Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del tre

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
De Iphonestyrda lattemorsorna var den största utmaningen idag. I övrigt har jag inget att klaga på.

KBCK har alltså en Fixie-sektion oxå? Spottade en för mig tidigare okänd medlem på Skeppsbron söderut strx innan 16 idag. Vit 80-talsräser med lite kort i hjulen. Who?

Senast ändrad:
Helt underbart! Tokigt vindstilla, öde och kanonväder! Magisk morgon. Blev långa svängen till jobbet (47km). Längtar redan till hemfärden.
:-)

72 skrev:
-------------------------------------------------------
> fusk och fel forum:
> http://forum.sbf.se/ ;)
>
> modesty skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Osvettig. Tog bilen.

Haha. Ja, om det ändå vore så väl att jag hade en motor som är lite kul. Men den är astrist! Det går snabbare att göra omkörningar med cykeln ;)

15 grader varmt vid 6:30, blir en bra dag.

Då TDF börjar i helgen så tog jag min gula TDF tröja från 2005 till ett par helsvarta cykelbyxor. Toppade det med gula skoöverdrag :)

49 km vindstilla och solig pendling från Bagarmossen till Södertälje.
Lite kyligt i starten 05:45, men det blev snabbt behagligt. Det gjorde inget att jag inte hittade armvärmarna. Cyklade ikapp med en hare vid Lindvreten. Morsade på ett par cyklister på riksettan. Lite trafik. Skönt.

/K

Jag kränkte fan en snubbe idag. Från Solna centrum mot Solna station så trampade jag förbi en lirare på någon form av hybrid och när jag tog det lite piano förbi stationen så tryckte han sig förbi mig. Stort leende på mina läppar när han gjorde allehanda smidiga manövrer för att komma ut på vägen före mig. Jag seglade förbi honom innan Ritorps ishall.

Måste vara kränkpoäng. I övrigt är det spännande med bilar som inte tycker att väjningsplikt och stopplikt gäller dem, men det har jag redan konstaterat med ett opererat knä som resultat...

RN plitade:
"Jag kränkte fan en snubbe idag. Från Solna centrum mot Solna station så trampade jag förbi en lirare på någon form av hybrid och när jag tog det lite piano förbi stationen så tryckte han sig förbi mig. Stort leende på mina läppar när han gjorde allehanda smidiga manövrer för att komma ut på vägen före mig. Jag seglade förbi honom innan Ritorps ishall."
----------------------------------------------------------------------

Grumt. Fast du tappade ju vikt hos kärtis igår:)

För egen del minns jag knappt pendlingen. Den var säkert jobbig som vanligt.

/E

Känner mig mör i benen efter löpträning lördag och söndag samt Korpens sommargympa igår. Rullade trots det på ganska bra genom Hellas och sedan in mot stan.

En stadig ström av utdelade kränkningar :) Extra skojj eftersom jag nu hojar Brompton, något som många, av blickar att döma, tror skall vara en leksak...

MTBiker skrev:
> 15 grader varmt vid 6:30, blir en bra dag.
>
> Då TDF börjar i helgen så tog jag min gula TDF
> tröja från 2005 till ett par helsvarta
> cykelbyxor. Toppade det med gula skoöverdrag :)

Tänka sig, själv kör jag i den gröna diton från 97 med skönt slapp resår. 50% innebär att jag drar om............, äsch 6 min

Edit: Mäh, 5

Senast ändrad:
75 min sjöbris, i morgon blir det mördobil, tyvärr

Jo tack.
Fint väder men alldeles för långt mellan jobb- och hempendling.

Idag var jag kung på cykelbanorna! Riktigt fint väder, och lattecyklisterna höll sig till höger.

Efter en månad utan träning pga näckspärr var det idag comeback!

Efter 1 minuts cykling cyklar tre killar (utan ryggsäckar) på racer förbi mig vid Öringe, Tyresö, jag kämpar frenetiskt men lyckas inte täppa till luckan.
Tack vare smart vägval från min sida kränker samma tre killar mig igen en bit före Hellasgården. Tack vare fler smarta vägval ser jag dom igen vid Kungträdgården...

Skyller allt på min extremt tunga ryggsäck...

Igår trodde jag att jag skulle bli kränkt för första gången på över ett år när en snubbe på en gammal ful MTB drog förbi i nedförsbacken vid Riksmuséet. Han gjorde en del vådliga manövrar för att skaffa sig ett större försprång upp mot Bergshamra. I den långa sega uppförsbacken upp mot Mörby Centrum kunde jag dock kränka tillbaka å det grövsta när han helt plötsligt stod stilla och knäna spretade rakt ut :-) Han pressade sig förbi i utförsbacken ned mot Rinkeby men stannade i uppförsbacken mot Byggmakorset där jag igen kunde göra en Contador och stående dra förbi. Då tappade han lusten och slutade jaga. Känns bra inför L'etape du Tour om mindre än 2 veckor...

Kul kille på mtb tokkörde efter korsningen vid Helenelunds station upp mot golfbanan vid Överjärva för att krokna totalt innan den lilla backen ens börjar. Undrar om han kom fram till anställningsplatsen :)

I övrigt rätt lugnt förutom en pickis som stannar mitt i vägen för att föraren vill prata med en bekant på trottoaren, och så gnäller bilister på att cyklister är ivägen...

Hemfärden från Södertälje till Bagis igår var varm, men skönt vindstilla. Löparknät ville ha lite uppmärksamhet, men jag kör med ignoreringstaktiken just nu. Morsade på PJ (eller var det AJ) på riksettan vid Salems kyrka. Annars var det ganska få cyklister ute i det fina vädret. Ett par dextrosol på vägen gjorde att blodsockret höll sig på rätt sida gränsen.

Det här med att gång- och cykeltrafikanter delar körbana. Gångtrafikanterna är notoriskt dåliga på att se sig om när de korsar och eftersom i-podlurarna oftas är i så hjälper det inte med frenetiskt plingande. Känns som att trafikplanerarna inte tänker alls. Bil is the deal.

/K

Igår fick jag häng av en räcer vid Sickla ut mot Älta. Körde lite intervall ut dit och blev inte av med honom... Det var lätt motvind men i alla fall...
Sen tackade han för draghjälpen och svände av. Det ger bra träning när man får okända på rullen :-)

gandhi skrev:
> Morsade på PJ (eller
> var det AJ) på riksettan vid Salems kyrka. Annars
> var det ganska få cyklister ute i det fina
> vädret.

Vi borde ha tajmat ihop oss, jag kom med färjan till Slagsta vid sjutiden och tog Huddvägen hem. Riktigt lyxig pendling igår, särskilt jämfört med dagens med SL (pga vilo- och logistikdag). Allt stod stilla och vägen som tar 30 minuter att cykla tog 80 minuter att åka kommunalt.

Planerar att stjäla en gubbnishiki på jobbets parkering för att slippa SL på hemvägen. Borde vara lagligt och moraliskt försvarbart när det sker i självförsvar?

Sol och torra stigar med min helstela Magmaa. Blir fin singeltrack hem från jobbet nu!

MTBiker skrev:
> Sol och torra stigar med min helstela Magmaa. Blir
> fin singeltrack hem från jobbet nu!

ahhh, vi som var tidigt på jobbet får också cykla hem tidigt :-) Känns bra.

Selast skrev:
> Igår trodde jag att jag skulle bli kränkt för
> första gången på över ett år när en snubbe
> på en gammal ful MTB drog förbi i nedförsbacken
> vid Riksmuséet.

Rostiga MTB:er skall man frukta, det vet jag av egen erfarenhet :)

Pendlingen idag var helt OK, inget extraordinärt inträffade.

Vila igår efter tisdagens pendling med trötta ben, där varje kulle kändes som ett berg. Idag var kroppen på bättre humör och jag seglade fram med ett stort leende på läpparna. Buss hem idag och till jobbet imorgon. Cyklar hem imorgon. Om vädret inte är allt för tråkigt, så blir det nog en omväg via Erstavik.

Efter som min Nishiki Hybrid blivit snodd kör jag på tjejens Röda Crescent Holma (med korg fram). Den är förvånansvärt snabb med hög utväxling. Nog många som blir förvånande när man viner förbi dom upp för västerbrom.

Kör för övrigt Fruängen - Statshuset

Senast ändrad:
Tisdagens pendling gick hyfsat snabbt. Jag kom ikapp två räcer/CX-snubbar vid Orminge som jag lyckades kränka i Nacka. Jag fick dem på rulle och sen kränkte de tillbaka innan Sickla när jag la mig i kön. Tiden blev 51 minuter vilket var nytt rekord.

Onsdag = bil

Idag! Swish bara! Inga kränkningar, ingen rulle, bara jag och asfalten... Ovanligt många cyklar mellan Värmdö och Nacka men trots det ingen trängsel innan Danvikstull. Trots avsaknaden av "harar" flöt det på riktigt bra och ny rekordtid på sträckan är 47 minuter. Snittade 31 km/h.
Jag cyklar dock inte för att jaga tid utan trycker bara på när jag kan. Så fort det blir stadstrafik och trångt på banorna cyklar jag med huvudet. Jag blir ju sjuukt sugen på att testa cykla till jobbet någon helgdag när man är ensam på banorna och är utan ryggsäck, bara för att se hur mycket mer tid jag kan kapa. Bara för skojs skull..

Började bra men...
Chrashade 1 dag före semestern. Körde på en lös pundarhund och flög med nyckelbensfraktur som påföljd. satt hela förmiddan på Sös för att gå hem med lite värktabletter, bara vänta ut och gymnastisera armen. jaja nu måste jag bara hämta cykeln som taxin vägrade ha i bilen. tror cykeln klarade sig hann inte kolla så noga, ingen dyr annars hade jag ringt ett annat taxibolag

Lundberg skrev:
> Började bra men...
> Chrashade 1 dag före semestern. Körde på en
> lös pundarhund och flög med nyckelbensfraktur
> som påföljd. satt hela förmiddan på Sös för
> att gå hem med lite värktabletter, bara vänta
> ut och gymnastisera armen. jaja nu måste jag bara
> hämta cykeln som taxin vägrade ha i bilen. tror
> cykeln klarade sig hann inte kolla så noga, ingen
> dyr annars hade jag ringt ett annat taxibolag

Buh! Shit vad trist! Är själv livrädd för något liknande då jag går på semester nästa fredag, 8/7, som ska inledas med L'etpe du Tour. Vågar knappt köra om folk längre... Krya på dig i alla fall och kom ihåg att man får schyssta "hallisar" om man blandar smärttabletter och alkohol ;-)

Gårdagens runda med Hofvet inklusive resan hem från jobbet knäckte mig rätt ordentligt. Var tungt idag... Det är typiskt att kondition ska vara en färskvara

Efter fyra dagars pendlande börjar kraften ta slut. Blev för första gången igår omkörd upp för Tranebergsbron. Tog dock rygg på honom tills han svängde av. Idag blev det tävling igen. hade en killa bakom mig men som tappade min rygg då vi klev in i Tranebergsbron. Aldrig mer ska någon köra om mig på Tranebergsbron.

Senast ändrad:
Asså vänta stopp nu det här med kränkningar hit och dit, som kränkning räknas bara så att ni vet det endast om den kränkta själv varit med på det hela från början, lite som en våldtäkt helt enkelt typ!

ska fästa rakblad & taggtråd på min stora wald-korg ... mummel.

Många laxar på västerbron, annars var det ganska bra, i skuggan.

Motvind!!
...och taxin som ställt sig precis rätt på cykelbanan vid Nacka station kallade MIG idiot när jag knackade på rutan och påtalade den olämpliga parkeringen.
Ful var hon dessutom...
Nu är det färdigpendlat för sisådär en 6-7 veckor framåt!! :-)

centertanksen skrev:
> Kör för övrigt Fruängen - Statshuset

Ligger det nära Stadshuset?

staine skrev:
> Asså vänta stopp nu det här med kränkningar
> hit och dit, som kränkning räknas bara så att
> ni vet det endast om den kränkta själv varit med
> på det hela från början, lite som en våldtäkt
> helt enkelt typ!

Helt rätt, och alla med dyrare cykel och/eller fräckare kläder än mig är med på kränkningsracet från början, så är det! ;-)

Efter några kilometer uppenbarade sig en skugga i ögonvrån. En till alltså, en pendlare som hade tagit rygg på mig. Så jag växlade och drog upp tempot. Bitvis lyckades jag skapa en lucka, men så var han där i ögonvrån igen. Och han bet sig fast i några kilometer till innan han vek av. Så larvig man är egentligen. Måste allt vara en tävling? Och jättesvettig blev jag. Så onödigt!

Misärpendlaren skrev:
> staine skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Asså vänta stopp nu det här med kränkningar
> > hit och dit, som kränkning räknas bara så
> att
> > ni vet det endast om den kränkta själv varit
> med
> > på det hela från början, lite som en
> våldtäkt
> > helt enkelt typ!
>
>
> Helt rätt, och alla med dyrare cykel och/eller
> fräckare kläder än mig är med på
> kränkningsracet från början, så är det! ;-)
>
Åhå, så om dom bär utmanande kläder så får dom skylla sig själva m.a.o?

Själv pendlar jag inte en meter sen en vecka tillbaks och det börjar märkas på midjemåttet. massa fika + ingen motion = fail. Måste nog göra nåt.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp