Hallå cyklist! Hur var dagens pendling?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tung pendling imorse, benen har inte riktigt återhämtat sig efter Söndagens 13milare. Riktigt härligt med att det ljusare än vad det var i december.

Sega ben efter intervallträningen igår. Dessutom skall jag ju tydligen vila en dag efteråt.
Det straffade sig nästan genast när jag på grund av toe-overlapet lyckades sparka sönder den nya framskärmen. Dags för silvertejp igen.

Upptäckte i fredags att bakfälgen på pendlarn nu är definitivt slut. Nerbromsad till alukrull, krokig, sprängd, sur och jävlig. Men so long då baby! MTB:n med Fat Albert tog mig fram i dag. Inget vidare gratisrull, ens jämfört med nya dubbdäck. Men kul med mtb!

Tungt och jag körde ingen 13-milare igår. Kapade dock 5 minuter så det kanske var därför det var tungt. Tar vägen över Ekerö hem i eftermiddag ty jag måste få lite mer mil i benen.

SuperApe skrev:
-------------------------------------------------------
> bakfälgen på pendlarn nu är definitivt slut.

Känns igen, det där. Vad var det för fälg och hur långt hade du kört?

Fint men halt gjorde misstaket att inte ta hybriden med dubbar vilket gjorde det onödigt
spännande på sina ställen ser dock framemot hempendling utan is.

Drog första pendlingen sen oktober förra året. Sträcka: Gröndal - Näsbypark.
En skön tur där jag snabbt insåg att det var smart av mig att sälja bilen och tvinga mig själv att börja cykla igen. Dubbar behövdes inte, bara en smutta flyt i grusiga kurvor.

Ingen pendling idag men cykling ändå.

Lastade in racern i bilen i morse och nyttjade lite flex på lunchen. Det blev 26km och årets första pass ute på med racern :)

Mars månads första pendling var superrolig med premiär för slicksen. Det kändes som att de 9 km gick alldeles för lätt med 42:16 så de blir till att byta drev snarast. Blev omkörd med råge i gamla stan vid Riddarhuset av kompisen som är cykelbud till vardags. Nu är det bara sopade vägar och värme som saknas!

Senast redigerad av en moderator:
Det var en mavic open sport som gått öh typ sådär halvlångt beror på vad man jämför med. men rätt mycket väl eh iiih uuuh vad ska man dra till med jaaa, en sådär... äh man är väl ingen jävla siffernazist precis. Gnnn... GAAH vilken fråga! Den gick tills den tog slut ok? Den räckte precis i tre vinterkräksäsonger, nästan! Den har iaf käkat bromsbelägg.

Ska köpa nån hÿfsat ersättare från düskland, blir nog tyvärr billigare än att låta bygga nytt av det som inte är paj.

tillmann skrev:
> SuperApe skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > bakfälgen på pendlarn nu är definitivt slut.
>
> Känns igen, det där. Vad var det för fälg och
> hur långt hade du kört?

SuperApe skrev:
> äh man är väl ingen jävla siffernazist precis. Gnnn...
> GAAH vilken fråga! Den gick tills den tog slut ok?

Ok :-)
Bara lite nyfiken eftersom jag är inne på min andra för säsongen...

blev tokägd av en tjej på nishiki i morse. jag tog häng längs ringvägen men fik vika ner mig på skanstullsbron. Extra jobbigt var det att hon aldrig gick över 60 i kadens.

Hem gick det lättare, då hade jag fixat lite justeringar på cykeln så nu så kärvar inte vevarna när man försöker trampa längre. =)

Underbar. lite tungtrampat på hemvägen då grusvägen börjat tina i vårvärmen, men bra benträning
Nån pundare hade kört in en merca 190 i sträckans enda äppelträd. Synd det var ett fint träd som gav fina äpplen

Bilagor

• DSC00130.JPG
    DSC00130.JPG
    20.3 KB · Besök: 28
Körde om en gubbe med stickad mössa på en gammal gubb-crescent i korsningen Sturegatan/Valhallavägen. Pressade på nerför Lidingövägen och tänkte inte mer på honom.
Döm om min förvåning när han till synes helt utan ansträngning, sittande med trög växel bara visslande klättrar förbi mig mitt i den berömda uppförsbacken efter Lidingöbron. Jag fick nåt rött i blicken och klämde i så att det knakade, men när jag kommit ikapp honom igen svängde han av. Fan!

Sen fick jag punka när det var kanske hundra meter kvar till jobbet, så jag hann precis rulla fram till entrén på sista luften. För en gångs skull hade jag en extra slang med mig. Tråkigt flyt!

Jag passade på att rengöra kedjan med Bio/Citrus-nånting, som stod på kemikaliehyllan på jobbet. Outspädd gör den susen! Knappt nåt skrubba alls behövs. Rekommenderas varmt!

Spenderade större delen av helgen med att göra pendelcrossen vårfin, blev lite större operation än jag tänkte då jag blev tvungen att förutom kjedja, kassett, och trissor även blev tvungen att byta stora kakan fram. När jag sen höll på och justerade framväxeln så small det till i vänstra handtaget fram och det slutade funka... Kom fram till att något inne i mekanismen gått av/sönder. Drog till Cykloteket och tänkte köpa ett nytt handtag men möttes av beskedet att handtag endast säljs parvis och ett par 105 handtag kostade 2900:-... hepp! Hem och leta i skrotlådan hemma där jag som tur var hittade ett gammalt Tiagra vänsterhandtag. Satte på det och frånsett att det ser fördjävligt ut med ett snyggt svart 105 handtag och ett gammalt fult silvrigt Tiagra handtag funkar det i alla fall. Om någon vet hur man får tag i ett svart 105 vänsterhandtag får Ni gärna höra av Er till mig. Sen var det ju så där att ta ut cykeln i ösregnet imorse men så är det ju...

Helvete. Vurpade idag pga något pucko ställde bilen på cykelbanan. Såg inte kanten som var täckt av vatten när jag skulle ut på gatan och landade i en vattenpöl av simbassängstorlek. Plaskblöt med skrubbsår fortsatte jag till jobbet för att hålla kurs... Nice. Inte.

Testade fulräsern med 25mm däck idag. Härligt snabbt. Ännu härligare blir det på hemvägen för då ska jag förbi LB.

Dagen till ära körde finräcern till jobbet... Swisch sa det så var jag framme.

evo (fd evosmos) skrev:
> Helvete. Vurpade idag pga något pucko ställde
> bilen på cykelbanan. Såg inte kanten som var
> täckt av vatten när jag skulle ut på gatan och
> landade i en vattenpöl av simbassängstorlek.
> Plaskblöt med skrubbsår fortsatte jag till
> jobbet för att hålla kurs... Nice. Inte.

Mobilkamera -> bild på bilen -> polisanmälan -> sue the bastard!

Imorgon blir det premiär för nygamla 1337 snygghojjen! Jädrans vad kul det ska bli! Bild kommer.. =)

Tung, förkylning i kroppen + våldsam träningsvärk efter söndagens löppass:(

Nu sol och våldsamt töväder - och jag som bara har bakstänka.
Skall jag ta en lunchpromenad i solen till närmsta lbs?

Selast skrev:
> När jag sen höll på
> och justerade framväxeln så small det till i
> vänstra handtaget fram och det slutade funka...
> Kom fram till att något inne i mekanismen gått
> av/sönder.

Har för mig att jag läst nåt om att det där är känt fel på 105 hantagen. Nån annan som vet? Reklamera?

Ingemar skrev:
> Selast skrev:
> -----
> > När jag sen höll på
> > och justerade framväxeln så small det till i
> > vänstra handtaget fram och det slutade
> funka...
> > Kom fram till att något inne i mekanismen
> gått
> > av/sönder.
>
> Har för mig att jag läst nåt om att det där
> är känt fel på 105 hantagen. Nån annan som
> vet? Reklamera?
Det är exakt vad killen på Cykloteket också sa, cykeln har jag köpt på nätet i Tyskland så jag antar jag får försöka reklamera den via dom. Men om någon vet att det är som Ingemar säger vore jag mycket tacksam för att få veta det.

Underbar. Sol, sopade cykelbanor och pigga ben trots gårdagens intervallträning! Det blir ett bra år tror jag :D

LassePersson skrev:
> sopade cykelbanor

Oj! Vilket land bor du i???

geologen skrev:
> LassePersson skrev:
> -----
> > sopade cykelbanor
>
> Oj! Vilket land bor du i???

Samma land som du. Cyklar dessutom samma väg som du mer eller mindre. Backaplan - Bron - östra hamngatan - avenyn - Viktor Rydbergs osv.

Visst fan var de sopade, eller var jag fortfarande full imorse? Det kändes så lent och fint.

LassePersson skrev:
> geologen skrev:
> -----
> > LassePersson skrev:
> >
>
> > -----
> > > sopade cykelbanor
> >
> > Oj! Vilket land bor du i???
>
>
> Samma land som du. Cyklar dessutom samma väg som
> du mer eller mindre. Backaplan - Bron - östra
> hamngatan - avenyn - Viktor Rydbergs osv.
>
> Visst fan var de sopade, eller var jag fortfarande
> full imorse? Det kändes så lent och fint.

Oj, igen!

Jag har inte varit ute i dag. Men det låter ju fint! Ska ut på en runda om en stund, men med tanke på vindriktningen får den nog gå norrut.

idag vart det en runda med slask hojjen innan och sedan till jobbet. var lite tveksam till valet av 23mmdäck då jag visste att det skulle frysa på kvällen. givetvis har inte cykelbanorna tinat/smält rikigt ännu så det vart ishal bilväg, men ack så kul. kapade minst 8 minuter jämfört med pendlaren. med dubbdäcken ligger jag ju inte ofta på 48 klingan nu var det bara att mosa med 53:an ^_^
ännu roligare vart det när framljuset dog..

Selast skrev:
> .... ett par 105 handtag kostade 2900:-... hepp!

Dyrt.

Regn-blött-dystert i morse, solsken-torrt-fest på hemvägen. Mycket dödsgrus från Karlstad överallt. Mycket cykelpendlare.

Plockade av dubbdäcken ikväll och bytte till ett par crossdito. Dubbdäcken är ett par Schwalbe Marathon Winter och eftersom jag läst om problemen som folk haft med dubb som vandrat inåt i däcket så var jag tvungen att undersöka saken då jag plockade av dessa. Och visst fan var det likadant på mina däck, iaf bakdäcket, små fina/fula hål på insidan som dubbarna när som helst kan titta ut/in genom, ett under att jag inte fått några punkor av det, men det var väl bara en fråga om tid innan det hade blivit total punkafest.
På framdäcket var det inte lika farligt men man kunde iaf tydligt se små bulor som buktade inåt där dubbarna satt, de var på väg att gå igenom där också mao.
Synd på ett i övrigt bra dubbdäck, hoppas de fixar till det där i kommande versioner då däcken funkat prima i övrigt.

Hohohoho! Rena skrattfesten med -5, stenhårt frusna stigar och sooooool idag :-)

Najs! Rejält isigt idag.

Tog gamla pendlarhärket och tyckte att den rullade lite segt även om jag kontrollerade att det var luft i däcken, halvägs kom jag på att jag borde kolla om lyset var påslaget och det var den visst, sedan rullade det på med lite mer normalt motstånd... =)

Underbar morgon, vilken sol! Plusettade snygghojen. Den är förstås inte riktigt klar, men attans vad den rullar! Lyckades knäppa ett bildbevis i Liljeholmen på att våren verkligen är här också =)

Bilagor

• DSC00217.JPG
    DSC00217.JPG
    73.2 KB · Besök: 24
  • DSC00218.JPG
    DSC00218.JPG
    78.1 KB · Besök: 29
Trodde jag skulle bryta ihop av plågsam långsamhet. Fat Alberts i motvind är karaktärsdanande. Kul på sitt sätt ändå.

Lyckades efter en lång och långsam jakt till slut köra ifatt en kille på en pendlardedikerad-mtb (felt?). När jag kom upp i rygg på honom och fick lä var det som att lägga sig på björnfällen framför brasan med ett sexpack. Där var det mysigt. Jag stannade där, hade inte ett endaste watt kvar till den sista kränkningen i Helenelundsmotet. Killen hade nog ingen aning om dramat som utspelade sig bakom honom :-)

Förkyld, motvind, dåligt pumpade dubbdäck, var nog uppförsbacke hela vägen oxå. Tror aldrig det har tagit så här lång tid att ta sig till jobbet tidigare.

//j

Idag hade jag:

- dåligt pumpade däck
- ett vevlager som lät som det var fyllt med knäckebröd
- motvind

och en nysmord kedja så det gick ju bra ändå :)

VÅREN ÄR HÄR!!!
Flera grader plus, solen skiner och gatorna är i alla fall delvils sopade.
Säsongspremiär för sommarpendlaren (SS-Bianchin)!

Första pendlingen för året. Sol och tomt på cykelvägarna. Bra start!

SuperApe skrev:
> i motvind

Jäla skit. Det betyder att jag hade medvind imorse. Jag som trodde att jag blivit snabb...

Smutt cykling till jobbet idag även om stigarna börjar bli lite "mjuka" när man närmar sig civilisationen. Isen bär inte längre över de stora vattenpölarna vilket ökar på spänningen - Gore-Tex är bra skit!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp