Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del tre

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
En veckas uppehåll p g a resa då jag kört mördarmaskin varje dag. Kändes som vanligt morse - fin dag!

Helt ok pendling idag.
Färden började dock i bil (skulle lämnas på verkstad).
Bigmollo gled upp jämsides och vi körde 2 led ett tag
i bilkön och snackade lite genom öppen sidruta.

Efter att jag lämnat bilen blev det en helt underbar cykelpendling
upp till jobbet.

/Pilen

Vad skönt det är med dagsljus på vägen hem. Slog följe med en kollega hem. Njöt av cykel/motions/gång vägen på den södra sidan av Årstaviken. Riktigt fint att köra på hård snö. Blir den vägen på onsdag igen.
Imorgon räcker det med att slava runt Erstavik etc på kvällen. Någon måtta får det vara med motion.

Tille skrev:
-------------------------------------------------------
> Hmm, jävla amatörmekaniker. Två av fem
> klingbultar följde med till jobbet.

"Själv är bäste dräng"!

Min dräng är en jäkla sopa. Det är minst tionde gången som jag tänker: "Ja, ja det där fixar jag sen." och sedan glatt cyklar iväg utan att ha gjort det. Det borde numera ligga en hel yardsale i Valhallavägsallen.

Här är ett exempel:
image-upload-68-740310.png ht=344

Tille skrev:
> Min dräng är en jäkla sopa. Det är minst
> tionde gången som jag tänker: "Ja, ja det där
> fixar jag sen." och sedan glatt cyklar iväg utan
> att ha gjort det. Det borde numera ligga en hel
> yardsale i Valhallavägsallen.
>
> Här är ett exempel:
>

Häng ut fulmeken med namn och bild!

Borås bjöd fint pendlingsväder idag..om man stannade inne vill säga, utanför var det kyliga vindar och härligt isiga cykelbanor som väntade, som det har varit dom senaste 4 månaderna alltså.

Håller på och laddar inför onsdagens pendling. Skall gå kurs uppe i Bro vilket innebär 35 km pendling med ryggsäck för tre dagar. Det blev ju ganska plågsamt när jag körde 85 km upp till Enköping före jul och då var det ju ändå bara ett par minusgrader - den här gången är jag bättre förberedd med rejälare vinterskor och tjocka neoprenöverdrag. Dessutom har jag nu isolerade cykelflaskor - får se hur det går!

Färdigpendlat för i år!!!
Vilar knäna denna vecka och går på pappaledighet på måndag. Hoppas börja jobbpendla igen Januari 2012. Ser fram emot att bli kränkt i Hellas till våren...

/Pelle

Senast redigerad av en moderator:
Hörde jag regn framåt helgen ....!!!????:-)

I så fall - ÄNTLIGEN!!

Kände mig trygg som en nyfödd bäbis i mammas famn med mina hakka 300. J-vlar vilka lårmuskler jag kommer ha i vår.

Efter förra veckans temperaturer på -25 i snitt, så kändes morgonens -16 nästan varmt. Behöver inte ens långkallingar under jeansen.

Inskolning på dagis fortsätter, trampade iväg och lämnade av båda barnen. Ca 20 min med 50kg på släp. Sen stack jag ut och trampade i 1,5h. Försökte tänka på STIZZE i kylan, hur gärna jag vill parkera honom i en brant backe ;) Det gjorde det lättare att uthärda kylan. Hämtade sen upp ungarna och trampade hem. Imorgon gör vi detta en gång till.

Man kanske skall uppgradera till 400-500 dubb, för jävlar vad is det är överallt.

Till er som kör "under" slussen från Skeppsbron sett, ut mot Stadsgårn. Det vet ni säkert redan men det är REN is hela backen ner. Fick jag erfara den hårda vägen. Fint adrenalinpåslag. :-)

quid skrev:
> Efter förra veckans temperaturer på -25 i snitt, så kändes morgonens -16 nästan varmt.

Huh? Förra veckan hade ni ju nästan vår!
ume.JPG ht=420

lule.JPG ht=420

:)

MickeS skrev:
> quid skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Efter förra veckans temperaturer på -25 i
> snitt, så kändes morgonens -16 nästan varmt.
>
> Huh? Förra veckan hade ni ju nästan vår!
>
> :)

Jamen eller hur! -25 och -30 är ju i stort sett samma skit, man fryser arschlet av sig oavsett. Morgnarna är de jävligaste. 50 graders skillnad mellan att stanna i sängen mot att trampa iväg till jobbet. Men visst, jag kan tycka lite synd om er högre upp, för solen värmer liiite mer under dagarna här.

Kallt om fötterna och extra 15 km på hemvägen. Men det var det värt.

IMAG0735.jpg ht=525

Äckligt halt nu ikväll i Stockholms innerstad. Skulle säga att det är den halkigaste dagen denna vinter, fattar inte riktigt varför, blankpolerat på många ställen.

Gick i morse, knappa 1,5t frisk promenad. -23 när jag kom till jobbet men som vanligt ytteligare några grader när jag korsade Gärdet, antagligen Stockholms kallaste plats ? :-S T

För kallt och för tidigt.

Edit: Yep ebolaexpressen

Senast redigerad av en moderator:
För första gången i vinter var jag tvungen att ge upp och åka buss/T-bana istället. Svårt beslut men idag var det för kallt även för mig.

-23 i Uppsala och (naturligtvis) gjorde kylan kaos på SJ. Sitter äntligen på tåget på väg mot cykelturen i Sthlm.

/johan

Första cykelturen sedan snöfallet för snart två veckor sedan, fortfarande väldigt knöligt och jobbigt att cykla. Kylan (-14) tog jag som en utmaning för att se hur kläderna klarade sig, men har ju bara en kort sträcka så..

det hade inte skadat med ett par långkallingar idag.. grym soluppgång dock.

-28.
Dock sydlig vind (med-) så det var riktigt njutbart ända tills Bergnäsbron där sidvinden smackade till.
4m/s är ingen höjdare nu, kyleffekt ca -38.
Lägger man till egenfarten så fick kinderna känna på ca -55 bitvis.
Annars varmt och gosigt.

alltid baggies på pendlingen. jag behöver fickorna. :)

Första gången på ett år jag tog bilen till jobbet.
Herregud vilket skämt.
Tog 1 timme till G-plan, fick ta t-bana därifrån, jag hade inte tid att åka bil längre.
Ska aldrig mer upprepas.
Fatta vilken lyx man unnar sig vareviga dag år ut och år in.

Frånvaron av långkallingar var inget problem men mina tunna fingervantar räckte inte långt i kylan. Fick köra dubbelNapoleon med händerna i armhålorna där omständigheterna tillät :)

/Johan

Bilen till verkstad imorse=bil till Solna och sen bidde det taxi när det enligt uppgift inte gick några pendeltåg eller bussar för att det var så "otroligt" kallt... Ärligt talat, jag hade -18 grader hemma imorse, är det "otroligt" i Februari i Sverige???

Friskt.
Finfin sjörök på morgonen:
CIMG5306.JPG ht=519

Tog sedan cykeln till Östermalm för att gå på möte.

Punkade.
Frös.
Kom vilse.

Efter lite lunch ordnade det upp sig.

heklamama skrev:
> Friskt.
> Finfin sjörök på morgonen:
>
> Tog sedan cykeln till Östermalm för att gå på
> möte.
>
> Punkade.
> Frös.
> Kom vilse.
>
> Efter lite lunch ordnade det upp sig.

Får lite "Måndag hela veckan"-känsla av dina bilder men de är fina.

Ytterligare en "frisk dag". Väglaget är dock förrädiskt, fryst stenhård snömodd ger sköna kast och sladdar som höjer pulsen rejält. Nu hoppas jag på varmare väder, dvs några plus.

Kul och se att flera vågar sig ut på cykeln när det är bra väder.

Fin pendling idag, trots att jag var helt död i morse. Orkade knappt ur sängen. Morgonens dvala gjorde sig påmind när jag kom fram och det var dags att byta om. Konstaterade glatt att jag glömt packa ner en t-shirt. Men det löste sig med.
Cyklade hem mycket senare än tänkt, men å andra sidan så han jag göra klart min lampa som jag bygger. Pendlingen hem gick riktigt fint. Rullade på bra.

-25 stog termometern på i morse. Det blev till att ta fram skidglasögonen.

Rohloff-navet påpekade lite försynt att det borde ha haft vinterolja. I övrigt gick det förvånansvärt bra. Man blir ju iallafall inte genomblöt.

Hmm, pendlade med nyinköpta airtrimmen i morse och det gick sisådär. Till träning är den underbar men till pendling med lite lugnare anding så fick jag en känsla av syrebrist... nån annan som har liknande upplevelser eller är det jag som inbillar mig?/J :)

Bilagor

• air.jpg
    air.jpg
    7.2 KB · Besök: 34
-20 var det när jag lämnade sickla imorse, det som tog mest stryk vara helt klart ögonen. Blodsprängda när man kollade sig i spegeln, tur att jag slapp mötet med H&M idag

Kallt och fint.

Postar inte dagens bild från Västerbron.
Ser i princip ut som igår.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp