Janek skrev:
-------------------------------------------------------
(segways)
> Nej, de är verkligen inte snabba - det hade bara
> varit roligt eftersom de är så ovanliga i
> rusningstrafiken.
>
> (Kollade just, de maxar tydligen på 20 km/h
> enligt Wikipedia.)
Jag tycker bara de är läskiga, råkar ut för klasvis med segways när jag kommer Strandvägen -> Berzelipark, det är nått eventföretag som kör gruppidioti och då kommer 6-7 helt nya segwaysförare och skall, tillsammans med japaner, italienare, ryssar och andra desorienterade turister försöka mötas och samsas på den extremt dåligt planerade och uppskyltade korsningen mellan strandvägscykelbanan och berzelipark. Där sker trafikkonflikter exakt varenda gång jag passerar, vilket är en gång om dagen.
Vafan, inte ens övergångstället går ju att lista ut, istället för vita streck är det lite mörkare gatsten, ser fint och vackert ut, men väldigt få personer förstår att det är ett övergångställe.
Shit, nu måste jag skriva till tekniska kontoret igen, jag som redan klarat av strömbron->Kungsträdgårdsgatan och en gigantisk vattenpöl utanför nytorpsskolan redan i år. Förra året var det snöröjning, snöröjning och hmm.. snöröjning.
Hur många gånger får man maila sin kommun innan man anses som rättshaverist?
PS. Tekniska svarar för det mesta, ibland tar det några veckor dock. cykla.stockholm.se kan man felanmäla till, men aldrig har de återkommit och aldrig har mina rapporterade fel kommit in i kartan.