Cyklar vidare på min hybrid som jag gjort hela vintern. Känner igen fenomenet att man cyklar om på fartsträckorna och blir omkörd vid rödljusen. Imorse hade jag bestämt att cykla mycket stillsamt för att njuta av morgonen. Det höll fram till nynäsvägen långa svaga backen mot gullmars där en stackars cyclocross såg skadeskjuten ut så jag blodsmak-i-munnen trampa tills jag kunde dra om vid krönet ungefär.
Osmart strategi för nu fick jag hålla undan hela vägen till strömsbon. Han vägrade släppa! :-)
Kul med lite harar som draghjälp, det hade jag behövt i januari men då var det inte många spår i slasket över skanstullsbron.
Ovanstående var igår, idag gjorde jag personbästa till jobbet, men blev kränkt av en vit MTB uppför götgatspuckeln norrut strax efter 06:30 samt nån räser på strömsbron, fast det senaste gills inte. Återigen var målsättningen att ta det lungt, men det sket sig efter 800 meter redan då jag fick öka pulsen lite för att slippa få en SL-buss i ansiktet. Bussen skar genom hela korsningen, lite nonchalant kan man tycke.