fortfarande fina ut.(bara för det kommer jag få punka idag på hemvägen
)
Haha ahhh denna är över ett träsk/vattendrag så kände mig safe. Skulle vara om någon dumpat en alligator kanske :)Inte alls relaterat till tråden egentligen men det här påminner om när jag såg att några byggt en gång med plankor i skogen helt plötsligt och bestämde mig för att testa detta nya promenadstråk. Det visade sig vara ett jordgetingbo under och jag fick mina första getingstick i livet. Tråkigt att behöva få 20 stycken första gången dock. Kanske lättare att komma undan på en cykel än till fots iofs. Nu undviker jag iallafall alla träkonstruktioner i skogar.
Det där är annat än Hornstull och Liljeholmsbron deFrisk morgon mellan Siljansnäs och Leksand. Premium!Visa bilaga 820408
Noterade oxå att det verkar ha sopats i innerstaden sedan igår bara.De har redan sopat gruset på vissa partier i Stockholm kommun! Aldrig varit med om det så här tidigt tror jag. Många fler i omklädningsrummet än vanligt på morgonen, är det pga de höjda bensinpriserna? Jag brukar vara ensam tidigt på morgonen.