Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del tre

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Västerbron nu på morgonen

IMG_0849.JPG ht=544

skrotfot skrev:
-------------------------------------------------------
> Vulkanutbrott i Nacka/Värmdö?

Nä, kärnvapentest. Iran har hyrt in sig.

skrotfot skrev:
> Vulkanutbrott i Nacka/Värmdö?

Noop! Jänkarna ville testa lite nya bomber över "Stad" istället för skog och fjäll i norrland.

Senast redigerad av en moderator:
Det var medvind men jag hostade så rekylen tröck mig bakåt. Men det var fint väder.

mycket bra. snittade över 34 med crossen på 3.2 mil. medvind dock idag.

men förra veckan när jag cyklade hem så var deet misärernas misär. SPÖregn hela vägen (jag menar så att man inte såg mer än 100 meter), tung motvind. för mycket vaddering i ryggsäcken = supertung och som grädde på moset så vurpade jag precis när jag startade och skrapade kläder och slog mig.
Dessutom helt kolhydratlåg så att jag knappt kunde cykla.....

skall percis posta en ny tråd om träning när man pendlar, kolla förstasidan.

Behaglig pendling imorse. Dock inte samma actionfaktor som igår kväll. Då begav jag mig ovanligt sent hemåt från Täby efter att ha hjälpt min far att masta av båten. Nånstans kring 19.15 cyklar jag Valhallavägen mot Stadion, i mitten där bilarna står parkerade. Blir tvungen att stoppa in framför en mörk figur som står mitt ivägen. Helt klädd i svart, svarta kängor, svart rånarluva med minimal springa för ögonen hållandes ett svart automatvapen. Hua. Fortsätter förbi honom och ser en massa poliser med dragna vapen som vaktar varsin person som sitter ner vid olika bilar utmed parkeringsplatserna. Strange. Kändes som en installation av nåt slag. Eller möjligtvis som en inspelning av en ny usel Beck-rulle. Det märkliga var att det var helt totalt knäpptyst och inte ett enda ord sades. Totalt stilla. Inte ett enda blåljus eller polisbil. Rullade hem och kollade kvällsblaskorna för att se vad det var men inte ett ord....hmm.

McGortsy skrev:
> Behaglig pendling imorse. Dock inte samma
> actionfaktor som igår kväll. Då begav jag mig
> ovanligt sent hemåt från Täby efter att ha
> hjälpt min far att masta av båten. Nånstans
> kring 19.15 cyklar jag Valhallavägen mot Stadion,
> i mitten där bilarna står parkerade. Blir
> tvungen att stoppa in framför en mörk figur som
> står mitt ivägen. Helt klädd i svart, svarta
> kängor, svart rånarluva med minimal springa för
> ögonen hållandes ett svart automatvapen. Hua.
> Fortsätter förbi honom och ser en massa poliser
> med dragna vapen som vaktar varsin person som
> sitter ner vid olika bilar utmed
> parkeringsplatserna. Strange. Kändes som en
> installation av nåt slag. Eller möjligtvis som
> en inspelning av en ny usel Beck-rulle. Det
> märkliga var att det var helt totalt knäpptyst
> och inte ett enda ord sades. Totalt stilla. Inte
> ett enda blåljus eller polisbil. Rullade hem och
> kollade kvällsblaskorna för att se vad det var
> men inte ett ord....hmm.

Kanske var det SÄPO som hade plockat in de som misstänks för att ha attackerat Federley?

geologen skrev:

> Kanske var det SÄPO som hade plockat in de som
> misstänks för att ha attackerat Federley?

Sannolikt var det så. Efter SD´s inträde har givetvis samhällets engagemang mot misstänkta hatbrott intensifierats. Det var nog det jag såg ett exempel på!

Lugn och fin pendling från Edsberg till city. Lite motvind. Mötte en klunga på 5-6 cyklister vid tågbron innan Silverdal. Han som låg i täten såg ut att ta det lugnt men några bakom verkade kämpa för att hålla rulle. Punka vid Solnabron så jag fyllde luft vid cykloteket. Den räckte inte länge så jag gick sista biten.

Soffrodel idag med. Vaknade med pannknack.

Host och attjooo!

staine skrev:
> Määh. gick det inte att spela? är det foto
> eller film?
> Han är snygg i alla fall!

Tyvärr hade filmen inget ljud så den är inte så rolig att titta på.
Antagligen gjorde något fel när dom kopierade filerna på IT, eller så missade dom ljudet vid upptagningen. Men jag kan begära ut en ny kopia om intresse finns att se själva filmen.
Här är några fler screenshots annars:

file=137421

file=137423

file=137424

Supertramp skrev:
> staine skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Määh. gick det inte att spela? är det foto
> > eller film?
> > Han är snygg i alla fall!
>
> Tyvärr hade filmen inget ljud så den är inte
> så rolig att titta på.
> Antagligen gjorde något fel när dom kopierade
> filerna på IT, eller så missade dom ljudet vid
> upptagningen. Men jag kan begära ut en ny kopia
> om intresse finns att se själva filmen.
> Här är några fler screenshots annars:
>
> http://happymtb.org/forum/file.php/1/file=137421
>
> http://happymtb.org/forum/file.php/1/file=137423
>
> http://happymtb.org/forum/file.php/1/file=137424

Underbart! :D

------------------------------

Klotet i P1 handlade igår om cykling och cykelfrämjande åtgärder.
Stockholm och Svenska kommuner generellt fick sig en rejäl uppsträckning av Bo Dellensten:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3345&artikel=4036457

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3345&artikel=4038802

jomper skrev:
> Hjälmen är inte knäppt!

Undrar apropå det om han beaktade 70-meters-regeln där?

Körde vilse i västberga med omnejd tills jag till slut lyckades irra mig till Fruängen där jag hittade igen. Tänkte prova en ny väg till IKEA, kom dit iaf och handlade tills metropolisen var sprängfylld. 2 Kuddar, en massa servetter, lite köksredskap, 1 ungsform och ett gäng handukar. Måste fixa förlängningsremmar så kan jag handla ännu mer.

Lundberg skrev:
> Körde vilse i västberga med omnejd...

Västberg är ett jäkla skit! Ligger liksom alltid ivägen...

Dagens pendling, liksom de flesta andra dagar, skedde med min fina bil.
Men, jag laddar för pendlingspremiär på cykel i morgon. Vi snackar alltså första gången ever genom tiderna. Jag ska sova på saken, men bara det inte regnar kör jag. Tror jag... Håll tummarna för att jag inte kör vilse efter Nacka!!

Försökte cykla lugnt hem, det gick inte så bra... Nu aktiv via till söndagens cross :-) T

Försökte också ta det lugnt, det går inte. Tog rulle på en racercyklist ett par kilometer men det blev lite väl lugnt. :D

Fläskigt och fett och mulligt och mjukt
Komfort så det är nåt alldeles sjukt
I skogen det satt på framhjulet som en smäck
mitt nya och fina Smart Sam-däck!

Mötte Superape i Årsta.
Tog en omväg hem via DHL Västberga. Tänkte hämta ett paket som de vägrar leverera, men de hade redan stängt.

Dagenspendling huddinge, segeltorp, fruängen ,västertorp, ?,hägerstensvägen 130 cykelkedjan köpte lite små grejor till gammelracern, vidare hem via telefonplan, västberga, herrängen, korkskruven, stuvsta, huddinge, en härlig em tur fint höstväder.

Ebola expressen till jobbet med slangar på fickan. Blev tvungen att ta en matpaus på vägen hem för orka hela vägen hem. Oj vad mörkt det är ute i trafiken. Är sugen på en längre tur på väg en hem imorgon med cx´n.

Aha! Så det var du! Jag var helt slut idag efter första cyklismen på två veckor efter dödsförkylningen och gårdagens upphopp med skivstång. Vafan håller jag på med egentligen?

bluecolorado skrev:
> Mötte Superape i Årsta.
> Tog en omväg hem via DHL Västberga. Tänkte
> hämta ett paket som de vägrar leverera, men de
> hade redan stängt.

Supertramp skrev:
> staine skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Määh. gick det inte att spela? är det foto
> > eller film?
> > Han är snygg i alla fall!
>
> Tyvärr hade filmen inget ljud så den är inte
> så rolig att titta på.
> Antagligen gjorde något fel när dom kopierade
> filerna på IT, eller så missade dom ljudet vid
> upptagningen. Men jag kan begära ut en ny kopia
> om intresse finns att se själva filmen.
> Här är några fler screenshots annars:
>
> http://happymtb.org/forum/file.php/1/file=137421
>
> http://happymtb.org/forum/file.php/1/file=137423
>
> http://happymtb.org/forum/file.php/1/file=137424

Jocke, du är en stilikon för pendlarsporten:)

Dagens pendling var lätt, för jag åkte bil.

Men jag såg en snubbe som blåste upp för Ä-bron ut mot ön, på elcykel.
Eller snarare elmoped, då han inte trampade alls. Tippar den gjorde runt 25 km/h.

Kristoffer R skrev:
> Dagens pendling var lätt, för jag åkte bil.
>
> Men jag såg en snubbe som blåste upp för
> Ä-bron ut mot ön, på elcykel.
> Eller snarare elmoped, då han inte trampade alls.
> Tippar den gjorde runt 25 km/h.

Å jag tog mig till jobbet med SL...cyklar nästa vecka igen.

evo skrev:
> Jocke, du är en stilikon för pendlarsporten:)

Verkligen! Elitpendlare!

GUL PÅSE!!!!

Har så sakta börjat pendla igen efter 6mån hemma med son. Faktiskt riktigt trevligt att komma in i lunken igen. Idag var det en ovanligt händelserik pendling. Började med att nästan damma in i en bil som bromasade tvärt framför mig i en korsning i Fullersta då jag kollade åt vänster. Det gick bra, putsade hans bakskärm med min jacka bara..

Stor poliskontroll vid älvsjökorset. Fast dom verkade bara intresserade av bilarna. Stannade dock (som vanligt) vid rödljuset över älvsjövägen.

Stor lastbil som blockerade cykelbanan ovanför nybodabacken och dryga vägarbetare som stod och flinade när hordvis med cyklister fick klättra på staketet för att komma förbi.

Fick en GUL PÅSE vid hornstull. -"Tack för att du cyklar" -"Varsågod trafikverket, sätt in pengarna!"

Sen måste jag bara ge en eloge till Super Tramp! Världsklass. Finns det någon tråd där det i detalj framgår vad det var som hände vid den där rödljuskörningen???

...

Undrar just om Supertramp's son och min son (som går i samma klass) snackar i plugget om sina nördiga farsor..?

För att hålla mig till ämnet så pendlar jag till fots och nyttjar virusexpressen SL.

jomper skrev:
> Hjälmen är inte knäppt!

Fast det ser knäppt ut! ;)

Idag såg jag en kvinna på cykel som i god tid gjorde tecken för högersväng när hon kom cyklandes på cykelbanan. Inget konstigt i det, bortsett från att hon fortsatte att hålla högerarmen utsträckt även när hon stannat för rödljus. Först när det var dags att cykla vidare åkte handen ner på styret igen.

Nere vid övergångsstället i Liljeholmsbacken var det 2 cyklister som tyckte att det var en bra idé att, på vardera sida om mig, köra om när jag stannat för att släppa över gångtrafikanter. Med minsta marginal fick dom stopp på sina härken innan skallfrakturer och allmän lemlästning upstod.

Nämensåatt... annars rullade det väl på bra.
Om man skulle gå och ta en kopp kaffe, kanske? Nån som ska ha något från köket när jag ändå ska dit?

Thomas

O en gul påse med bättre innehåll än sist. O som sist blev det punka :( . Ska ändra min order ifrån wiggle till 10 pack. börjar bli less att byta slang. Behöver jag säga att det inte var någon luft i däcket i morse?

Jorå, visst serru.... Jag klev upp, konstaterade att det inte regnade, men att det var becksvart ute.
Så efter att jag gjort mig klar fick jag sitta i köket och invänta lite dagsljus då jag inte pallade att skruva på lampor 06:15 på morgonen.
Sen kom jag i alla fall iväg på min FÖRSTA cykelpendling någonsin sedan jag flyttade till 08.
Jag körde fel på ett ställe vid Nacka Forum där skyltarna stod lite förvillande, men annars flöt det på bra.
Sen insåg jag att Skeppsbron inte är bästa vägen för mig utan att andra sidan Gamla Stan hade varit närmre.

Väl framme vid jobbet insåg jag att det var mycket kortare än jag trott. Jag var rätt säker på att det skulle vara över tre mil, men det var bara 2,6. Och tidsmässigt hade jag räknat med 90 minuter men lyckades trots premiärtur med felkörningar sladda in på 68.

Mellan Värmdö och Nacka såg jag typ 1 cyklist. Mellan Nacka och Sickla kanske 5 och sen något fler ju närmre stan jag kom. Men någon trängsel var det aldrig direkt... Det var ju kul det här, det gör vi om!

GUL PÅSE vid hornstull. -"Tack för att du cyklar" för mig med.

Det stod en skåpbil parkerad och tog upp HELA cyeklbanans bredd på Strandvägen, ungefär mittemellan Raoul W-kluttarna och Djurgårdsbron. Jag såg bilen från långt håll.
Den hade motorn igång och lysena på, men gjorde ingen ansats till att köra ut på vägen. Den stod också så placerad att den inte kan ha kommit ut från någon parkering, som det kryllar av längs kajen, utan det var tydligt att föraren kommit längs Strandvägen och bara skulle ta en paus i den långa fina parkeringsplats (cykelbana) som allt fler gator i Stockholm utrustas med.

Jag balanserade förbi på trottoarkanten och smällde till skåpbilen med en bestämd handflata.
Gubbjäveln som satt i bilen började tuta. Döm om min förvåning när han börjar köra ut på Strandvägen , lägger sig jämsides med mig (~32 km/h) och bromsar upp de andra bilarnas framfart, bara för att kunna hytta med näven och tuta upprepade gånger, minst 100 (orkade inte räkna, men det blev liksom löjligt).

Jag brukar tänka att vi ska ge och ta och försöka hålla en bra gemensam trevlig atmosfär i trafiken, men jag blir fan förbannad när en sån här jävel kunde ha kört in två-tre meter till och ställt sig på den mer eller mindre tomma parkeringen. Eller åtminstone en halvmeter åt sidan (kullersten) så att man kunde cykla förbi.
Men köra 32km/h och hytta med näven, det hade han ork, tid och lust att göra. Idjått.

Du gjorde rätt tycker jag. Men ändå kanskeinte helt PK men va fan. Bilisten försöker nog se till att inte parkera på cykelbanan igen.

Samma sakn händer mig titt som tätt på Hamngatan utanför NK. Ofta det står ngn transport utanför ingången och blockerar cykelbanan.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp