Är det bara jag som gjort observationen att kvinnliga cyklister har svårt med höger-vänster ?
Vem kan ärligt ställa sig upp och säga:
Jag har aldrig mött en enda jävla fiskmåshjärna som tycker att man plötsligt skall införa vänstertrafik precis här och nu.
Jag tycker det är skitjobbigt att behöva ta ställning till sånt när jag sitter i 35 knyck och bara får 5-10 sek på mig att bestämma mig.
Detta händer mig nästan dagligen. Inte helt sällan sitter de och SMS-ar i vänsterfilen också, utan hjälm förstås.
Om Darwins lagar fungerade borde de antingen vara döda eller ligga på neurokirurgen, men nej...
Jag ger mig fan på de lyckas se till att jag hamnar där istället.
En annan kul engångs observation: När jag kommer på Långholmsgatan i hyfsad fart för att köra på Västerbron. (Det är väl c:a 1 m brett där p.g.a. målningsarbete), så dyker det upp en blåhårig liten tant i en permobil från Söder Mälarstrand (givetvis utan att se sig för åt något håll) och hinner in precis framför.
Man kände sig som Mr. Bean i trapp-sketchen, typ skall jag lyfta över cykeln till bil-körbanan, cykla om kärringen och sedan lyfta tillbaks den. Men det verkade för farligt.