Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del fyra

Djävligt skön! Har slutat pendla inför VR nu och körde bil in imorse då jag haft värmepumpsreparatör hemma. Att åka bil till jobbet känns så där härligt syndigt, nått man inte borde göra/äta men som är djävligt skönt/gott.

Körde bakom en bilist som beslutade sig för att testa de där blinkerserna som han hade hört talas om, synd bara så råkade han då blinka åt fel håll...

Såg även en kul skylt vid vägarbetet Vasagatan/Sprängkullegatan - "Cykelbana avstängd, cyklar hänvisas", och sen ingen mer text och inga pilar...

Ska inte åka Vättern så jag drog på ordentligt, såg inte så många andra Svettopendlare. Precis lagom temperatur för kortyxor och kortärmat.

Jag befarar att jag råkade sabba en eller flera hetspendlare rekordtider på sträckan Skanstull -Na Bantorget genom att följa trafikregler och visa hänsyn.

Förlåt.

Olycka vid Rålambshov (Kungsholmen, Stockholm) något före 8. Ambulansen var där och tog hand om skadad, hoppas det gick bra.

Fikasvettot skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag befarar att jag råkade sabba en eller flera
> hetspendlare rekordtider på sträckan Skanstull
> -Na Bantorget genom att följa trafikregler och
> visa hänsyn.
>
>
> Förlåt.

Så länge det inte upprepas kan vi nog visa ett visst överseende.

Rekordlåg snittpuls vid dagens jobbpendling, bara några enstaka slag över vilopuls! Börjar komma i form verkar det som... Eller kan orsaken vara att jag jobbar hemifrån idag? :-)

Vilken premiär! =0) Första cykelpendlingen, ena hållet än så länge, på två år. Jahapp inte använt SPD på ungefär lika lång tid så jag körde safe först med mina vändbara pedaler, när jag blivit lite varm i kläderna testar jag att klicka i höger foten. Hmm men det var väl då f-n va den inte ville lossna på kommando! Stannar och sätter ner vänsterfoten, lirk lirk, tjong så lossna högerdojjan tillslut.

Trampar vidare ej fastlåst, får för mig att testa igen men får inte fast skon varav jag tittar ner på pedalen... hmm vad skitig den ser ut? Nä men då har väl SPD mojängen lossnat från skon...

Ca 1.6 mil tog 55 min, finns utrymme för förbättring.. och nya skor =0)

Johan A skrev:
> Lite vinglig förstapendling med cykelkorg. Skönt
> utan något på ryggen dock.

Går din el-cykel bra?

Trodde jag hade toppat formkurvan efter Helgens Lida loop. Men det vara bara medvind visade det sig.

Käkade tårta på jobbet så nu skall jag ut på en straffrunda

Mötte vad som såg ut som en organiserad cykelutflykt på Stadsgårdskajen + moppe som långsamt körde om dem, vi krånglade oss förbi varandra ändå. I Hammarby sjöstad var det polisavspärrning i rondellen, någon som vet vad som hänt?

Black planet skrev:
> Går din el-cykel bra?

Jovars, lastar förvånansvärt bra, speciellt med tanke på att jag tog den lite mindre modellen av korg.
bild186.JPG

JMT skrev:
> Mötte vad som såg ut som en organiserad
> cykelutflykt på Stadsgårdskajen + moppe som
> långsamt körde om dem, vi krånglade oss förbi
> varandra ändå. I Hammarby sjöstad var det
> polisavspärrning i rondellen, någon som vet vad
> som hänt?
Moppe + cyklar brukar vara en velodrom tävling har jag sett på tv.

Johan A skrev:
> Black planet skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Går din el-cykel bra?
>
> Jovars, lastar förvånansvärt bra, speciellt med
> tanke på att jag tog den lite mindre modellen av
> korg.
>
Stackars Langster. Bli en korgcykel.

Mycket fin morgon, och glest för det mesta, speciellt bland de motoriserade trafikanterna. De få som var ute var desto mindre fokuserade verkade det som.

Dagens manöver stod en taxichaufför för när han utan vidare genade upp på cykelbanan parallellt med vägen utan att lägga märke till mig förrän mitt framhjul var i hans passagerardörr och min hand donkade i hans tak. När jag tecknade vidare att jag tyckte att han borde se sig för lite innan han svänger kostade han på sig att veva ner rutan, hänga sig ut, och vråla (ordagrant återgivet) "Tror du jag har ögonen överallt, eller?". Starkt!

Efter att ha satt morgonkaffet i halsen, "utbyggnad av bromma flygfält" så lyckades jag lugna ner mig tillräckligt för att ta mig till jobbet.

Fin dag.
Var köper man luftvärnsrobotar?

Jaa vad säger man, lycka till alla ni som ska pendla runt en stor sjö i morgon. Pendlade själv runt en lite mindre sjö (i folkmun kallad Bäverträsk typ). Riktigt fin runda. Hade dessutom trevlig pratstund med ittersnabb GIH-kille som tydligen hänger här ibland. Han kände Tony.

Fullt ställ bävergnäll.

(vet inte vad jag menar med det)

En vuälta blev det i alla fall. Hårt och svettigt pass.

Sedan sedavanliga tuff-tuff tåget på Stadsgårn och Skeppsbron. Fick panikbromsa för en tjej som blev rädd för en bil som skulle köra ut på Skeppsbron. Hon bromsade hårt och vinglade ut till vänster...man kan nästan inte ta det lugnt nog på Skeppsbron i sommartid....

Sedan så hann jag både duscha och fixa till mig innan jag upptäckte att jag inte hade några byxor med mig. Bara att bita ihop och pendla hem igen. Och så tillbaka för ny duschprocedur.

kking skrev:
> Mycket fin morgon, och glest för det mesta,
> speciellt bland de motoriserade trafikanterna. De
> få som var ute var desto mindre fokuserade
> verkade det som.
>
> Dagens manöver stod en taxichaufför för när
> han utan vidare genade upp på cykelbanan
> parallellt med vägen utan att lägga märke till
> mig förrän mitt framhjul var i hans
> passagerardörr och min hand donkade i hans tak.
> När jag tecknade vidare att jag tyckte att han
> borde se sig för lite innan han svänger kostade
> han på sig att veva ner rutan, hänga sig ut, och
> vråla (ordagrant återgivet) "Tror du jag har
> ögonen överallt, eller?". Starkt!
Då man har en nyckel o repar hela taket. Annars funkar även clipsen bra mot sidan av bilen ...
En skön pendling via Årstaviken på Södermalms sidan. Äntligen sommar!

Bytt kontor och kan numer pendla med stil. 14 minuter genom ett soligt Stockholm. Första gången med nya cykeln också, inklusive fotbroms, korg och stänkskärmar.

pendlamedstil1.jpg

Hmmm, det blir tydligen världens största bild om man postar via mobilen. Jag gör om.

cyklariskogen skrev:
> Bytt kontor och kan numer pendla med stil. 14
> minuter genom ett soligt Stockholm. Första
> gången med nya cykeln också, inklusive fotbroms,
> korg och stänkskärmar.
>
>
>
> Hmmm, det blir tydligen världens största bild om
> man postar via mobilen. Jag gör om.

Fräscht!

Smärtsam. Det gör ont i delen som sitter på sadeln och resten av kroppen ser ut som om den har festat hårt. Måste ha varit en sjujävla helg. Jag minns ingenting.

Efter helgens supermisär i Öster- och Västergötland var morgonens pendling helt underbar! Det regnad ju inte och eftersom mitt pannben är 1 dm tjockt åkte jag i kort kort. Frustrationen över helgens misslyckande gjorde att jag hade gott om krut i benen och kränkte allt och alla på väg in till stan, tror även en moppe slank med i kränkningarna. Fan vad jag ska äga på VR 2013!!!

Trodde att det skulle vara strålande sol idag. Men det gick bra ändå. Annars en lugn pendling tii jobbet i storstan.
Just det. Kort vecka med bara 2 dagars pendling o ingen tisdagscross på schemat.

Senast ändrad:
innan halv sju är det visst annan tajming på rödljusen på götgatan. Jag tar det som en ursäkt för att ställa fram väckarklockan lite i morgon

Efter långpasset runt vättern så kändes benen jättestarka i morse...i ungefär 15 sekunder av tryck i pedalerna ..sen började västerbron kännas övermäktig...men jag kom till jobbet till sist.

Misärpendlaren skrev:
> Glest o skönt på cykelbanorna, är alla utslagna
> efter VR eller har semestrarna börjat?

Så här är det varje år, veckan innan VR tror man att det är dags att sluta med cykelpendling för att det är så mycket folk ute och kör. Sen försvinner hälften som kört VR för sin klassiker...

Fint väder och lugnt på cykelbanan. 19 km till jobbet, kliver in i omklädningsrummet och inser att jag lämnat laptopen hemma. Cyklar 19 km hem igen.

Sömnunderskott under VR-helgen gjorde att jag försov mig och var stressad iväg, benen trilskades och hotade med mjölksyra efter andra tramptaget. Efter halva vägen blev jag REJÄLT bajsad på av en mås, vilket kändes som att en golfboll träffade mig i axeln. Vände hem för sanering och själavård.

Kom till jobbet 1,5h för sent och iklädd helt andra kläder än tänkt.

Nyservade SPD-dojjor, skönt väder. Blev kränkt av en hybrid, det som kränkte mest var nog skärmarna med gummistänklapp och reflex som förmodligen var godkänd för lastbil... Sen cykla jag om en mamma med påhängd cykelvagn, då kändes allt bättre.

Nytt personbästa (av två vänder) på 43 min/1.6 mil (ca), måste gymma till benen lite tror jag =0)

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp