Hallå cyklist! Hur var dagens pendling?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
JAG ÅÅÅKKTTEEE MMMÅÅÅÅNNNKKYYYBBBAAJJKKK IIDDAAGGG!!!!

oj vad lätt det var...

Faan, det här var nog den värsta cykelpendlingen denna vinter, låren är bra möra nu.
Kommer att bli rena skrattfesten på hemvägen!

Jag berörde bara marken med kroppen (vänstersida av den) en gång under dagens transport.
Jag ger mig själv godkänt iaf. Kunde nog varit fler vurpor om jag inte varit försiktigare efter den första.

/E

Idag hade bodyn fryst (fy faan för minusgrader) med resultatet att kassetten snurrade tillsammans hjulet när jag rullade och såklart trasslade kedjan ihop sig på ett ganska otrevligt sätt för att vara så tidigt på morgonen. Blä!

Men det är iaf idag ett underbart fint väder och torra fina cykelbanor. Ja, bortsett från blankisen som bildats av smältvatten i alla kurvor då förståss.

Jo just det, en sak till. På dagiset har de lyckats täcka över cykelställen med en meter snö. Antagligen tyckte Plog-Lasse att det var ett lämpligt ställe att dumpa blötsnön på. Den är inte blöt längre... Lillgrabben tyckte det var ganska dumt gjort.

*Humpf* inte cykla för det finns snö... Jag säger då det. Snö är ju jättebra det sa ni ju förut allihopa! Dessutom väldigt praktiskt och tidsbesparande för man kör en mil och det känns som tre. Det blir tid över för fika!

Ville skrev:
-------------------------------------------------------
> JAG ÅÅÅKKTTEEE MMMÅÅÅÅNNNKKYYYBBBAAJJKKK
> IIDDAAGGG!!!!
>

Jag meeeeeee.

>
> oj vad lätt det var...

Första biten, den till dagis, var lite tung eftersom jag hade en pulka + 15kg unge på släp. Fast den var ändå den roligaste biten. De resterande 7-8km till jobbet var dock helt ok med bitvis plogade och bitvis oplogade cykelvägarna.

På jobbet tyckte de jag skulle ställa cykeln när det är sånt här kasst väglag. "Du kan ju bli påkörd av en bil i halkan." "Då är det väl bättre de ställer bilen istället." sa jag. Då skrattades det nervöst, lite överseende sådär, och gavs idiotförklarande blickar. Snart ordnar jag en fixie bara för att jävlas.

Bang skrev:
> Ingen här som stoppade en bil idag på
> regeringsgatan?

Låter spännande?!

lätt regn, lite medvind, bra humör, kom halvvägs, sen fick jag punktering på bakhjulet (körde på en krossad flaska som jag missade), inga lagningsgrejer med mig så det var bara att promenera hem igen i regnet och ta bilen till jobbet. Behöver jag nämna att det bra humöret försvann?

Snö, oplogat, delvis motvind och lätt snöfall som sticker i ögonen.
30km pendling i morse.
Tungt och härligt.

/Pilen

Härligt Pilen! :-)

Pilen skrev:
> Snö, oplogat, delvis motvind och lätt snöfall
> som sticker i ögonen.
> 30km pendling i morse.
> Tungt och härligt.
>
> /Pilen

Lyllos!

Pilen skrev:
delvis motvind >

Superape:
Slakmotan Ulriksdal -> Helenelund satt fint som avslutning idag.

/Pilen

Det gick bra idag på morgonen. Det ända var kanske att en bil ställde sig rakt över ett cykelbana och väntade på att gående skulle gå över övergångstället.....men jag då??

Ska bli kul att ta ett träningspass runt om på Djurgården nu klockan 17:00.

Flaggorna står åt ett gött håll därborta ser jag! Ska bygga ett segel av alla papper jag skrivit ut i onödan i dag och bara gliiiiida hem.

edit. seglandet gick sådär i modden och däcken skar igenom den trampade snön och en pyspunka på det. men medvind var det!

Senast redigerad av en moderator:
Perfekt på "morgonen", kan väl knappast räkna tjugo över elva som morgon ,)

På eftermiddagen, 17.30 väldigt halt och i en högerkurva så går man omkull. Grus hade kanske hjälpt, men till nästa vinter ska riktiga dubbdäck införskaffas, Racing Ralph är inte såå trevliga.

Sol och 7 grader!
Behöver jag säga mer.
Ja just det, nästan vindstilla var det också.
/Magnus

Mag skrev:
> Sol och 7 grader!
> Behöver jag säga mer.
> Ja just det, nästan vindstilla var det också.
> /Magnus

Och i vilket exotiskt paradis bor du?

Mag skrev:
> Sol och 7 grader!
> Behöver jag säga mer.
> Ja just det, nästan vindstilla var det också.
> /Magnus

Och i vilket exotiskt paradis bor du?
------

Halmstad!
Var väl inte 7 imorse kanske men i alla fall 3, och torrt förstås.
/Magnus

Idag kom vinter ikapp och knäckte mitt bristfälliga underhåll av alubettans bakhjul.
Hade frihjul både vid såväl framåt- som bakåt-tramp.
Fick bli tunnelbananen istället.

/E

Det blev ingen cykelpendling igår. Jag botade mitt dåliga cykelsamvete med att ta en tur på kvällen istället, det blev motsvarande sträcka, ca 2.5-3 mil i halkan, gött :)!

Joakim "iki Lajnen" Eriksson skrev:
> Det gick bra idag på morgonen. Det ända var
> kanske att en bil ställde sig rakt över ett
> cykelbana och väntade på att gående skulle gå
> över övergångstället.....

Snapshot202007-09-182019-33-07.jpg ht=725

liksom...

SMHI lovade bra väder så jag tog fincykeln idag. Nu snöar det så imorgon blir det pendlaren igen.

DSC00336.JPG ht=544

Soluppgång -7 och snustorrt, igår var det +7!
Men vindstilla och underbart ljust båda dagarna.

På hemvägen 5cm snö som ska övergå i regn, första slasket på läääänge här nere efter 2,5 månads kanonvinter.

/Magnus

mullimullig. Ljust, runt nollan, hårdpackad snö. Kan det bli bättre?

VO2max skrev:
> mullimullig. Ljust, runt nollan, hårdpackad snö.
> Kan det bli bättre?

Ja, 20 grader varmt, solsken och fågelsång!

Hemfärden började med att jag fick gräva fram cykeln... Hela cykeln var täckt av 7-8 cm riktigt blöt och tung snö. Vägen var inte i så mycket bättre skick, så det blev väldigt lugnt genom stan. Bara runt Brunnsparken och Östra Hamngatan var det rent på vägen, resten var mer eller mindre slaskigt och moddigt. Feta däck är inte kul då. Man "flyter" nästan!
På Götaälvbron var det nästan skare, så det spårade nåt våldsamt. Var nära att vurpa ett par gånger. Mätaren visade ca 14-15 km/h på väg ner...

MTBiker skrev:
> 5cm nysnö :( Jag vill ha vår nu!
+1 Jag med!! Hela vägen från Naturhistoriska till Roslagstull var som en glaciär av frusen modd... SMHI lovade +10 grader och sol på måndag, om dom har fel ska jag bombhota allt!!! :@

samcykling med Evo från liljeholmsbron till helenelund. Snubben är giftigare än någonsin. Iförd jeans och utan ombyte cyklade han ifrån mig utan ansträngning, jag badade i svett och syra 20 meter bakom. "Duscha? bara när jag tagit i." Jävla intervallträningsgalningar.

Fantastiskt kul att ha fått tillbaka cykeln och kunna pendla vettigt igen. Att det trasiga handtaget byttes på garantin kändes bra. Att de sedan tvättat, bytt bakhjul och skärmar, lindat om styret och fixat till spacerna vid styrstammen är en sån bra bonus. Som en helt ny cykel.

Lycka är en bra cykelverkstad!

Hade sällskap till jobbet med SuperApe idag som visade en ny väg till jobbet. Nya vägen blev 1.5 km längre men det spelade liksom ingen roll därför att:
1. Det är trevligare med sällskap.
2. Mitt kort hade gått ut så jag kom inte in ändå. Sekreteraren hade ännu inte anlänt så jag fick vackert sitta och vänta i en dryg halvtimme. Och inget färdigt kaffe hade de på fiket heller.

Blev nästan lite avis på SuperApe som träffar så mycket trevligt folk på sin pendlingsrunda. Bl.a. en bilist som hängde på tutan när vi stod och väntade på grönt vid trafikljuset framför honom. "Det brukar han göra". Jahaja, då tar vi det extra långsamt då ;-)

SuperApe skrev:
> samcykling med Evo från liljeholmsbron till
> helenelund. Snubben är giftigare än någonsin.
> Iförd jeans och utan ombyte cyklade han ifrån
> mig utan ansträngning, jag badade i svett och
> syra 20 meter bakom. "Duscha? bara när jag tagit
> i." Jävla intervallträningsgalningar.

Det hänger inte på intervallträningarna utan på din tunga ryggsäck. Ta av dig den och du flyger fram:)

Edit: Och just det, jag blev faktiskt också svettig. Men ylle luktar inte (som tur är). Jag tror jag ska investera i en snygg ylle-tshirt för de varmare månaderna (om de nu kommer nån gång).

Senast redigerad av en moderator:
Den här morgonen var riktigt fin. Söder Mälarstrand kändes vårig. Nu är man ju rätt ensam men om nån månad är det nog helt smockat med cyklister igen. Ska bli skönt att få dra fram sommarpendlaren snart!

Evo är grym i sina jeans. Jag fick också smaka på hans intervall träning förra veckan.

För egen del blev det nästan en Toni pendlar vecka, bara nästan.
Men jag är riktigt nöjd då det blivit en hel del backar, intervaller och tung "snöpulsning" eller vad det heter på cykelspråk.

Trevlig helg.

/Pilen

SuperApe skrev:
> samcykling med Evo från liljeholmsbron till
> helenelund. Snubben är giftigare än någonsin.

Evo kommer att bli farlig i år!
Tidigare tycker jag att han varit lite ojämn, han kan ofta hålla ett otroligt tempo för att senare helt krokna. Jag tror att det är lite härdande långpendling som saknats, men nu när han börjat pendla seriöst så kommer han blir hur grym som helst!

Eftersom jag vägrar jobba påfredagar blir det straxt 1 timme sköna intervaller på trainern ;-) T

Tillbaka på pendlaren igen efter snöeländet.
Kraschade i en rondell. Den tunnaste isen är den värsta. Syns inte, men är superhal.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp