Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del tre

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
heklamama skrev:
-------------------------------------------------------
> Kallt och fint.
>
> Postar inte dagens bild från Västerbron.
> Ser i princip ut som igår.

Hoppas att jag inte förstörde med min kommentar... Den var nog snarare ett utslag för hur mina egna vardagar ser ut för tillfället. Samma morgonrutin, jobba, åka hem, kanske träna lite, jobba lite hemifrån, krypa ner i sängen, sova och sedan samma visa nästa dag. Längtar efter lite vår och värme.

Förresten var det skönt med neoprenöverdrag idag, saknade det på hemvägen igår.

Fick kasta in handduken och ta t-banan. Har fått problem med luftrören i denna sibiriska kyla.

krispigt och bra grepp i snön när det är -23,4, idag fick långkalsongerna hänga med också.

Uppenbarligen var man inte intresserad av det skrev:
> heklamama skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Kallt och fint.
> >
> > Postar inte dagens bild från Västerbron.
> > Ser i princip ut som igår.
>
> Hoppas att jag inte förstörde med min
> kommentar... Den var nog snarare ett utslag för
> hur mina egna vardagar ser ut för tillfället.

Ingen fara!
Men det har varit väldigt likartad vy i några dar.
Jag återkommer med bild om det händer något spektakulärt.

Din beskrivning låter lite som :
"Upp gå till jobbet jobba, jobba äta lunch.
Samma sak händer imorgon!"

Ebba Grön ,Vaskarubli, Singel totalpop 1979

Har dåligt samvete efter hempendlingen igår, jag blev riktigt irriterad av en bilist som blockade cykelöverfarten lite halvt och då han såg mig komma så körde han fram en meter och blockerade den helt. Utan att tänka mig för så slog jag i bakrutan då jag tråcklade mig förbi och han blev (såklart) skitsur och jagade mig en bit och försökte få mig att stanna och prata om det vilket jag väl borde gjort men vågade inte då han var så upprörd. Så den enda effekten av min smäll är en bilist som nu avskyr cyklister. Så jag beklagar för er andra om det var en saab förare som var otrevlig mot er idag.

Igår var det lite tufft - cyklade från Bromma till ett ställe utanför Bro. Blev drygt 4 mil och -15 när jag startade och -20 när jag kom fram ... kallt men gick hyfsat bra. I morgon blir det hemcykling - hoppas det blir varmare!

Felläste termometern imorse, klädde mig för -15 när det var -25.
Sen blåste det 7m/s dessutom, men eftersom det inte blåser i Norrland enligt STIZZE så frös jag inte ihjäl.

MickeS skrev:
> enligt STIZZE så frös jag inte ihjäl.

Är du lite bitter för att jag tagit din stolthet som norrlänning ifrån dig? :)

johan44 skrev:
> Hmm, pendlade med nyinköpta airtrimmen i morse
> och det gick sisådär. Till träning är den
> underbar men till pendling med lite lugnare anding
> så fick jag en känsla av syrebrist... nån annan
> som har liknande upplevelser eller är det jag som
> inbillar mig?/J :)

Illa att skylla den dåliga kondisen på Airtrim... ;-)

STIZZE skrev:
> Är du lite bitter för att jag tagit din stolthet som norrlänning ifrån dig? :)

Ja ä int bitter...
Jag tackar dig istället för att du fått mig att inse ännu en gång att klaga på vind är ett sånt där metrosexuellt Fjollträskfenomen. Ungefär som att tycka att det är 'otroligt' kallt när det är -18.

/Motvind är Guds gåva till vertikalt handikappade länder

edit: Menade inte Fjollträsksfenomen, skulle ha skrivit Svealandsfenomen.
Visst är det så att alla stockholmare har knätofs, spelar nyckelharpa och har Hajk som favoritprogram, svealänningar som de är?

Senast redigerad av en moderator:
MickeS skrev:
> Felläste termometern imorse, klädde mig för -15
> när det var -25.
> Sen blåste det 7m/s dessutom, men eftersom det
> inte blåser i Norrland enligt STIZZE så frös
> jag inte ihjäl.

Ok.
När Bastun vid Tarfalastation blåste bort visade vindmätaren 76 m/s (innan mätaren gick sönder).
Ligger alltså inte i Norrland?

dagens pendlign var fin, men en bil trängde min tjej som fick utbrott på kärringcyklen och prejjade bilen till stopp för att sedan cykla framför den.
Inte ofta min tjej blir lack på bilisterna men det händer.

heklamama skrev:
> Ok.
> När Bastun vid Tarfalastation blåste bort visade vindmätaren 76 m/s (innan mätaren gick
> sönder).
> Ligger alltså inte i Norrland?
Jo, men vindmätaren måste ha visat fel. Det var ju helt klart vindstilla och så blåste det mer i Stockholm den dagen, detta enligt ett gäng gubbar.

hehe, inte omöjligt, körde första träningspasset på länge kvällen innan.../J :)

rhulthen skrev:
> johan44 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hmm, pendlade med nyinköpta airtrimmen i morse
> > och det gick sisådär. Till träning är den
> > underbar men till pendling med lite lugnare
> anding
> > så fick jag en känsla av syrebrist... nån
> annan
> > som har liknande upplevelser eller är det jag
> som
> > inbillar mig?/J :)
>
> Illa att skylla den dåliga kondisen på
> Airtrim... ;-)

MickeS skrev:
> Visst är det så att alla stockholmare har
> knätofs, spelar nyckelharpa och har Hajk som
> favoritprogram, svealänningar som de är?

Exakt så är det, hajk kör vi dock vhsband just nu och väntar ivrigt på sommaren när det sänds igen på tv!

Idag upplevde jag för första gången på länge att våren (läs plusgrader) är på väg. Bara sex grader kallt nu på kvällen! :) Jag frös ens inte om fötterna, kör med sommar SPD:er med regnöverdrag. Det var skitkul att cykla idag!

Kändes som milda vårvindar i morse med -7 jämfört med den nästan 30gradiga kylan senaste tiden!

Ebolaexpressen igen.. En pendeldag i denna vecka. Någon måste klart ta tag i detta!

Idag var det en fin ishinna på snön så det gick lätt. Men nu börjar jag bli trött på dubbdäcken, tyvärr så är det nog över en månad kvar innan man kan ta av dom...

Oj, vad det gick undan! Nästan varmt nu (-3 grader) och ingen modd. Bara platt och hårt. Mulligt!!!

Jag trodde min väderstation gått sönder hemma när den visade -3,5 grader imorse... Klädde mig för istiden vi levt i ett halvår nu som vanligt och höll på att dö av värmeslag! För första gången på länge blev jag ordentligt svettig på vägen till jobbet. Sweet!

-1,5, saltet fräter sakta men säkert bort snön och underbar asfalt börjar blomma fram.
UNDERBART!

Det droppade svett på glasögonen och pga den långa vintern så undrade jag först vad det var för vattendroppar...

Punka på bakdäcket. Tog en rövare och pumpade upp cykeln och drog i väg. Första 2 km tog jag det lite lugnt så jag skulle kunna vända och börja om med buss. Det höll hela vägen men jag fick hänga på styret sista kilometern.

Hem kör jag samma upplägg. Vardagsedge!

Dålig, riktigt dålig.
Bil pga kräkande barn.
Trist att inte få uppleva värme och snödrev nu när det slog om.
Lyllos er andra.

varmt och gott. Det bjöds på en försmak av den kommande veckans moddfestival! Spännande...

Tropikhetta! Jag trodde precis som Selast att termometern var trasig. Var vid två tillfällen tvungen att stanna för att ta av mig kläder då värmeböljan var enorm. Först balacavan, som ersattes med en enkel hjälmmössa sen rök överdragsbyxorna, i förmån till en "snabb" outfit för de nedre kroppspartierna, benvärmare och knickers!
Hur jag ska klara mig om det faktiskt blir plusgrader vet jag inte. -10 är ju normalt nu.

En lördagsmorgon kan man få vara kung på vägen med cykeln, lungt och stilla mao. Omkörd av två bilar som höll ut föredömligt :)

Bra val att avstå Rout du Sud. Testade nämligen lite intervaller hem. Gick sådär. Blodsmak och huvudvärk. Allt jag gjorde var att cykla uppför Henriksdalsberget....

/tunnisen

Igår blev det 34 km hem igår efter en tredagars kurs utanför Bro. Händerna och jag själv svettades rejält - var tvungen att lätta på klädseln allteftersom. Vilken kontrast till misären i onsdags morse när det blev 45 km i 20 gradig kyla. Fick lite frostskador i ansiktet verkar det som.

Trots fina Lake vinterskor och tjocka neoprenöverdrag verkar det stört omöjligt för mig att klara fötterna vid stark kyla om temperaturen är ner mot 20 minusgrader.

Mitt andra Nokian W106 däck "fail'ade" i fredags. Även denna gång var däcket i princip tomt på luft när jag kom ned i garaget på eftermiddagen. Eftersom jag hade grymt bråttom till hämtning på skola och dagis pumpade jag och tog en rövare. Det funkade fint hela vägen hem men på slutet fick jag lite genomslag. Imorse tog jag av däcket och som väntat var det ett par tre dubb som gått igenom corden på insidan och skadat slangen. Verkar som om dessa däck stoppar 6-7 år och även fast dom ser i princip oslitna ut på mönstret så verkar gummit på insidan ge upp då. Satte på ett Racing Ralph Evo Cross däck jag hade hemma och har antagligen öppnat upp för en punkafest utan dess like men jag kunde liksom inte med att slänga ut 600 spänn för ett nytt dubbdäck så här i vinterns sista självande moment... Optimist javisst!

rikard skrev:
> Punka på bakdäcket. Tog en rövare och pumpade
> upp cykeln och drog i väg. Första 2 km tog jag
> det lite lugnt så jag skulle kunna vända och
> börja om med buss. Det höll hela vägen men jag
> fick hänga på styret sista kilometern.
>
> Hem kör jag samma upplägg. Vardagsedge!

Kan meddela att jag fick gå hem större delen av vägen. Hakka wxc mår inte bra av att köras med för lågt tryck, men det hade nog hängt med rätt många år. Det var snygga slitagemönster på insidan där däcket hade veckats kring sidonabbarna.

Som tur var hade jag ett extreme 294 liggandes.

MangeJL skrev:
> Över förväntan :-)

+1 på det! Första sub 40 min pendlingen 2011! Anade en viss vårkänsla i luften trots is och minusgrader. Racing Ralph Evo bakdäcket höll också!

Nja, jag vet inte ja. Lite kass, lite tvättbräda, lite modd och lite is. Halvkass.

2 punkalappar av 5 möjliga.

Trist. Inte ens att köra slicks muntrade upp. Det kanske var resmålet som var problemet?

Skönt med att det är ljust både till jobbet och hem. Våren på väg?
Annars var det en seg körning till kungsholmen. Ingen fart i bena. Orkade inte ens hälsa på cyklister vid rödljuset innan Västerbron. Får be om ursäkt för det.

Lite väl fuktigt för min smak men snön har ju krupit undan en del jämfört med hur det såg ut för några veckor sedan. Stora delar från Nacka mot stan är inget vidare när det gäller cykelbana, bilvägen gäller, oavsett om det blir rättssak av det eller ej.....

Sista dagen på jouren idag så det blev mördarbil till jobbet och drygt 12km rask promenad hem :-) T

dagen pendling har än så länge varit ganska händelsefattig, grå, blöt, moddig - och trist...'
ge mig lite uppåttjack......!!

Oj vad lätt cykeln rullade i -4 imorse.
Nu töar det för fullt => påse på Brooksen, vill juh undvika banansadel.

Lugn och fin pendling. Fick häng på någon på en lilametallic klein från göteaplatsen till lilla bommen på vägen hem, någon här?

En kanondag! Varmt och skönt, bra rull på cykeln. Pendeltiderna börjar närma sig sommarens.

Det enda jag kan "klaga" på är den ökade mängden cyklister ute på vägarna nu. Jag måste utdela ständiga kränkningar då de cyklar såååå sakta :)

Snabbrullat och hårt. Perfekt is på brunnsviken idag.

IMAG0059.jpg ht=434

/* Jörgen */

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp