Trampedalen
Ny medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del tre
Händelserik!
På väg genom Älvsjö brakar det till rejält strax bakom mig.
Det lät ungefär som när en trave bråte slängs från tredje våningen ner i en container.
Det visar sig att en bil kört in i det parkerade långtradarsläp jag nyss passerat.
Det ryker om bilen och andra bilar stannar. Föraren kliver i alla fall ur och börjar plocka in
utspridda delar från bilen till väganten.
Jag åker vidare och är glad att inte jag eller nån annan stod och bytte slang just där...
Strax senare, vid McD i Västberga, svänger plötsligt en bil höger tvärs över cykelbanan där jag cyklar. Jag skriker i panik och på något sätt lyckas både jag, med låsta hasande däck, och bilisten få stopp. Min sista fart stoppar jag med handen mot passagerarrutan och framhjulet mot bilens dito.
Snabbmat ÄR farligt!
Föraren och jag utbyter nickar ock färden går vidare. Något skärrad dock.
Förtfarande skärrad blir jag sedan kränkt uppför Västerbron.
Kör på alldeles för lätt växel och ids inte växla. Hua, vilken morgon.
Vet inte vad som var värst, eller, jo, det vet vi ju alla...
På väg genom Älvsjö brakar det till rejält strax bakom mig.
Det lät ungefär som när en trave bråte slängs från tredje våningen ner i en container.
Det visar sig att en bil kört in i det parkerade långtradarsläp jag nyss passerat.
Det ryker om bilen och andra bilar stannar. Föraren kliver i alla fall ur och börjar plocka in
utspridda delar från bilen till väganten.
Jag åker vidare och är glad att inte jag eller nån annan stod och bytte slang just där...
Strax senare, vid McD i Västberga, svänger plötsligt en bil höger tvärs över cykelbanan där jag cyklar. Jag skriker i panik och på något sätt lyckas både jag, med låsta hasande däck, och bilisten få stopp. Min sista fart stoppar jag med handen mot passagerarrutan och framhjulet mot bilens dito.
Snabbmat ÄR farligt!
Föraren och jag utbyter nickar ock färden går vidare. Något skärrad dock.
Förtfarande skärrad blir jag sedan kränkt uppför Västerbron.
Kör på alldeles för lätt växel och ids inte växla. Hua, vilken morgon.
Vet inte vad som var värst, eller, jo, det vet vi ju alla...