Hallå cyklist! Hur var dagens pendling?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
mytomspunnen skrev:
-------------------------------------------------------
> SuperApe skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > i motvind
>
> Jäla skit. Det betyder att jag hade medvind
> imorse. Jag som trodde att jag blivit snabb...

+1 ;-)

f.ö. så var det första dagen utan dubbdäck och självklart åkte man på en isvurpa på ngt ställe där det var skugga osv :).

Första pendlingen efter två månaders körtelfeber utan att få maxpuls direkt, medvind, sol, torr asfalt, single speed med 23mm slicks, och planer på att ta en omväg över Skålhamra på vägen hem. Det kan fasen inte bli bättre!!

Säkert vårtecken att man behövde sätta på "Racing-Red" glasen i min RudyProjects. Stark och jämn motvind gjorde att jag kände mig som Lance. En klar 5 av 5 möjliga pendling :-)

JKolmo skrev:
> ...utan att få maxpuls direkt...
Lyckliga du, skönt att det går åt rätt håll:)
Har själv en del att ta igen, så maxpuls och blodsmak direkt det lutar mot känns igen...

Trots motvind sparade jag in tid så att jag han läsa metro och city, dricka en koppa kaffe och kolla mailen på jobbet innan jag hade varit framme om jag hade tagit bussen samtidigt som jag drog till jobbet med cykeln. Det är nästan som en tidsmaskin :-) T

Selast skrev:
> En klar 5 av 5 möjliga pendling :-)

+1

LassePersson skrev:
> Selast skrev:
> -----
> > En klar 5 av 5 möjliga pendling :-)
>
> +1

Hur menar du då?

6 av 5 möjliga
eller
6 av 6 möjliga?

Supertramp skrev:
> LassePersson skrev:
> -----
> > Selast skrev:
> >
>
> > -----
> > > En klar 5 av 5 möjliga pendling :-)
> >
> > +1
>
> Hur menar du då?
>
> 6 av 5 möjliga
> eller
> 6 av 6 möjliga?

Totalt så blir det mer än så. 42 kanske. Jävligt najs pendling mao. (4+2=6=1+5)
(har jävligt tråkigt på jobbet just nu...)

LassePersson skrev:
> En klar 5 av 5 möjliga pendling :-)
>
+ 2 (minst)

Bilagor

• DSC00152.JPG
    DSC00152.JPG
    95.2 KB · Besök: 31
Supertramp skrev:
> Säsongspremiär för sommarpendlaren
> (SS-Bianchin)!

Utan skärmar då eller?

Ingen pendling då jahg numera jobbar från hemmakontoret.

Tröstar mig med 55 km lunchtur i solskenet på Färingsö istället. Känner mig stark i vinden tills jag träffar på Happen som "inte tränat något i vinter" (enligt honom själv). Han drar ifrån som vanligt, må faan ta den mannen

Little Stereo (på jobbet) skrev:
> Såg dig på vägen hem i Sickla i gårkväll
> Jocke, din enorma sadelväska gör tempohjälmen
> fullkomligt bortkastad... ;-) T

Förstår hur du tänker men du har inte riktigt förstått det där med pendling och tempohjälm. Det är en livsstil helt enkelt.

Ännu bättre idag dock i och med att det var säsongspremiär för SS-Bianchin. Kombinationen tempohoj-tempohjälm kändes naturligtvis helrätt, alla bitarna föll på plats liksom! Satan vad det gick undan i motvinden längs Stadsgården! :-)

SuperApe skrev:
> Trodde jag skulle bryta ihop av plågsam
> långsamhet. Fat Alberts i motvind är
> karaktärsdanande. Kul på sitt sätt ändå.
>
> Lyckades efter en lång och långsam jakt till
> slut köra ifatt en kille på en
> pendlardedikerad-mtb (felt?). När jag kom upp i
> rygg på honom och fick lä var det som att lägga
> sig på björnfällen framför brasan med ett
> sexpack. Där var det mysigt. Jag stannade där,
> hade inte ett endaste watt kvar till den sista
> kränkningen i Helenelundsmotet. Killen hade nog
> ingen aning om dramat som utspelade sig bakom
> honom :-)

Tror att jag kan ha mött dig innan Helenelund. Hade han som drog dig gul väst? Jag drog väl förbi Helenelind ca 07.40 men jag trodde att de var jag som hade motvind. Det lovar inte gott för hemresan

Tror inte han hade gul väst, (men inte 100 på det) och inte jag heller, i dag. "Uppe" vid Helenelund gjorde jag en fuling och tog bilvägen mot Sollentuna och lämnade honom sicksackandes bland kidsen på cykelbanan och fick ett försprång. Moahahahaa!

vad har du för en hoj då? jag brukar ha en svart bockstyrecykel (surly) men i dag var det en fetdäckad vit hardtail.

heffa1 skrev:

> Hade han som drog dig gul väst?

Den dagen jag blir frånhojad av någon *) med gul väst lägger jag ner det här med cyklingen!

*) Gäller ej 2-meters Solna-bor med MTB-keps eller långpendlare från Skogås med lätt engelsk brytning och muterade jätteben

Senast redigerad av en moderator:
Det var kul att träffas iaf. Du kan väl poppa in här någon gång och berätta om din nya hobby sen?

Supertramp skrev:
> Den dagen jag blir frånhojad av någon med gul
> väst lägger jag ner det här med cyklingen!

Supertramp skrev:
>> Den dagen jag blir frånhojad av någon med gul väst lägger jag ner det här med cyklingen!

Jag lämnar nu jobbet iförd GUL cykelväst.
Så får jag en skymt på en SS-Bianchi med tempohjälm och enorm sadelväska
så kommer det strax finnas en plats ledig i VR-Team-8 gänget ;-)

/Pilen

Haha, nu kommer varenda happysvetto vara ute efter att kränka dig Jocke:)

SuperApe skrev:
> Tror inte han hade gul väst, (men inte 100 på
> det) och inte jag heller, i dag. "Uppe" vid
> Helenelund gjorde jag en fuling och tog bilvägen
> mot Sollentuna och lämnade honom sicksackandes
> bland kidsen på cykelbanan och fick ett
> försprång. Moahahahaa!
>
> vad har du för en hoj då? jag brukar ha en svart
> bockstyrecykel (surly) men i dag var det en
> fetdäckad vit hardtail.
>
> heffa1 skrev:
>
> > Hade han som drog dig gul väst?

Jag pendlar på en vit scott sub10 med långa barends och svarta skärmar. Är ganska lång och du möter nog mig oftast när jag har solglasögon. Ska börja packa ihop nu så får jag se om vi möts på hemvägen men du kanske redan är hemma?

Just det ja, Pilen har en gul väst.
Fan!
(fast du har den bara när du cyklar på Ultran, eller hur?)

Jag kan intyga att Pilen hade gul väst på sig idag (åtminstone vid Brommaplan för typ 30 minuter sedan.)

Tog min Ibis CX till jobbet idag. Inga dubbar. Inga lampor. Inga stora vintermuffar som håller händerna varma, men inte lika mycket motstånd i motvind heller. 60 psi i däcken. Solsken.

Nu börjar det bli roligt att pendla igen!

Soligt och trevligt på dagens pendling! Tog vägen om Bikeplace på hemvägen. En del cykelbanor var mycket riktigt sopade. Inte så bra sopade, men ändå. Lite farligt med små grushögar här och var, mitt i all ren asfalt.

I kväll åker dubbdäcken av på pendlaren. Ska passa på att rengöra den, byta kedja och bakdrev (allt är rejält rostigt och ganska slitet).

Höjer nog sadeln ett snäpp också. Den kändes rätt låg i morse. Jag tror inte mina ben blivit längre, men sadelstolpen har kanske vandrat några millimeter.

Det var bra rörigt på skeppsbron på hemvägen mot sjöstaden, fast Roberto Vacchi skrek i falsett i högtalarna som skidkommenatator så det kändes som om man höll på att vinna sm på hemvägen :-D T

Little Stereo skrev:
> Roberto Vacchi skrek i falsett

Han säljer ju sina kommentatorstjänster i alla möjliga sammanhang. Man kanske kunde betala för att låta honom ligga på rulle och kommentera ens jobbpendlingar? "En stabil och stilren pendlare, men han behöver tappa 25 kilo för att inte tappa fart uppför Huvudsta Allé. Herrgården ni ser i vänster bildkant byggdes redan 1710 och det var här komplotten mot Gustav III..."

På fredagarna kunde man ha Adamsson med sig också så de kunde diskutera färgen på ens cykelcity-strumpor.

Campa skrev:
> Man kanske kunde betala för
> att låta honom ligga på rulle och kommentera ens
> jobbpendlingar?....

Hahaha, det vore skitgrumt. Jag måste ta reda på vad han tar per timme.

Andra dagen för säsongen på sommar-pendlaren.
Jag både äslkar och hatar single-speed. Det blir väldigt jobbigt uppför stadens broar och andra backar, med 52-16 går det liksom inte att ta det lugnt uppför och pendlingen blir till intervallträning vare sig man vill eller inte. Men känslan när man passerar krönet i full fart och mjölksyran sprutar är samtidigt underbar!

Idag hade jag lampan avstängd i solskenet, rullade riktigt bra så. =)

Pilen skrev:
> Så får jag en skymt på en SS-Bianchi med
> tempohjälm och enorm sadelväska
> så kommer det strax finnas en plats ledig i
> VR-Team-8 gänget ;-)

Som om jag skulle ha en sadelväska på tempocykeln!
Tror du att jag helt saknar känsla för STIL???

Jag är trött på min pendlare. Styret knarrar så fort jag rör det på grund av en sunkig j-la styrstam från biltema som inte är vad den borde. Så är det varje dag och att torka rent hjälper inte så detta har jag lärt mig att leva med.

Men att skärmarna spricker och rasar i backen alternativt följer med hjulet runt och kilar fast sig är inget roligt. Senast för nån vecka sedan lossnade bakskärmen och låste hjulet med tvärstopp som följd. Idag var det framskärmens tur att skaka sönder och spricka i övre fästet. Tyngden gjorde att den inte följde med fram och låste hjulet utan istället hasade baklängens och hackade mot marken innan jag fick hängt upp den hjälpligt.

Det får bli än mer silvertejp på pendlarhärket när jag har linkat hem i kväll efter jobbet. Jag har ingen lust att investera i nya skärmar ännu. Dessutom såg jag när jag mekade skärm på cykelbanan att att mina W106or börjat spricka rejält i gummit. Om knappt två veckor slipper jag ifrån pendlaren. Jag ska nämligen sluta pendla och börja peta navel istället. Det ska bli skönt.

andematt skrev:
> Det får bli än mer silvertejp på pendlarhärket

Bild?!

andematt skrev:
> Om knappt två veckor slipper
> jag ifrån pendlaren. Jag ska nämligen sluta
> pendla och börja peta navel istället. Det ska
> bli skönt.

Blev du också omcyklad av en gul väst?

garpa skrev:
> andematt skrev:
> -----
> > Det får bli än mer silvertejp på
> pendlarhärket
>
> Bild?!

Inte alls omöjligt att jag kan bidra med en sån när hemmadatorn med USB kommit hem från datorverkstan..

Andra pendlardagen, trött i kroppen efter gårdagens pendling samt innebandy. Motvinden gjorde sitt den också men solen värmde iallafall. Hoppas på medvind hem.
/S

Dra åt helvete vad lätt det gick i dag. Bytte från tungtrampade dubbdäck i går kväll till lagom inslitna Fast Fred. Behövde knappt veva, det rullade av sig självt nästan :-D Sol och dessutom sopat på en del ställen inne i stan gör ju inte saken sämre..

Motvind i morse, men hem tryckte vinden på i ryggen och Ridleyn hade kränkfestival på väg hem :-D T

:-)

Little Stereo skrev:
> kränkfestival

Det blev 6 gånger över västerbron idag.
Vissa dagar äre fint att komma fram snabbare än sina kolektivtrafiksåkande arbetskamrater.
Dessutom med mycket varierat väder.
Sol
Vind
Snö

Någon jäkla rese-mässa eller nått i göteborg har gjort att nästan alla tåg mellan sthlm och sveriges framstjärt var fullbokade. Ända tåget med platser kvar gick 6:00, ingen sovmorgon där inte. Fulla tåg även när det var dax för hemfärd, fyra och en halv timmes väntan på station, blir en lång dag idag. Funderar om det inte är dax att ge upp det här med SJ och försöka lära sig köra bil igen.

//j

Bygg en stombana mellan Sthlm och Gbg, säger jag. Ett snabbspår för riktiga (inte X2000) högfartståg. 350 km/h i snitt minst. Inga stopp längs vägen.

Sen fyra vanliga spår på det. Två spår har enbart godstrafik. Två spår har enbart persontrafik motsvarande X2000, och de stoppar 3-5 ggr längs vägen, ungefär som dagens X2000-linje.

Med sån trafik, väl utbyggd, slipper man massa konflikter mellan olika tågtyper, och därigenom försvinner många förseningar. Man kan också köra extremt täta turer vid behov, eftersom man i teorin skulle kunna ha tågsätt kant i kant hela vägen eftersom de aldrig möter varandra (enkelriktade spår, som spårvagnarna i Gbg).

Visst, det skulle kosta väldigt mycket pengar, men kan man anlägga motorväg hela sträckan kan man göra detta också.

Inte en jävel skulle flyga samma sträcka med sån tågservice. Centrum <-> centrum på under två timmar! Inte ens privatflyg klår det, tror jag.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp