Hallå cyklist! Hur var dagens pendling?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Motvind hem och kränkt o det grövsta av vit racer med ryttare klädd i gult o svart på väg från islandstorget -> åkermyntan, jag låg på högra sidan bergslagsvägen, racern på vänstra - ngn härifrån?
(jag skyller taskigt tempo på nokian 240 och gnisslande cykelringenpendlarhärke...)

Jag kommer förhoppningsvis kunna prestera ngt bättre när liggisen är klar, då ska det jagas.

Campa skrev:
-------------------------------------------------------
> Little Stereo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Roberto Vacchi skrek i falsett
>
> Han säljer ju sina kommentatorstjänster i alla
> möjliga sammanhang. Man kanske kunde betala för
> att låta honom ligga på rulle och kommentera ens
> jobbpendlingar? "En stabil och stilren pendlare,
> men han behöver tappa 25 kilo för att inte tappa
> fart uppför Huvudsta Allé. Herrgården ni ser i
> vänster bildkant byggdes redan 1710 och det var
> här komplotten mot Gustav III..."
>
> På fredagarna kunde man ha Adamsson med sig
> också så de kunde diskutera färgen på ens
> cykelcity-strumpor.

Det vore en fantastiskt grym reklamfilm för tdf eller eurosport som skulle kuinna bli en riktig klassiker
ivf i tvåhjulspopulationen

ngn AD på happy?

Sista dagen på uppdraget i Kista, samcyklade med SuperApe som hade skogshojen idag med feta däck. Plötsligt tyckte jag inte mina W106 var så åbäkiga. Rena slicksen i jämförelse.

Kapade 10 minuter på vägen till jobbet idag, det är bra jobbat på 8 km resväg.. =) Helt perfekt väder, så länge man har medvind. Ser fram emot helgens skogscykling. Nya framgaffeln sitter på! Hoppas den mesta isen försvunnit i skogarna nu..

geologen skrev:
> andematt skrev:
> -----
> > Om knappt två veckor slipper
> > jag ifrån pendlaren. Jag ska nämligen sluta
> > pendla och börja peta navel istället. Det ska
> > bli skönt.
>
> Blev du också omcyklad av en gul väst?

Nä jag fick en anledning att ägna mer tid åt barnen som jag alltid önskat. Jag fick dessutom en anledning att få uppleva vårens ankomst utomhus. Jag fick inte minst en anledning att se mig om efter vad jag verkligen vill göra med mitt liv. Jag ska skaffa gul väst.

Så här hänger bakskärmen fast förresten. Efter att skärmen spruckit i två delar och såklart släppt från fästet är jag faktiskt rätt nöjd med budgeten på lösningen.

Bilagor

• DSC00329.JPG
    DSC00329.JPG
    71.1 KB · Besök: 26
Det är spännande att vardagscykla.
När som helst kan det bryta ut en tävling.

Blev kränkt av en tjej vid Västerbrons fäste...
...tog tillbaka hedern i uppförsbacken som följer....
....slappnade av några sekunder vid drottningholmsvägen och blev åter kränkt av en herre med gul väst...
... avslutade med at kränka en tant med gul väst i den korta backen på fridhemsgatan.

Kul med sällis på jobbpendlingen, även om jag fick smaka på Evos jeans igen. Låg på rulle och vi kränkte gulvästar, cykelkorgar och vårkåta nybörjarpendlare på löpande band. Rena seriemördandet. Vi har en del att förklara inför tzükkelpendlartribunalen.

I den här farten kommer det inte gå att cykla om en månad när vinglarna är i övertal. Inte utan att köra bland bilarna. Och bilarna blir ju så glada av att se en att de tutar hejdlöst. Det är ju trevligt. En del pekar mot trottoaren, jag tror de är kissnödiga. Men stanna då!

Mkt fin morgon med klar luft.
Sega ben efter över 2 veckors uppehåll
Dubbdäcken kändes rätt sega...
Dock bra tid för mina 1,7 mil
Väldigt få andra långpendlare (runt 07.30-08.10 från Nacka till Östermalm) :o

Hur tusan ska man kunna hinna pendelcykla när man ska kör 3 fotbollsträningar i veckan för ungarna?

Jorå pendling idag med. Isfläckarna som fanns i förrgår fanns i dag med, hoppas de smälter bort för mina däck fixar tydligen inte dom :). Stötte på ett antal hundägare med lösspringande hundar längs med Årstaviken, de skötte sig dock exemplariskt. Stötte även på ett gäng värstingar som var ute och vallades av sina övervakare/vårdare, de skötte sig också exemplariskt. Inga incidenter, härlig pendling.

Fjärdebrunn skrev:

> Väldigt få andra långpendlare (runt 07.30-08.10
> från Nacka till Östermalm)

Vinka när du cyklar om mig. Hojjar där varje dag, Nacka - Solna, typ den tiden. Silver AlanCX eller blå fixie. Dock inte den här veckan, försöker åka telemark i Sälen. Benen säger mig att det kommer att gå segt på måndag...

Ska komma mer snö i början på nästa vecka. Därmed kommer det att ligga plogvallar och hällas ut grus överallt igen. Tror jag låter dubbdäcken sitta kvar på pendlaren.

det var vitt i sthlm och lite sol. en härlig start på dagen! :)

Man trodde det skulle bli vår men det blidde till att köra på sladd igen.

Morgontrött, lyckades med konststycket att cykla in i en container på vägen till jobbet. Klarade mig undan med ett böjt styre och ett stukat bromshandtag.
Container har stått där i över ett år nu så man tycker att man borde vara medveten om den, jag får skylla på att det är måndag.

//j

garpa skrev:
> I den här farten kommer det inte gå att cykla om
> en månad när vinglarna är i övertal.

Det vita som föll i natt håller nog vinglarna borta ett tag till!

Men va fan!! I lördags var det ju världens vårkänning, var ute en skön 5 milstur med fin racern vilken kändes som en dragster jämfört med pendelcrossen med dubbdäck. Satans djävla hästb...le vad det sög att vakna till full vinter igen!!!! Denna vinter slår ju alla rekord i seghet...

Inte helt pjåkigt, hellre snö o hårt underlag än slask och lite över noll
Gammal bild men såg i princip likadant ut i morse

Bilagor

• DSC00126.JPG
    DSC00126.JPG
    115.6 KB · Besök: 24
Back to the studded beater. 4cm nysnö och ingen har plogat cykelbanorna från Vällingby förbi Bromma flygplats och genom Sundbyberg. Ingen problem, bara lite trist.

SuperApe skrev:
> Bara tomtejäveln saknades.

Det ansåg min 3-åring också. När jag väckte honom med ordet "det har snöat inatt" frågade han: "Är det julafton?"

Själv tog jag bussen/t-banan. Skyller på kvällens innebandy...

Jag promenadpendlade idag, ca 40 min tog det, hyfsat bra grepp i skorna, inget sladdande trots halt väglag.

heklamama skrev:
> garpa skrev:
> -----
> > I den här farten kommer det inte gå att cykla
> om
> > en månad när vinglarna är i övertal.
>
>
> Det vita som föll i natt håller nog vinglarna
> borta ett tag till!

Om det var du som var med och bröt växeln i lördags, så tror jag att jag mötte dig på Södermälarstrand i morse, precis efter att jag passerat lilla bron till Långholmen? Om inte så har du en lookalike =)
//Olle

geologen skrev:
> Bygg en stombana mellan Sthlm och Gbg, säger jag.
> Ett snabbspår för riktiga (inte X2000)
> högfartståg. 350 km/h i snitt minst. Inga stopp
> längs vägen.
>
> Sen fyra vanliga spår på det. Två spår har
> enbart godstrafik. Två spår har enbart
> persontrafik motsvarande X2000, och de stoppar 3-5
> ggr längs vägen, ungefär som dagens
> X2000-linje.
>
> Med sån trafik, väl utbyggd, slipper man massa
> konflikter mellan olika tågtyper, och därigenom
> försvinner många förseningar. Man kan också
> köra extremt täta turer vid behov, eftersom man
> i teorin skulle kunna ha tågsätt kant i kant
> hela vägen eftersom de aldrig möter varandra
> (enkelriktade spår, som spårvagnarna i Gbg).
>
> Visst, det skulle kosta väldigt mycket pengar,
> men kan man anlägga motorväg hela sträckan kan
> man göra detta också.
>
> Inte en jävel skulle flyga samma sträcka med
> sån tågservice. Centrum <-> centrum på under
> två timmar! Inte ens privatflyg klår det, tror
> jag.

VARNING FÖR TÅGRELATERAD OFF TOPIC-DISKUSSION:

Ja det är ju bra tankar med vissa brister! För det första så är ju en del av poängen med götalandsbanan att den går genom städer som Borås, Jönköping, Linköping och Norrköping att jämföra med västra stambanans Skövde och Katrineholm. Det är nog politiskt självmord att dra en höghastighetsbana genom de städerna och inte tillåta uppehåll. Dessutom är det en fördel med tåg gentemot flyg att det kan göra uppehåll längs vägen. Det utesluter inte möjligheten att köra vissa direkttåg, som idag.

Sedan glömmer du bort pendel och regionaltåg. De är inte särskilt kommersiellt lönsamma men samhällsekonomiskt mycket viktiga.

Tanken med enkelriktade spår tycker jag också inte är något vidare och lite feltänkt. Varför ta efter ett sämre och mer primitivt trafiksystem (spårvägen)? Man kan ändå inte köra tåg hur tätt som helst eftersom det hela tiden måste finnas skyddssträckor mellan tågen om framförvarande tåg skulle stanna av någon anledning och ju snabbare tågen går desto längre måste det naturligtvis vara. I framtiden kommer nya signaleringssystem och banutrustning (ERTMS istället för ATC och linjeblockering) kunna öka kapaciteten men det finns ändå ett absolut tak för hur tätt man kan köra tågen.

Tåg som går i "fel" riktning är idag inte det som begränsar hastighet och rättidighet heller. Tvärtom är det ett sätt att kunna leda tåg förbi hinder på banan eller att kunna låta ett snabbare tåg gå förbi ett långsammare. Att bygga bort den möjligheten skulle göra systemet mycket mer sårbart och oflexibelt.

Annars så visst, bygg på bara!

garpa skrev:

> Om det var du som var med och bröt växeln i
> lördags, så tror jag att jag mötte dig på
> Södermälarstrand i morse, precis efter att jag
> passerat lilla bron till Långholmen? Om inte så
> har du en lookalike =)
> //Olle

Det va jag som bröt bakväxel i lördags, men jag cyklade inte södermälarstrand idag.
Skumt.
Jag cyklar omkring på denna, istan:
Pendlare.jpg ht=544

Klarblått, gnisterkallt och snabbt....kan inte bli så mycket bättre.

-11, sol, blankis och en del asfalt faktiskt. Nästan så man skulle klara sig utan dubbisar om det inte vore för grusvägen hemmavid.

Skönt att orka cykla igen efter förra veckans virusattack...vilken skitvinter det har varit det här ur pendel-/träningssynpunkt - mer sjuk/skadad än frisk sen i julas:( men nu kan det bara bli bättre!

I Göteborg har de sopat nästa alla cykel banor så nu susar man fram utan knaster under hjulen. - 1 grad, sol, små iskristaller i luften som glimmar och medvind. Fixie, vårjacka och lågskor kallt men hjärtat är bra mycket lättare när man kommer fram till jobbet.

-Åke

Kallt som satan och värsta motvinden, men soligt redan 06.15 och TORRT och RENT på vägarna (i bilarnas körfält, dvs). En mycket uppfriskande och trevlig tvåmilatur mao.

Kallt och friskt. Mina crossdäck rullar helt löjligt dåligt, eller så var det motvinden...

10cm puder, vinden i ryggen, lyckades möta frun vid jobbet, trots att hon tog bussen strax innan jag stack! Ett litet minihångel innan hon gick vidare till sitt jobb och jag gick ner på gymmet! En bra morgon trots snöyran :D

Blåste nästan av cykeln idag, men solen var iaf trevlig.
Benen svaga efter helgens runda, så det blir inte stora omvägen förrän efter jobbet.

får du pendla den här veckan tille? :)

jag hade sol, motvind och lite stumma ben, det är skönt att slita lite på morgonen.

mattel skrev:
> får du pendla den här veckan tille? :)
>

Sssssshh, egentligen inte, så säg inget till Mattias bara. :-)
Kunde inte låta bli. Det är så sjukt tråkigt att åka buss.
Men i kväll blir det intervaller igen.

Första turen på nya(beggade) racern. Gick inte alls så bra som jag tänkt mig, motvind halva vägen och snö på cykelvägen la smolt i bägaren. Hoppas på bättre flyt nästa gång!

Löjligt mycket motvind, gick i knappt 22 trots mjölksyra och maxpuls. Jag skyller på ryggsäcken, den är nog inte tillräckligt aero. När får man läsa om ryggsäckars aeroegenskaper egentligen?

Härlig sol, kallt, och en grym medvind gjorde morgonens pendling till en suverän upplevelse. Är dock lite orolig för att det ska kännas som om man tagit ett SMS lån för att pröjsa på krogen när man ska hem i motvinden... "It's time to pay the fiddler..."

Kallt om händerna sa bill, kallt om händerna sa bull.

Bätter handskar är bra sa måns.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp