Jag ville så gärna ta en bild men hade fult upp med att cykla snyggt själv.
Stolletant på damtralla som började rödljuskörningarna redan vid Enskede. 6 st blev det denna morgon för henne vad jag såg och Ändå kom jag fram snabbare än henne.
1, jag saktar ner vid övergångställe/cykelbana, ska precis trycka på knappen. Innan jag hinner göra det kastar hon sig ut över gatan och en taxibil med barnskylt på taket fick tvärnita.
2, Nästa rödljus var 20m bort. Där stod det redan fem pers och väntade på att det skulle bli grönt. Hon smyger ut längre å längre ut å sedan är hon över. I backen upp mot globen rullar jag om henne.
3, Vid Skanstull tar jag det maniana. Stannar vid korsningen ringvägen/götgatan.
Jag står i vänstra filen och tredje person längst fram. Efter ett tag kommer Stolletant igen, kör om alla via trottoaren (när det är rött för oss). När hon kommit över korsningen blir det grönt för oss.
Jag rullar om henne igen vid 7-eleven.
4, Rullar ner mot medis och vid skrapan stannar jag i led två på cykelbanan (den vänstra). Nu står jag först. Då kommer stolletant igen men denna gång cyklar hon om mig på vänster sida i körfältet via ett utrymme som inte finns...å mot rött såklart.
5, Vid medis/folkungagatan hade hon när jag kom fram rullat förbi rött redan och var halvvägs över när jag stannade för rött.
6, När det slog om för oss rullade om henne, igen vid Björnsträdgård. Vid Götgatans fot väntade jag på grönt tillsammans med typ 13 andra. Hon zick-zackade sig förbi alla för att sedan göra en högersväng. Å när hon zick-zackat klart å skulle svänga höger slog det om för oss å en kille som kom från backen i bra fart fick väja in i trottoarkanten för henne då hon plötsligt dök upp.
Jag kom förbi henne vid Slussen å rullade fint ner till nästa rödljus.
7, Stolletant väljer nu körfältet eftrsom hon ser att det är fult på på cykelbana och folk står på kö vid trafikljuset. Jag stod där med. Då bränner hon förbi rött ljus i körfältet och blir nästan påkörd av en bil från nackahållet...IDIOT!
Sedan rullar jag om henne och svor för mig själv att jag borde ha sagt något! Men vafan ska man säga till sådana så det Verkligen går i i skallen att hon betett sig som en jevla stolle i trafiken?!