Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del fyra

Två korta men bra träningspass med Langster SS.

x2:
Distans: 13.99 km
Tid: 32:12
Medelfart: 26.1 km/h
Höjdstigning: 87 m
Kalorier: 499 C
Medelpuls: 83 % av maximal
Maxpuls: 92 % av maximal

Inget träningspass alls. Kom fram med torr tröja!

Bilagor

• happy_iphone_app.png
    happy_iphone_app.png
    91.9 KB · Besök: 47
Johan A skrev:
-------------------------------------------------------
> Inget träningspass alls. Kom fram med torr
> tröja!

Man frågar sig,
? Kliar det inte i benen ? ;)

bruce skrev:
> Johan A skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Inget träningspass alls. Kom fram med torr
> > tröja!
>
> Man frågar sig,
>
? Kliar
> det inte i benen ? ;)

Om man alltid stannar vid rött ljus blir man inte svettig. Jag är så glad att jag köpte min oväxlade gubbcykel.

Rätt trist, äckligt duggregn. Körde samma klädsel som på VR, då avled jag nästan av köld, imorse kokade jag över... Fattar noll.

Blött och ganska tomt. Hängde på en snabb snubbe på en stålracer, fick upp pulsen till en lagom nivå.

Fantastiskt väder i morse: lagom varmt med nyregnade gator, onda svarta moln runt omkring, men sol på mig!

För övrigt börjar jag tröttna på riktigt på om programeringen av ljusen vid Hornstull. Mycket ogynnsamt för oss cyklister!

Tog fulhojjen för det var ju så blött. Gick ok men nu ser jag att det skall bli 20 grader och sol när man ska hem. Kränkt av vädret.

JMT skrev:
> Snabbpendling imorse, något mindre cyklister
> vilket gjorde stor skilnad.

Dagisgrupp som var ute och cyklade? :-P

Tant?, säg inte det till henne bara... :)

Pelle S skrev:
> Bakfull, Västerbron och motvind. Kränkt av tant
> med barnstol.

johan44 skrev:
> Tant?, säg inte det till henne bara... :)
>
> Pelle S skrev:
> -----
> > Bakfull, Västerbron och motvind. Kränkt av
> tant
> > med barnstol.

ups...var det frugan? :)

Tog det extra lugnt i morse för att komma fram representabel. Blev omkörd av diverse men tog milen på 33 istället för 29 minuter. Skall testa samma sak hem.

Köpte (felaktigt) en Scott hybrid förra våren. Bytte nu till Continental 28 mm däck igår istället för 35 mm nabbdäck. Vilken skillnad! Dock blött på vägen in. En budbil i Solna låste hjulen när han skulle svänga vänster rakt framför mig. Spännande.

Blött på vägen till jobbet, Hem igen redan vid 9 tiden, hämta sjukt barn på dagis. inte många som cyklar från stan vid den tiden. Och ja det var motvind.

Vinden var emot mig men vad gör det när solen skiner och det är 20 grader varmt!

Benen kändes pigga trots 30 mils kajakcykling i helgen.

Enber skrev:
> Frågan är också om
> inte klänningen i slutändan ger mer
> uppmärksamhet och framkomlighet i trafiken.

Tittköer !== tuttköer!

Strålande, underbar (på hemvägen, till jobbet regnade det)! Tyvärr råkade jag cykla över ormen på bilden men han slingrade sig iväg efteråt, antar att det gick bra för honom, kanske lite öm runt midjan i morgon.

Bilagor

• IMG_3166.JPG
    IMG_3166.JPG
    129.9 KB · Besök: 46
Tisdagscross på schemat, masterna raka och parallella, skrämde sen en häst i Erstavik, blåste sen bort i Älta men ingen huggorm för min del i dag. Gubbängsfältet helt söndersabbat av?? något. Stank gammal hönsskit och tusen lortiga luffare där, bilar på cykelbanan, inget gräs kvar heller. Konstigt.

Idag var det blåsigt.

Igår såg det ut så här. Cykelbanan försvann ner i en mindre sjö.

Bilagor

• pendling.JPG
    pendling.JPG
    87.6 KB · Besök: 38
staine skrev:
> Tisdagscross på schemat, masterna raka och
> parallella, skrämde sen en häst i Erstavik,
> blåste sen bort i Älta men ingen huggorm för
> min del i dag. Gubbängsfältet helt söndersabbat
> av?? något. Stank gammal hönsskit och tusen
> lortiga luffare där, bilar på cykelbanan, inget
> gräs kvar heller. Konstigt.

Ekencup. Handboll.

jomper skrev:
> JMT skrev:
> -----
> > Snabbpendling imorse, något mindre cyklister
> > vilket gjorde stor skilnad.
>
> Dagisgrupp som var ute och cyklade? :-P

Lite seg idag fattade först inte vad du menade :)

Pendling hemåt via Brostugan och Hofets nybörjargrupp, var kanske en tredjedel så många som innan VR och bara en grupp, trevligt hursomhelst.

Spran hem, skarvade över Björkhagen och Sickalskiftet, vid Skogskyrkogården blev jag lasermätt av polisen i en uppförsbacke i motvinden,-prick 10km/h i motvind är bra hojtade polisen när jag passerade :-D T

Hann inte in i går. Men pendlingen var ljuvlig så fort jag hade kommit söder om Västerhaninge.
Helt otroligt vad vackert det är på Södertörn. Och helt otroligt vilken skillnad det är att få cykla på väg istället för på "cykelbanor"!

Lycra och håriga geleben i höstmörkret.
Får se om lite caddande kan få fanskapen att vakna till liv fram tills kvällen.

/E

Hej och hå nu är det sommar här kommer jag säkert inga cyklister ute jag behöver inte vända mig om dom flyttar sig nog här kommer jag. Om det så är fladdrande sommarklänning eller fet volvosuvgubbe. Morr.

Bara nån km hemifrån stod en tom bil lite festligt mitt på en utfart som korsar en cykelbana. Bromsade in, spanade noga och snirklade mig förbi. På andra sidan bilen låg en cyklist och blödde från ansiktet, noga uppvaktad av en förskräckt förare som räckte fram pappersnäsdukar och höll på.

Såg inte ut som om jag kunde tillföra ngt så jag rullade vidare lite eftertänksamt.
Det knepiga här är att från det håll som cyklisten kom så är det uppförsbacke nästan ända fram till utfarten. Cykeln ifråga var en damcykel med korg, cyklisten en äldre kvinna. Bedömd hastighet vid tillfället strax över styrfart m.a.o. Ändå hade de smällt...

Nåväl, om man nu var tvungen att välja en plats för att köra omkull så var den här antagligen nära nog optimal, det kan inte ha varit mer än 10 meter från Huddinge sjukhus ambulansintag och 100 meter från tandlägarhögskolan...

Pendlade via sjukgymnasten till skrivbordet hemma. Testade nåt helt nytt: osvettig pendling på slowmocykel i t-shirt och keps. Det kändes mycket ovant, jag tror inte det passar mitt tålamod i längden.

Men man ser mycket (annat) när man glider fram i knapp styrfart, dagens behållning var när en hybridvästgubbe med sedvanligt krängig jag-tar-i-så-jag-spricker-stil blev tokkränkt av en dam med "damracer" och sommarklänning som växlade ner och blåste om uppför Årstaberg.

Spottade Federico, som uppenbarligen också avvikit från gängse rutt. Kanske nån snygg bild från söderort i dag?

Fin pendling imorse, fick sällskap med två snabba killar i Danderyd, bla en med Försvarets Sportklubb dress som hängde på mig i Djursholm. Vi skottade på bra in mot stan tills vi skiljde oss åt i Liljansskogen. Tack för draghjälp i alla fall.

Jagade ifatt ännu en el-cykel. Bra träning förvisso, men ändå så förargligt när man kommer ikapp. Borde anat oråd när jag inte plockade en meter mot honom backen förbi söderstadion norrut men det finns några riktigt pigga ben i den slänten ibland.

Hade gärna fortsatt ett tag till när jag parkerade hojen efter 1 timma och 12 minuters propagandacykling

Första fotpendlingen någonsin. 20km löpning i snacketempo från Trollbäcken till city.
Såg en snok som solade sig på asfalten vid lilla parkeringen norr om Hellasgården. Strax efter spottades en "Crescentspett", dvs en hackspett med pepitarutig bakdel.

Riktigt mysigt det där. Blir nog en ny tur nästa vecka.

kking skrev:
>
> Spottade Federico, som uppenbarligen också
> avvikit från gängse rutt. Kanske nån snygg bild
> från söderort i dag?

Ja, jag träffade på en kompis som jobbar vid medis så det blev en sväng över söder. Tyvärr ingen bild idag, kanske på hemvägen.

Vad hade du för cykel idag?

federico skrev:
>
> Vad hade du för cykel idag?

Jag tog gummans cykla-till-affären-cykel, en ömsom hyllad och ömsom bespottad Crescent The Swede, för att få hjälp att hålla igen... .

Skönt väder på morgonens 30 km jobbpendling. Bäst var när det var 3 km så kom en mopedist och segade om och gav mig tummen upp. Det är inte varje dag de inte :). Kanske var för att jag 5 minuter innan hade tackat en lastbilschaufför med samma tecken.

Tillbaka
Topp