Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del tre

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Riktigt trevlig pendling i morse.. Kom ifatt Vic vid södertappen och sällskapade med honom till Zinken, hade jordens flyt vid trafikljuset vid Gjörwellsgatan/Rålambshovsleden, såg en vildhare på Franzéngatan och mötte en kille i bil vid AIK's anläggning som sjöng för full hals. Noterade även att det tog 59 tramptag ståendes för att ta sig från häststallet upp till Huvudsta T-bana.

Gårdagens pendlingsväg var ett nytt alternativ för mig. Inte att cykla på, men att pendla på. Supermysigt som alltid att cykla till jobbet.

Bilagor

• DSC07140.JPG
    DSC07140.JPG
    48 KB · Besök: 51
Skön pendling inga incidenter och partiet genom Ulvsunda ind omr. gick smidigare än vanligt.
Dock för mycket kläder på mig.

Sovmorgon, sen avfärd strax efter åttatiden. Regn och blåst men som alltid skönt när man väl kom ut.
Lite trafik var det också (mest skolungdomar ute på cykelbanorna), flera stycken mycket hänsynsfulla bilister (yiiiha) och tomt på cykelparkeringen på jobbet så fick cykelplats under skärmtaket.
Inga incidenter eller kränkningar åt något håll.

Höll på att krocka med ett rådjur imorse och på hemvägen kändes det som bly, dock inte i stålet utan i kroppen, allt kändes tungt, händerna, fötterna, rumpan.
Dags för hamburgare och finöl! för att bli ännu tyngre

Hemfärden blev blöt och kall. Blev kränkt i en nedförsbacke precis i början av turen av en gympasko-man på standardjonne och kränkte tillbaka uppför Alvsborgsbron. Sen var det regn, regn och ytterligare regn. Nu känns det dock mysigt.

Klarade mig precis från regnet i Älvsjö, blev omkörd av en Spårvägare som normalt ser ut som stoppskyltar vid våra happyrundor

Okynnespendlade över Ekerö, blev kränkt på löpande band på väg ut mot Brommaplan. Tröstade mig med att de hade dyrare cyklar och koncentrerade mig på kadensen istället. Efter Drottningholm så började jag se ryggen på en av de som susat förbi tidigare. Kom ikapp vid Ekerö C bara för att se ryggen svänga höger, bort från färjan. Trodde jag skulle missa färjan med någon minut, men hann till min förvåning med. Förklaringen kom vid andra änden - praoeleven körde, och tog en evighet på sig att lägga till. Var härligt frusen efter 15 min stillastående och en tidigare regnskur, men det ordnade ju till sig rätt snart.

Fin pendling imorse strax innan 8, såg noll cyklister.

Bra pendling,det blev en kort sådan..Huddinge-Wårby-Kungenskurva-Segeltorp-Stuvsta-Huddinge. Vädret var mulet men inget regn,har problem i backarna med mitt knä,stannade till hos sportson i kungenskurva och bad dom ta hem ett par w240 nokia dubbdäck till mej och dom kommer i mitten på nästa vecka.

Myspendling i dag. Kom i kapp (på skeppsbron var annars?) ett skramlande bröllopsekipage med burkar släpande efter cykeln som det brukar vara. Men vänta nu, det såg lite ensamt ut. En tjej på cykeln, det var allt. Jag frågade om hon, dom hade gift sig. Mja, snart sa hon, det var ju såklart möhippa! Touché!

those were the days.

Superfettot (fd Fettot) skrev:
-------------------------------------------------------
blev omkörd av en Spårvägare som normalt ser ut som
> stoppskyltar vid våra happyrundor

Snart blir det Kista på heltid. Då ska Mattel få smaka pisk, kränk och skändning - varje dag!

Eller inte ;)

SuperApe skrev:
> those were the days.
>
> Superfettot (fd Fettot) skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> blev omkörd av en Spårvägare som normalt ser ut
> som
> > stoppskyltar vid våra happyrundor

Kom ihåg just den dagen, vi var starka och vältränade, tiderna förändras nu kroknar man efter tio kilometer

Ser fram emot måndag. 40 km pendling står på schemat. fan va mysigt jag skall ha det!

Dagens pendling: Oplanerat tidig och långt före regnet som just börjat. En kollega var iofs ännu tidigare men hade glömt passerkortet.

Rippa skrev:
> Snart blir det Kista på heltid. Då ska Mattel
> få smaka pisk, kränk och skändning - varje
> dag!
>
> Eller inte ;)

sweet lord. säg till när det är dags så får jag hitta nya vägar till jobbet. :)

idag var det någon som glömt tala om för vädret att yr.no hade sagt +9 och duggregn igår, det var snarare +16 och uppehåll. jag var klädd för det svalare alternativet..

Jag var klädd för det varmare alternativet. Men inte för regn. Helt dränkt.
Kanske dags att byta till cykel med skärmar.

Regnade hela vägen till jobbet, plaskblöt är bara förnamnet och biltemas skoskydd kan man lika gärna skippat. Förvånadsvärt många cyklister som irrade runt på cykelbanorna ändå.
2st nära incidenter. Skärmar på cykeln vore inte helt fel som sagt.

Tänk att så¨pass lite regn kan göra en så blöt. Och skitig. Får börja fundera på kompis och egolapp.

Men det var varmt i alla fall.

Lätt i morse. Persade trots rödljus i stan. Känns riktigt bra.

Fick med allt med mig - check

Uppenbarligen var man inte intresserad av det skrev:
> Glömma skor hemma - check

Fuck, glömde också skorna hemma, kom jag just på. Har ju ett par myssandaler, men känns inte som om det är läge för sådana idag när man ska ut på lunch.

Min hjärna ligger nog hemma och sover fortfarande, undrar vad jag kommer att ställa till med för katastrofer på jobbet idag då.

Thomas

Styrlagret satt som berget. Fast egentligen, styrservo för cyklar - hur fjantigt är inte det egentligen? Det gäller ju bara att planera sin cykling.
Förresten apan din lagning var riktigt bra märkte jag nu så du kan skicka en räkning!

tunnelbanependlade pga Akut lumbago. fy fasiken säger jag bara.

Ha! glömde telefonen hemma.

Glömde handduk. Pappersservetter på toaletten funkar.

Hoppas min grejjer hinner torka till i em. Ser inte framemot hempendling i fuktiga och skitiga kläder.

Idag hade jag väldigt gärna cyklat istället för att åka bil, men det kändes inte så imorse.

Knasiga köer, och vi har ju torkskåp på jobbet..

Drog hemifrån i mycket lätt duggregn, mot bättre vetande tog jag regnjackan och blev kokt på vägen in till stan. Himlen öppnade sig precis som jag öppnade garageporten på jobbet. Sega ben och ont i höger knä efter Roslagshösten igår... När kommer resultatlistan upp på Hofets sida?

har nog aldrig stött på en så dåligt inställd bakväxel. iaf inte sedan i lördags. Annars är det bara att kavla upp ärmarna och skruva justerskruven 1/4 varv till. Hårt, men c'est la vie.

pendlingen var ok, för jag kom sent till jobbet. tack sl. (ej ironi)

staine skrev:
> Förresten apan din lagning var riktigt bra
> märkte jag nu så du kan skicka en räkning!

Tack inget vidare, eller rättare sagt inte alls! Gick i backen 100 meter ut i Sicklaskiftet i går, med totalsabbad vänsterfot som resultat, så nu är jag dömd till snuvexpressen flera veckor framöver. Förutom att den sladdriga foten gör cyklande generellt, och speciellt cyklocrossande, omöjligt innebär det alltså en oändlig räcka av förkylningar från alla kära "med"-passagerare i tuben, aghhaaa!

Helt OK t.o.r. Vällingby - City. Fast lite ångkokt i regnjacka. Men Kortbrallor + lösa "knävärmare" funkar fint på benen när det är så här varmt i luften.
Förresten, vem är det som har uppfunnit bakskärmar som slutar strax nedan pakethållaren?

Regnade som fan imorse, som tur var så fick jag användning av mina nya regnbyxor och slapp sitta på föreläsning genomsur.. =)

Första pendlar turen efter semestern. Igår var det sl. Det har ju blivit höst sen sist. Frös om händerna så det blev att byta handskar. Tänkte ta en cx runda innan jobbet men orken fanns inte där. Får ta lite rolig cykling efter jobbet istället.

jävla skit. När jag kom till centralen (åker tåg från Uppsala) hade någon lustigkurre stoppat något i låset på min Stockholmscykel. Nu måste jag komma på något sätt att få loss hojen som står fastlåst på kungsbron.

/johan, på pendeln mot Sundbyberg

Satte av på tok för hårt för att utdela kränkning i backen mot gullis, två minuter in i pendlingen. Visst kränkning utdelades men sen var pulsen uppe hela pendlingen. Lite svettigt :)

Stod på Västerbron i morse och tog kort på soluppgången, då kom ett miffo och knuffade till mig,orkade inte bråka med snubben, men jag sa vad jag tyckte om honom när jag rulllade förbi.

Hoppas hemfärden blir lite trevligare.

Första mörkerpendlingen. Hade dessutom kittat upp mig mattel-styleeee med badbyxor.

tillmann skrev:
> Första mörkerpendlingen. Hade dessutom kittat
> upp mig mattel-styleeee med badbyxor.

yeeaaah duuude!! :)

jag fick lära mig att olja/diesel på asfalt är halt så efter en liten tvåhjulssladdpiruett så avslutade jag med att lägga mig på rygg som en skalbagge. måste ha varit snyggt.

annars finfin morgon och tung utväxling.

Blodgivning, sen en stillsam färd till jobbet där jag säkerligen var ivägen för nån i pendlingstävlingen.

kking skrev:
> Tack inget vidare, eller rättare sagt inte alls!
> Gick i backen 100 meter ut i Sicklaskiftet i går,
> med totalsabbad vänsterfot som resultat, så nu
> är jag dömd till snuvexpressen flera veckor
> framöver. Förutom att den sladdriga foten gör
> cyklande generellt, och speciellt cyklocrossande,
> omöjligt innebär det alltså en oändlig räcka
> av förkylningar från alla kära
> "med"-passagerare i tuben, aghhaaa!

Åk lite tidigare till, och senare från, jobbet, så kanske det inte är så packat på vagnarna? För min egen del tror jag att det är familj och arbetskamrater man huvudsakligen smittas av när det gäller influensa och förkylningar. När jag har fått förkylningar de senaste 7-8 åren har det bara varit när nån närstående eller nån kurskamrat varit förkyld och jag inte haft möjlighet att hålla mig undan.

Sega ben i morse. Märkte att bakbromsen börjat fungera igen, skönt att ha en sån ibland.

En älg sprang över vägen mitt framför min näsa. Kanse inte så anmärkningsvärd, men rätt kul att det var mitt i trafiken vid stora rondellen i Haninge :-)

Annars en underbar morgon, en liten extra sväng på Södertörn och spratt i benen.

Fikasvettot skrev:
> Blodgivning, sen en stillsam färd till jobbet
> där jag säkerligen var ivägen för nån i
> pendlingstävlingen.

Ja du får hålla dig undan lite! Mina bromsar är så dåliga.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp