Tjabba igen...
Nu är dagens pendling avklarad...
En snabb summering... Uppför Billingen och jag trodde jag skulle spy upp lungorna... Jisses vad jag har tappat kondis, men upp kom jag i alla fall och vid det här laget var skorna redan helt genomvåta... Sen bar det av på gamla smalspåret ner för Billingen - "äntligen nerförsbacke" tänkte jag, men grusvägen var sank som f*n, däcken kanske aningen för mjuka, så även om det gick utför så var man tvungen att trampa för att inte stanna, men det var gott med en energibar och lite hemkokt aroniasaft i alla fall... Segare före får man dock leta efter... Att bara rulla och njuta av det kalla vädret och regnet som smattrade envist i ögonen var inte att tänka på - här fick man verkligen koncentrera sig mellan vattenpölarna och geggan... Vid Varnhem blev det dags för en banan - den gjorde susen i benen... Asfalt mellan Varnhem och Axvall, här rullade det ganska lätt, men jag var blöt som en nybadad katt... Men jag kom till Skara där far mötte upp mig - då var jag helt genomsur och bananerna var slut... Vi hängde upp cykeln på bilen o åkte hem... Jag hoppade in i duschen och far spolade av cykeln...
Sammanfattningsvis - jag måste träna mer och vädret var inte så dåligt i alla fall och visst är det underbart att cykla ! :)
Henke :)