Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del tre

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Efter 5min så började det ösregna. Körde på finracern och blev duktígt blöt. Men trots det så var det gött på ngt vis. Kan ha att göra med extrem medvind :)

Fick 2st tackpåsar, en vid Hornstull och en vid bron över från stan innan Pampas Marina.
Nu kan jag knapra Dextrosol hela dagen och dricka 50cl apelsindricka.

Trevlig pendling annars, bara 12 grader när man stack hemifrån.

Edit: Bra bild på framsidan av cykelkartan man fick, tjej utan hjälm med kaffe i ena handen, typiska cykelpendlaren kanske...

Senast ändrad:
Tog racern till jobbet.
I cykelkorgen alltså.
CIMG5724.JPG

Gnolade/ visslade på Stevie Wonders "Sir Duke"

Mysigt

fiskdammspåsar till cyklister. Nä, gör som Köpenhamn och bygg en fungerande cykelinfra.

Tille skrev:
-------------------------------------------------------

> Surgubbe?

man måste ju odla sin image.

På vägen hem i går blev jag omkörd av en såndär google-bil med r2d2 på taket. Får se om man dyker upp på streetview så småing om .

otrevlig pendling idag. i sickla vid stora cirkulationen blev jag omkörd av ett rejält överviktigt svetto i aldeles för tajta bibshorts. med complementary brun fläck där man kan förvänta sig bruna fläckar.

motvind åxå!

Ha! Jösses va blött. Jag prickade skyfallet med sekundprecision. I morrn blir det start 0600 för lite växlande omvägar och intervaller.

ahhhhh, känns bra att ta fixien till jobb igen efter att ha tagit min pendlar-mtb igår.

Varje gång det kör förbi en buss funderar jag på om utväxlingen tillåter hankande?

Makalös motvind i morse. Kändes som om någon lutat hela stan 10 grader söderut.

Satte nytt pers i morse med hela 41 sek. Kände direkt när jag började cykla i morse att det här känns riktigt bra, det här kanske lutar åt rekord. Fan vad kul det var, mitt senaste rekord är från sep/okt nån gång förra året. Så det var en seger, var tom lättare att jobba med den vetskapen, dock inget som mina kollegor kan förstå sig på var snarare:
-Va cyklar du i det här vädret när det blåster så jävligt ute????

Vid hempendlingen så prickade jag in 2 BRUTALA STÖRTREGN vattnet piskade så hårt att det gjorde tom ont, riktigt ont i ansiktet, har nog aldrig varit med om det förut vad jag kan minnas. Så skotorken får jobba hela kvällen.

I morse cyklade mötte jag två svetton vid rondellen vid Djursholms Ösby, riktning mot stan. Klockan var runt 08:20-08:30. En cyklade på en stilig svart Focus cross med ordentliga skärmar.

I höjd med Solna station drabbades jag för året första kränkning. Det var en svart MTB med bra fart upp för backen runt 08:45. Det blir att träna backe i fortsättningen. Att bli kränkt på de egna jaktmarkerna är inte kul!

Missade precis regnskuren i Sthlms området på eftermiddagen. Cyklade på en hyffsad tid hem från jobbet. Den bästa på två veckor enligt mitt Funbeat konto.

Senast ändrad:
Sol, medvind och lite flex. Enda sura var att racern fortf är skitig från igår.

Grått, molnigt och motvind men inget regn idag, lite kallt. Vart tog värmen vägen?

Härligt väder igen! Idag pendlade jag i klubbkläder från en klubb jag inte längre kör för... Hur många brott mot happys pendlaretiska regler är det?

Spännande! Vad blir det imorgon? Styre? Vevparti?

Själv förfärades jag över att cykeln hade blivit smutsig. Sen cyklade jag till jobbet.

Slöheten slog till så det blev att titta på trafikkaoset på Götgatan. Oj vad cyklar det var. Inga påsar eller folk som serverar espresso till cykliser.

Fikasvettot skrev:
> Spännande! Vad blir det imorgon? Styre?
> Vevparti?
>
> Själv förfärades jag över att cykeln hade
> blivit smutsig. Sen cyklade jag till jobbet.

Hemcykling.

(är planen)....

Idag var det riktigt skönt in till jobbet. Jämfört med vädret hem igår lyckades pricka in ösregnet mellan Stadshuset och Brommaplan. Idag gick det dessutom fort då det inte var så mycket folk/cyklar på vägarna av någon anledning. Fortfarande obesegrad uppför Tranebergsbron. Tog racern då det är träning med klubben på Ekerö idag.

Förlåt, tvättade cykeln igår och hade glömt regnjackan så självklart öste det ner på hemvägen.
Idag ligger regnjackan i väskan och oj vad fint väder det blev.

heklamama skrev:
> Fikasvettot skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Spännande! Vad blir det imorgon? Styre?
> > Vevparti?
> >
> > Själv förfärades jag över att cykeln hade
> > blivit smutsig. Sen cyklade jag till jobbet.
>
>
> Hemcykling.
>
> (är planen)....

Kommer du ta hem transportcykeln i bitar på samma sätt som du tog racern till jobbet i bitar;)

Kom ut till ett platt framdäck, så den där sällskapligt tidiga starten försvann innan den ens hade börjat.
Obduktionen visade ännu en slang som punkat vid gjutskarven några centimeter från ventilen.
Gillar inte riktigt att ge mig iväg med reservslangen monterad redan från start - känns ju som att bjuda in Hr Murphy på besök. Men det ordnade sig den här gången.
I höjd med Årsta kom jag ikapp någon med örnkoll på klungtecken. Tydliga gester inför varje spårbyte och omkörning, även ordentliga blickar bakåt. Så prydligt att jag nästan fick skämmas lite. Skärpte mig ända fram till Skeppsbron, där gick farten upp och det blev en och annan måttligt annonserad omkörning.

Skön pendling idag klockan ringde 0500 för planen var en runda runt bornsjön innan färjan över till ekerö, men sängen vägrade släppa greppet så det blev bara färjan. Skönt att slippa trängas på cykelbanorna sämre start på dagen har jag haft.

Blev ingen cykling idag. Det var en "kostymdag" och därmed färd med en mördarmaskin till jobbet. Jag och mördarmaskiner drar inte jämt, 600 i parkeringsböter samt bilköer som ledde till en försenad ankomst.

Skönt att få cykla i morgon.

Startade 05:00 Uppehåll men en hel massa småtallar som hängeer över stigen dyngsura efter natten regn. Det underlättar ju inte när man missbedömer en spång och hamnar i plurret efter 1mil Av 2,5. Var genomblöt vid ankomst. Men underbart skönt.

Fulväder, fulkläder, fulcykel.
Inte ens ett rim går att få till.

Buss och mullvadspendling då jag tog regn/vilodag inför Vårblotet. Hoppas man inte blev smittad av någon ebola nu bara...

Väntade ut störtskuren och rullade fint och lugnt till jobbet. Igår fick jag ihop 2,5 timmars pendling. Den känns fint i benen idag.

Tog flygande mattan till jobbet idag.
(i cykelkorgen)
CIMG5769.JPG

Husbilarna har landat vid västerbrofästet = Sommaren är här!
CIMG5775.JPG

Missade regnet eller var inte tillräcklig vaken att upptäcka det. Men det var mindre saker på cykelbanan.

Riktigt fin misärpendling till skolan idag. Värsta ösregnet på länge, och lite lätt motvind. Riktigt skönt var det. Jag skrattade högt långa bitar, folk måste ha trott att jag var knäpp.
Hem var det sol och medvind.

Det började regna när jag låste garaget i morse. Slutaede när jag låst fast cykeln på jobbet. På eftermiddagen skojade jag om att jag jobbar tills regnet kommer. Men det kom inget regn så jag bytte om och gick ut till cykeln, då kom regnet.

Det kändes som jag var ur fas med övriga världen på vägen hem genom stan. Stannande för rött men gjorde inte någon annan. Blev nästan påcyklad av en dåre. Snart åker väl en armbåge ut.

Det är ett återkommande problem för mig med. Det gäller att vara kylig och försöka att inte bry sig. Man får tänka på att man själv gör rätt. Dom andra skulle deras föräldrar ha uppfostrat.

har enna jävla backar till och från jobb, till jobb är det nerför och hem är det uppför såklart.

På hemvägen, i en av de jävligare backarna, fick jag se en ganska söt tjej som stod på trotoaren och väntade på bussen.

Sa hej till henne, hon tittade tillbaka precis som om jag vore en seriemördare, varpå jag tänkte "lugn och fin, visa att du klarar den här jäkla backen nu, bakom nästa hörn kan du lägga dig!!!"

Huga, intressant att passera vardagscyklisterna i den kraftiga och byiga sida-mot som var på Västerbron, man måste räkna in ett par meters vingelmån.

Det kommer att gå trögt på hemvägen.

+1 på blåst! Det var tom värre än i Bålsta igår... Dessutom blev jag anfallen av en grottmänniska som satt bakom ratten på en Thermobud Lastbil. Han körde rakt ut i en rondell som jag redan befann mig i och jag fick tvärbromsa för att undvika att bli överkörd. Visade honom fingret och då brast det för honom, han försökte tränga mig genom att tvärsvänga ut ur rondellen och körde i processen så när på en tant som höll på att gå över ett övergångsställe... Skönt att sådana idioter får sitta bakom ratten på en stor lastbil.

Härlig medvind ända till att det var dags att vända tillbaks på S Mälarstrand, då märkte jag hur mycket det blåste.
Stärkande!

Äntligen någorlunda väder för pendling, det goda humöret fick sig en törn då jag blev idiotomkörd av en mobiltelefonlallande idiot 20 meter före en korsning där hon sen placerade sig som om hon skulle svänga vänster, inte blinkade och sedan svängde höger *^£@$£@ idiot

(som tur är så är man ju van vid idioter och insåg vad som var på väg att hända så det var ingen fara men blodtrycket ökade markant, hyfsad snittfart till jobbet blev det iaf...)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp