Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del tre

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Lite medvind och flyt med rödljus gjorde det till en fröjd att cykla till jobbet i morse. Ett par droppar regn gjorde ingenting.

Bra start på dagen!

Just ja: skrattar inombords åt köerna på E4an vid silverdal. Ha Ha...

Senast redigerad av en moderator:
Varken eller väder. Blev självklart varm pga skaljacka. Höstkitet på med andra ord. Blir att justera beläggen på skorna(nya skor o belägg) innan hemfärd. Imorgon blir det sl tyvärr. O ingen extra runda ikväll.

Både hällregn och bländande sol så genomsnittligt var det riktigt bra.
Dåligt med cyklister men jag lyckades kränka några ältaungar på väg till skolan.
På Skeppsbron (var annars) hade en cyklist blivit påkörd av en SUV. Han levde men det var glassplitter på marken och ambulansen var där när jag passerade. Blä!

Lyckades pricka in en ordentlig regnskur strax före åtta. Gled om en röd Viner-fixi med gula fälgar.

Skojigast var en farbror med hela pendlarsvettokitet (cykelbyxor, reflexväst, fortbrillor) på en Nakahara (cykel-på-köpet-MTB alltså).

/Johan

staine skrev:
-------------------------------------------------------
> Både hällregn och bländande sol så
> genomsnittligt var det riktigt bra.
> Dåligt med cyklister men jag lyckades kränka
> några ältaungar på väg till skolan.
> På Skeppsbron (var annars) hade en cyklist blivit
> påkörd av en SUV. Han levde men det var
> glassplitter på marken och ambulansen var där
> när jag passerade. Blä!

Usch...Slussen-skeppsbron är inte kul att cykla på. Hoppas att det inte är så farligt med honom.

BOFH skrev:
> Poopzilla skrev:
> > När det är så här blött är jag glad att
> jag
> > har ett serverrum att tillgå. Utblåsen på
> > baksidan av racken är perfekta att torka
> kläder
> > vid. Torrt på någon timme.
> >
> > Thomas
>
>
> Damn vilket bra tips. Att jag inte tänkt på det
> själv.

Som Bastard Operator From Hell är det nästan oförlåtligt:)

Segt idag - hoppas att det var vinden.

Många stressade bilister också. I cirkulationsplatsen (rätt så va Mr Orange?) vid Gärdet var det en stor SUV inne i den som tävlade med en annan bil som var på väg in om att komma först. Hade bara varit lite snabbare hade de lyckats med att träffa mig.

Att ta sig från Berzeliparksidan över till Dramatensidan vid Nybroplan för att svänga vänster in på Birger Jarlsgatan är inte lätt.

Ösregn tof jobbet igår med cykeltvätt, regn och tvätt i morse med :-( T
Edit: Något positivare efter att ha kommit på killen i fullt träningskit på Bianchiracer som blev kränkt av mig på mtb på cykelbanan längs Stadsgårdsleden... :-D T

Blött men med vinden i ryggen ,börjar bli risk för lövhalka. Måste motvilligt erkänna att det börjar bli dags att överge fin racern och ta fram pendlar racen med skärmar odyl.

Precis, idag (och i morrn) blev det SL, nu ska cx:en utrustas med skärmar och jag ska utrustas med ett par schyssta byxor. Hmm hellånga eller 3/4-långa? Svåra frågor!

Hem gick bra också, via Hammarbybacken där vi arrangerade löptävling. Var väl hemma strax innan kl 21.

En grej: På Götgatan var det en kvinna som gick i cykelbanan. Trots att jag plingade ganska mycket så gick hon i sin egen lilla värld. Jag blev tvungen att i stortsett stanna helt framför henne innan hon märkte hela cykelkaravantåget som kom. "Pucko" slank ur mig och det var inte chokladdrycken jag tänkte på.

Bakklossarna tog slut strax innan Hammarbybacken. Får köra med frambromsen i morgon, om jag inte orkar/hinner fixa det innan.

Äntligen cykel igen efter en veckas förkylning. Det "blev några öl" i går kväll så att ta bilen var inget alternativ i dag. Efer fyra timmars sömn, avbrutna av vaken bäbis var det bara att gå upp. En mjuk kantvind på det gjorde att jag fick fler minuter i träningsbanken än vanligt.

Nästan allt som vanligt, samma bilar och människor som är ute. Det var bara den gamla röda 940in som saknades utanför kiosken i Svärtinge men jag passerade någon minut tidigare än vanligt. Längre tid än vanligt och tidigare? Joo, jag var inte sugen på frukost i morse...

Nu trött. Det blir ingen förmiddagsfika; Vilrummet - Here I come!

Pendeltråden får inte vara på s 2. Vi har väl inte somnat in i trainerintervallkoma än?

Igår var det blött och grisigt. Det är precis att skorna hinner torka över natten. Man får byta tidningspapper två ggr.

Idag fint och lugnt. Men jag blev svettig i alla fall.

Första dagen med bil sen semestern, ska förbi Östhammar efter lunch och är lite för klen för att hoja dit på två timmar. Helt bilfritt vilket var riktigt skönt, fartkamerorna i södra länken flashade som satan vilket var lite festligt då typ alla bilar tvärnitade framför mig... Undrar hur många som får hem ett kärleksbrev, fler än få är min gissning.

Är det här ett kugginlägg?

"Helt bilfritt [...] alla bilar [...] fler än få"

Perfekt hemresa. Tidigt. Fredag. Asfalt plus grus. Hittade en "bästa väg" HBB - Flaten att ta nästa gång det ska crossas. (Vi tog lite fel sist, den här vägen slipper man Skarpnäckshundarna bl.a.) Inklusive fett brant uppförsbacke med tvär kurva.

Regn och rusk men kör ändå på fin MTB. Fina singeltracks på morgonen och nu ska jag ut och testa stigarna en stund. Härligt!!! ;)

Va?, vad har du för väg till jobbet?, vad har du för jobb? Avundsjuk.../J :)

MTBiker skrev:
> Regn och rusk men kör ändå på fin MTB. Fina
> singeltracks på morgonen och nu ska jag ut och
> testa stigarna en stund. Härligt!!! ;)

staine skrev:

> Skarpnäckshundarna bl.a.) Inklusive fett brant
> uppförsbacke med tvär kurva.
Men utför sen mot älta sjön är rolig att köra. Man få se uppför stubbar vid stigkanten bara.
Jag håller med att backen är mustig att köra uppför efter denna tvära kurva. För mycket fart blir det att träna skogskörning ;)
SL blev färdmedlet idag. För mycket saker att släppa på.

staine skrev:
> Hittade en "bästa väg" HBB - Flaten att ta
> nästa gång det ska crossas. (Vi tog lite fel
> sist, den här vägen slipper man
> Skarpnäckshundarna bl.a.) Inklusive fett brant
> uppförsbacke med tvär kurva.

Bra jobbat. Kanske blir mindre diskussion och mer cykling nästa gång ;)

Kallt, blött och blåsigt på Färingsö... Som vanligt med andra ord.
Och för första gången i mitt cykelliv lyckades jag väl hemkommen inte få loss foten från pedalen och fick simma lite i spenaten :-)

2x21 km pendling, 38 minuter på morgonen, 51 minuter vid hemfärden, rätt drygt med (mot)vinden

HÄRLIGT! Långa strumpor för att täcka glipan mellan trekvartsbyxorna och skorna var enda smolket i glädjebägaren. Sjukt pigga ben efter att ha pumpat upp väldigt genomslagsbenägna 32mm till 5 bar från 1.8. Nu sitter jag på kontoret insvept i dimma och ser bara knappt Klara kyrka åt ena hållet och Kungsbron åt andra. Resten är inbäddat i mjölkvitt ludd.

Nu dusch och sedan frukost!

Det här kommer bli en bra vecka!

Började måndagen med att meka ihop kedjespännaren jag glömde bort att fixa i helgen.

Dimmigt var det. O sega ben. Sen är det frågan om det är pga måndag, tränade igår eller en liten förkylning på gång. O måste göra rent växlarna ordentligt så de fungerar som de ska. Orkade inte igår efter en skitig runda.

Det gick bra i morse. 75 km mtb igår kände jag av lite. Idag var det svalt och dimmigt...fuktigt.

Skönt att vara tillbaka i sadeln efter en totalt useless pendlingsvecka förra veckan. Kändes som om det var höst så det blev premiär för crossen efter sommarens SS åkning.

Cykel & Däck: Ridley Crossbow & Conti GP4Season 28 mm

Distans: 16,1 km

Snittfart: 30,5 km/h

Väder: 10 grader och disigt

Kränkningar:
Mottagna: 0
Utdelade: 10+ men som vanligt bjöd ingen upp till dans

Klättrade meter: 105 m

Ny på forat, har 3mil enkel resa, kört sen i våras.
Bra rull idag. perfekt temp (lite kall start genom dimman) men va skööönt att få vakna med vinden i ansiktet.

Kränkningar 0
Skulle aldrig kränka :)

Rödljuset ner mot Skeppsbron verkar vara omsynkat. Jag tror inte jag överdriver om jag säger att vi var 30 cyklar som skulle iväg samtidigt. Ni kan ju tänka er hur det går när svetton och farmor skall iväg på en gång... men där har ni fel! Allt gick bra, alla tog det lungt.

SMutt som fan! Tog racern efter 5 veckors raceruppehåll (bakhjulsreparation och väder). Bara härligt. Inte ettt enda rött ljus heller.

Småkallt i morse (+6 grader) och lika kall cykeltvätt ute på jobbet när jag kom fram, crossen blev väldigt lerig på gårdagens km-cross... :-) T

CIMG3711.JPG ht=544

Arbetegerfrihetsalliansen tänker bilda minoritetsregering.
Ett rasistiskt parti i riksdagen.
Dimman drar in över huvudstan.
Var vaksamma kära vänner!
Kolla att man inte skickar iväg grannarna.

Dimmigt, och så ensamt att inte ens laxkänslan infann sig. Skeppsbrons pseudobelgiska kedja fortfarande ett socialt inslag, synd att det skall lukta så illa nånstans ifrån bara. Två kränkningar mottagna, men med 4 mil inlines i benen från igår som vaddering mellan omkörningarna och egot gled de av rätt lätt.
Kadensutvecklingskurvan har vänt nedåt igen, vilket knäna inte uppskattar. Kräver rejält fokus för att hålla varvet uppe. Raska knälyft är inte en naturlig rörelse för min kropp trots månader av medveten indoktrinering. Så snart jag mentalt vänder ryggen till så faller den tillbaka till surt segtrampande i 78-80 rpm.
Illojalt tycker jag, kan man skicka sig själv på teambuildingkurs månntro?

Härlig hempendling utan regn för en gångs skull, dessutom nytvättad cross efter gårdagens tävling med nyrengjord och smord växelvajer så växlarna slapp racka och nerkortad bakbromsvajer så att bromsen tog innan växelföraren gick i styrbocken. Dock en aning slitna ben... :-) T

Årets första punka, vid slussen kl 06.00......inte så kul

Sådärja, veckans första dag avklarad. 52 km till i benen.
I stort sett incidentfritt också, förutom dom sedvanliga vingelpellarna och hundägarna, men det är ju det normala.

Idag var det blött i alla fall. Jag fick ta av mig skor och strumpor i cykelrummet för att inte lämna små sjöar efter varje steg genom hela kåken. Men ganska snabbt gick det och förutom nesan att behöva cykla hem i blöta kläder var det ganska trevligt.

Blöt som f...Premiärtur med mina nya Fulcrum5 på crossen dom kändes lätta, kan ha att göra med att jag satt på 400gr lättare däck.

Trodde det skulle regna och det började bra. Bara stänk från vägen men jag premiäråkte mina vinterskor för säsongen så det var lugnt. I Svärtinge regnade det rätt ordentligt ett tag. Kollade vindriktningen och det blåste rakt från molnmaskinen i Skärblacka så det var kanske fukten från bruket som ramlade ner i Svärtinge. Sedan torrt i luften men vått på vägen igen.

Det har en såndär hastighetstavla i sista motlutet vid kontoret. I fredags fick jag upp den i 38 km/h. App app, innan ni sågar mig ska ni se min cykel och hur vägen ser ut. Dock får jag väl erkänna att jag gärna vill komma över 40. Nu hade jag 41 på mätaren strax innan men kraften försvann lite innan tavlan mätte. Nästa gång då jävlar ska jag ta 40+!

Annars mötte jag samma människor som jag brukar.

Ett lätt duggregn hemmavid förbyttes i ett betydligt kraftigare regn efter bara några hundra meter. Borde nog tagit nån slags regnbyxor.

Satt i min Saab Spyker och var rätt nöjd med det när jag såg/hörde hur regnet smattrade mot vindrutan.
Men i morrn blir det till att trampa själv igen.

Överfölls av ett ilsket ösregn efter 300m, långt efter P.O.N.R med andra ord. Blev till att stanna och kränga på sig regnjackan. Spottade bsandborgh i backen upp mot Djursholsm Ösby, han såg stark ut. Sen kränkte jag ett svetto i full Hofet utstyrsel vid Naturhistoriska. Summa summarum OK morgon trots vädret.

Varmt och blött som en blandning av sött och salt.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp