Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del tre

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
jag tycker tametusan man skulle bygg upp en massa telefonkiosker i stan dit folk kunde gå in och prata i sina mobiler vafan är det som är sa förbannat viktigt hela tiden att folk jämt ska babbla i sina mobilen för jämnan ute på gator och torg och på vägarna tank om dom kunde prata med varann och sina barn i stället vilken bättre värld vi skulle ha då och vilket el-slöseri det blir dessutom med alla batterier som ska laddas hela tiden era miljöbovar!

Unga morsor som sitter pa sina lattecafeer och matar sitt barn med ena handen och snackar skit med väninnan pa sin puckomobil nä fyfan det är upprörande!

Go Staine go!

Edit: Det var inte jag som avsågs några inlägg upp, tyvärr. Pendlar på italienskt stål någon vecka till.

Senast ändrad:
Det är inte så himla mkt bättre artt cykla genom stan kl 10:30. Färre cyklar, fler förvirrade turister som står i cykelbanan med kartan i hand.

Tog en extrasväng via Slagsta och Ekerö. Fin morgon till att börja med, men när solen försvann blev det lite i svalaste laget.

Döm om min förvåning när jag såg exakt noll (0!) pendlare på väg från Ekerö in mot stan! Jag mötte tre medelålders slowmo-tanter, men den första riktad mot stan kom jag ikapp vid typ Abrahamsberg, och det var inte ens nästan kö någonstans senare heller. Mycket märkligt! Var var alla?

Såklart du har rätt staine. Mobiltelefoni ÄR upprörande. Särskilt när unga morsor håller på och förstör hela landet och världen och miljön med prat om smink och blöjor. Tacka vetja Adolf Hitler.

Tack apan, ja jag vågade inte riktigt säga det där själv men det var ju bra att du kom ut ur garderoben.

ja, det var skönt att kliva ut! Ska bara få ut smygheilaren och elvismustaschen Moody också.

staine skrev:
-------------------------------------------------------
> Tack apan, ja jag vågade inte riktigt säga det
> där själv men det var ju bra att du kom ut ur
> garderoben.
Va Är Apan en lattemamma som pratar i mobilen om fettsugning? Var är världen på väg..

Luke skrev:
> VEM VARE SOM KRÄNKTE?
> VEM VARE??
>
> I morse, händelselöst.
> Nu i eftermiddags blev jag dock fetkränkt av en
> grönärmad typ på en cross mellan Sickla och
> Nacka. Jag höll avståndet hyfsat ett tag, men
> pallade inte täppa luckan som blev större. Efter
> Skurubron vek vi olika håll vilket mina ben
> uppskattade.

En svart Cotic RoadRat med skivor,skärmar och egolapp av ett BigPacklock?
Jag drog rakt fram efter skurubron, var blev du omkörd?

Pandy skrev:
> Luke skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > VEM VARE SOM KRÄNKTE?
> > VEM VARE??
> >
> > I morse, händelselöst.
> > Nu i eftermiddags blev jag dock fetkränkt av
> en
> > grönärmad typ på en cross mellan Sickla och
> > Nacka. Jag höll avståndet hyfsat ett tag, men
> > pallade inte täppa luckan som blev större.
> Efter
> > Skurubron vek vi olika håll vilket mina ben
> > uppskattade.
>
> En svart Cotic RoadRat med skivor,skärmar och
> egolapp av ett BigPacklock?
> Jag drog rakt fram efter skurubron, var blev du
> omkörd?

Njae... känns inte bekant. Ett bigpacklock skulle jag reagerat på.
Jag blev omkörd i backen upp från Sjöstaden mot Sickla, körde om själv i nerförsbacken mot Nacka Station och blev sen kränkt strax innan forum. Förövaren svängde höger efter Skurubron.

Luke skrev:
> Pandy skrev:
> -----
> > Luke skrev:
> >
>
> > -----
> > > VEM VARE SOM KRÄNKTE?
> > > VEM VARE??
> > >
> > > I morse, händelselöst.
> > > Nu i eftermiddags blev jag dock fetkränkt av
> > en
> > > grönärmad typ på en cross mellan Sickla
> och
> > > Nacka. Jag höll avståndet hyfsat ett tag,
> men
> > > pallade inte täppa luckan som blev större.
> > Efter
> > > Skurubron vek vi olika håll vilket mina ben
> > > uppskattade.
> >
> > En svart Cotic RoadRat med skivor,skärmar och
> > egolapp av ett BigPacklock?
> > Jag drog rakt fram efter skurubron, var blev du
> > omkörd?
>
> Njae... känns inte bekant. Ett bigpacklock skulle
> jag reagerat på.
> Jag blev omkörd i backen upp från Sjöstaden mot
> Sickla, körde om själv i nerförsbacken mot
> Nacka Station och blev sen kränkt strax innan
> forum. Förövaren svängde höger efter
> Skurubron.

Då stämmer allt utom att du körde om mig och att jag hade fel cykel :)

Black planet skrev:
> staine skrev:
> -----
> > Tack apan, ja jag vågade inte riktigt säga
> det
> > där själv men det var ju bra att du kom ut ur
> > garderoben.
> Va Är Apan en lattemamma som pratar i mobilen om
> fettsugning? Var är världen på väg..

visste du inte det han är värsta mjukisen håller på med tjejer och allt, vart är världen på väg..

Lugn och fin pendling genom ett soligt Göteborg. Nån vingeltant på Göta älvbron och lite veligt folk vid kungsportsplatsen. Som vanligt alltså.

Wtf, hittade trådrn först på sjätte sidan. :-)

Nåväl, fin morgon i stockholm. Drog vid halvsju men gott om cyklister ändå. Varmt o skönt.

Stinn efter en helg på slumpmässig LCHF-diet, men piggnade till när jag fick någon lagom att jaga. Tyvärr så körde han mot rött efter bara några minuter och försvann utom synhåll.
Såg ett par tappade löparhandskar strax efter Årstafältet, men de fick ligga.
Passerade en prydligt kittad kvinna som ledde en räcer på Ringvägen. Var väl halvvägs till Katarinahissen innan tanken slog mig att hon hade nog punka...
Kändes lite elakt, men inte så att jag vände.

Pigg som en lärka 0500 i morse. Rullade mot Södertälje 0530 och var framme 1.40 senare. Skön sensommarvärme om än rätt fuktigt. Vindstilla på morgonen. 50 sköna km.

Det blåste sedan upp rejält under dagen och när jag vände åter mot Stockholm så var det inga dåliga kastvindar. Mestadels sida och motvind gjorde cykelturen till en stoisk upplevelse. På gamla riksettan kom det ikapp en cyklist på en Cube som drog mig fint fram till Salems kyrka där våra vägar skildes åt. 50 något jobbigare km. Resan tog 1.43. Det är rätt mycket jobbigare med en väska på ryggen.

/K

Regnade så det gjorde lite ont i morse när jag cyklade till skolan. På hemvägen blev det en extratur till frölunda för att hämta lite prylar till en såg, som visade sig vara fel saker så det blir åtminstone en till extratur den här veckan. Nåja, hemvägen var fin i alla fall. Det lät bli att regna och var ganska trevlig i största allmänhet.

Punka på vägen satte stopp för första gympasset sen början av juli. Jävligt irriterande.

45 min regn i morse...sedan 45 min uppehåll med endast några stänk.

Lätt fuktig kan man säga.

Lätt romantiskt höstregn. Fel klädd som vanligt, svetten dröp när jag kom fram. Fick dock ta vantar efter fem minuter, vatten och bara fingrar är en dålig kombo.

Tillbaka till fenomenet att arbeta. Dock är det ebolaexpressen som gäller till farbror doktorn har vårdat klar crossen.

Gjorde en tabbe på vägen hem igår. På Södermälarstrand från Slussen mot Hornstull, en bit efter den temporära träbron så gick det en korpulent man på cykelvägen med en resväska. Min ringklocka var sönder så kunde inte plinga och noterade ungefär samtidigt att han hade lurar. Jag hade medvind och rätt bra fart, men jag bromsar in lite försiktigt och bestämmer mig sen för att jag kommer kunna passera utan att han uppmärksammat mig. Ett dåligt beslut. När det är två-tre meter kvar svänger han förstås tvärt rakt framför mig, skulle uppskatta min hastighet till 20 km/h och jag blir förstås tvungen att tvärnita. Nyper allt jag kan med både fram och bakbroms. Vilket resulterar i en fantastisk snabb fartminskning och jag känner hur cykeln går upp på framhjulet, dock frtf med kontroll. Mannen hoppar förvånansvärt snabbt åt sidan och jag missar honom med, ja, typ ingen marginal alls. Jag slutar att bromsa så fort jag passerat och då når bakhjulet marken igen. Helst sjukt! Som man ser en del göra efter målgång i DH World Cupen. =)

Så vad lärde jag mig: Dåligt! Dåligt! Dåligt! Gör inte så!

En bra dag med ett uppfriskande regn nu på morgonen. Många svetton vågade sig ut, trots våta vägbanor (!). Kränkningarna har delats ut i sedvanlig ordning, men det blir lite jobbigare när man cyklar på en snik SS MTB. I morgon blir det crossen. Det blir roligt att ta sig till arbetet mao. Mindre roligt att arbeta dock.

Som en öppen fråga till alla, vad är grejen med en fixie cykel? Jag ser dem hela tiden i Sthlms city, då cykelbud med självmordstankar såväl som allmänna bohemer, hänger och klänger över cykeln för att få stopp på den. Fixiecyklar har man väl typ i velodromer eller?

Jag förstår att man kör SS, för enkelheten och för att ha ett pålitligt transportmedel, som inte ser så attraktivt ut för tjuven. Men fixed? Jag lovar att cykelolycksstatistiken har ökat kraftigt i sommar. Hälften av alla cyklister kan ens inte hantera en gammal kärringcykel på ett säkert sätt.

Körde nästan på en som sladdbromsade med sin fixie häromdagen när jag låg strax bakom i nedförsbacken vid Årstabergs station.

staine skrev:
> Unga morsor som sitter pa sina lattecafeer och
> matar sitt barn med ena handen och snackar skit
> med väninnan pa sin puckomobil nä fyfan det är
> upprörande!
Mest synd om bebisarna som tror mamma pratar med dom oavbrutet utan att kunna förstå att det är väninnan som har all uppmärksamhet... Rätt vanligt att se dom gå och skaka på vagnen med ledsna småpluttar i för att få prata i fred :-S Tö-

Skoj pendling idag, problemfritt.

Senast ändrad:
På väg hem gick frambromsvajern gick av när jag i hög fart skulle bromsa hårt inför en korsning. Åkte rätt ut i vägen och en taxi fick tvärnita.
Pust!

Fyra bokstäver: REGN.

Kortbraller och cykeljackan var perfekt. Så länge det är så här varmt finns ingen anledning att bli ångkokt i ett regnställ.

Förvånas att så många kamikazecyklister är ute i trafiken. Ingen hjälm, ingen belysning. Hur ska bilisten bakom immiga rutan de dem?

Varmt, medvind och blött. Trevligt på det hela taget och inte mkt andra cyklister att tampas med. Bilarna stog i kö som vanligt.

Fick meka lite med frihjulsmekaninsmen på mitt Cirkus Monkey baknav i helgen. Verkar inte vara särskilt tätt eller så hade de inte smörjt korrekt från fabrik. När jag drog av bodyn så var det ngt segt klet på de där "tapparna" och inte fjädrade de heller. Inte konstigt att jag fick mig en fixie i förra veckan...
Undrar hur navet mår efter en hel stockholmsvinter.

Totteman skrev:
> Förvånas att så många kamikazecyklister är
> ute i trafiken. Ingen hjälm, ingen belysning. Hur
> ska bilisten bakom immiga rutan de dem?
Det behöver de väl ändå inte ... de är ju bara cyklister :S

Härlig pendling, långbrallor + långärmad underställ med tunn pendlargul jacka ovanpå. Varmt, ångkokt men underbart skönt.

Älskar att bara snabba cyklister är ute på gatorna nu i regnet. Dags att slänga på lysena nu tror jag.

Blöt och hård motvind... Men om detta var orkanen Irene som skulle sänka New York i förra veckan ställer jag mig skeptiskt till... Ser fram emot medvinden hem.

Spottade peranders vid Djursholms Ösby

Senast ändrad:
Selast skrev:
> Blöt och hård motvind... Men om detta var
> orkanen Irene som skulle sänka New York i förra
> veckan ställer jag mig skeptiskt till... Ser
> fram emot medvinden hem.
>
> Spottade peranders vid Djursholms Ösby

Ja lite blött var det idag, medvind ut till täby, kul att se dig i ögonvrån. Inte läge att stanna och småprata idag.

Idag går torkskåpet på jobbet för första gången sen i våras.

Blöt motvind. Cykelväskan från Vaude håller vad den lovade, datorn är torr och fin.

Saknade kepsen idag, dock. Hade hållt glasögonen lite regnfriare...

Tidigt i morse var det en förjävlig motvind :)

Senast ändrad:
Idag fick jag bekänna färg. Jobbpendling med AM HT med cykelkärra. Storm i byarna på väg hem. Snacka om att ta vind. Kom knappt framåt ibland...
/Peter

Kom iväg tidigt så jag var ganska ensam på cykelbanorna, iaf ingen trängsel. Gårdagens springpass slet mer än jag trodde så det blev en lugn pendling alla 10km. Långärmat hela vägen men det låga tempot höll temperaturen nere.

Fellow pendlaramigos: fundera gärna på skärmar om ni kör i stan, det blir så mycket bättre för alla andra.

Misärpendlaren skrev:
> Fellow pendlaramigos: fundera gärna på skärmar
> om ni kör i stan, det blir så mycket bättre
> för alla andra.

Samt kompislapp så blir det ännu bättre!

garpa skrev:
> Misärpendlaren skrev:
> -----
> > Fellow pendlaramigos: fundera gärna på
> skärmar
> > om ni kör i stan, det blir så mycket bättre
> > för alla andra.
>
> Samt kompislapp så blir det ännu bättre!

Fergeddaboudit, om ni lider kan ni ju låta bli att suga hjul!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp