Hallå cyklist! Hur var dagens pendling?
Den här tråden är tvivelsutan den bästa i mannaminne. Den innehåller allt från korta rapporter om pendling vilket jag ofta finner intressant, i synnerhet de som berör Stockholmsområdet där jag själv härjar. Har lärt mig en hel del av andras erfarenheter. Och sedan, så kan det när man minst anar det dyka upp en bra debatt, eller leda till separat tråd om kränkningsregler, eller en om antal rödljus och pendlingshastighet, eller kanske rent av mobiliserandet av ett otal spanande ögon på Solnas egen transa. Tack alla som bidrar!
På tal om transan har den fortfarande inte siktats, men å andra sidan har vädret inte varit så bra heller och det finns ingen anledning att slösa tid på att stå längs Solna Kyrkväg och flirta förr än det är 20 grader varmt.
Idag fick jag inte pendla alls, för någon hade kommit på idén att vi skulle ha klämdag på jobbet. Det där med kort ledighet är lite lustigt, för det är inte direkt så att arbetsmängden i en ångestdriven bransch vet om att det är klämdag. Utan skiten ligger ju bara kvar i en ännu större driva på måndag.
På tal om transan har den fortfarande inte siktats, men å andra sidan har vädret inte varit så bra heller och det finns ingen anledning att slösa tid på att stå längs Solna Kyrkväg och flirta förr än det är 20 grader varmt.
Idag fick jag inte pendla alls, för någon hade kommit på idén att vi skulle ha klämdag på jobbet. Det där med kort ledighet är lite lustigt, för det är inte direkt så att arbetsmängden i en ångestdriven bransch vet om att det är klämdag. Utan skiten ligger ju bara kvar i en ännu större driva på måndag.