Hallå cyklist! Hur var dagens pendling?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
När inga tunnelbanetåg går pga strömavbrott och biltrafiken står still, då känns den sexgradiga morgonsvalkan riktig skön när den nyper tag i öronsnibbarna. Vällustig morgoncykling.

rak motvind hela vägen till jobbet, blev lilla klingan fram hela tiden idag, men soligt och fint var det. Känns som om det är på väg att bli höst.

Sega ben, cyklade fel, punka, glappande vevarm. Nu måste jag hitta en 15mm hylsnyckel på jobbet någonstans. Blä =(

Riktigt friskt och skönt väder!

Hade över(under?)skattat kylan (10 grader när jag åkte) och klätt mig för varmt så jag fick stanna halvvägs och ta av mig tjocktröjan och köra i t-shirt sista biten..

Konfrontation med billist som jag kände mig tvungen att peka finger åt, inte direkt bra för att bättra på cyklisters anseende i trafiken.
Men när man ligger längst fram i trafiken och kör i jämn takt med bilen i filen bredvid (höll gott över 30km/h) och passageraren i bilen bakom lutar sig ut och skriker att jag ska lägga i en lägre(!) växel så blev jag lite förbannad (morgonkaffet och frukosten tar jag när jag är framme på jobbet).

Men cactuz, de kanske var rädda om dina knän och tyckte att du kunde ha lite högre kadens =)

[PM]Bakväxeln funkar fint, den fick hänga med ut i skogen i lördags. Tekniken var det sämre med...[/PM]

En ryggskada stal hela sommarsäsongen för mig, så det var med blandade känslor som jag klev på cykeln igen. Kul att börja köra, trist att behöva göra det i långa tajts och långärmat.
Mötte en figur nånstans längs huddingevägen/årstafältet. Verkade som att han satt TT-bars på en fullt stadsutrustad(skärmar, pakethållare osv) hybrid. Såg lite vingligt ut när han navigerade bland tjälskottsärren och byggarbetsskadorna på asfalten.

Förvarnar redan nu alla racesugna Happyiter att idag är det segkörning uppför Skanstullsbron. Så ser ni någon seg stackare som hänger med huvudet och har lite för lite tryck i tubisarna så e det jag.

Passerar väl Ringvägen vid hal/kvart i fem.

men omd et kommer en fjortis på moppe kanske jag ändrar mig...

Fult med vita strumpor på pendlare! Jag såg en sån hela tiden på väg till jobbet i dag. I skyltfönstrena. Skämmigt.

Kom iväg sent från jobbet på vägen hem så jag fick kompensera det så jag skulle hinna hem i tid... fick blodsmak i munnen..

Fin men långsam. Har nog aldrig varit långsammare vare sig till eller från jobbet.

Blev omkörd efter helenelund av en snabb pendlare med cykelbyxor och spd på en Creschent. Tog rygg så gott det gick och brände om efter ulriksdals golfklubb. Vid rödlyset skulle han åt andra hållet tyvärr, annars hade det nog blivit nytt rekord.

Åt frukost i morse, 15 grader och torrt ute... bytte om och gjorde mig klar för att cykla till jobbet, 15 grader och torrt ute... Ner i porten med cykeln, men vafan -regnet piskar och det är plötsligt iskallt :-( Kom till jobbet dyngsur och kall och obligatorisk cykeltvätt 06:15 :-/ T

Ingen frukost å inget uppehåll. Blöt å jävlig klev jag in på kontoret å det bara ångade om mig :/

Hoppas på uppehåll i eftermiddag. Tog Bomben idag å hade pumpa i 5bar i däcken :) Det var många som vände sig om när jag brummade fram på gatorna.

skärmar kan nog vara en bra ide tycker jag. Blöt i rumpan är inte mumma.

Första dan på vinterpendlaren fast okittad än så länge. Sklall mixtra med däck, utväxling, skärmar och lite annat i god tid tills oktober/november.

En gubbe i Swebus-bil unleashade the fucking fury när han så när klippte mig vid sväng över min cykelbana. "Du kom ju så fort och jag kollade ju på trafiken". Aha.

Det regnade när jag klev upp så jag plockade på mig regnkläderna. Naturligtvis slutade det lagom tills jag stack iväg så att jag fick svettas häcken av mig i onödan.

Kupa skrev:
-------------------------------------------------------
> En gubbe i Swebus-bil unleashade the fucking fury
> när han så när klippte mig vid sväng över min
> cykelbana. "Du kom ju så fort och jag kollade ju
> på trafiken". Aha.

:) alltid lika intressant att ses men ignoreras.

Det har kostat en kvinna en bildörr från min sida. Jag blev rädd och tog tag i den när hon öppnade den framför mig på cykelbanan. Den gick av. :)
-hon hade oxå sett mig, det sade hon, men tyckte tydligen att jag gott kunde stanna medans hon klev ur bilen...

En jobbig mtb-kille stalkade mig från Shell i Apudden till H-tull. Sen vet ja inte men vita strumpkillen förföljde hela vägen till jobbet i dag med. I skyltfönstrena. Lite skitigare i dag dårå. Fy fan.

Blött. Hade jeans idag och det blir kallt och skaver. Brr.

Det har sina sidor att cykla förbi norralänkenbygget. Idag så spärrade de av sista möjliga genomfarten genom byggområdet så nu blir det till att cykla genom stan. maskroskatapult...

Bang skrev:

> Hoppas på uppehåll i eftermiddag. Tog Bomben
> idag å hade pumpa i 5bar i däcken :) Det var

Ah, jag såg en Da Bomb på Östermalm med B Engström på toppröret på lunchen, måste varit din. Vågat att lämna den ute sådär.

Det låter som min morgon.

fastforward skrev:
> Det regnade när jag klev upp så jag plockade på
> mig regnkläderna. Naturligtvis slutade det lagom
> tills jag stack iväg så att jag fick svettas
> häcken av mig i onödan.

+1 till. kokt mattel från solna och framåt.

SuperApe skrev:
> Det låter som min morgon.
>
> fastforward skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det regnade när jag klev upp så jag plockade
> på
> > mig regnkläderna. Naturligtvis slutade det
> lagom
> > tills jag stack iväg så att jag fick svettas
> > häcken av mig i onödan.

Japp det var min.

Det är ett One Time-grej. Har den alltid på innergården. Men eftersom det är en mtb å det regnar är det jag som får städa i huset när jag tar in den :/ Men den står kvar nu i alla fall :)

Scysst att du inte snodde den Jomper då låset e lika med strunt ;)

Idag var det inte alltför pjåkigt :-)

DSC00002.JPG

Man upphör aldrig att förvånas.

Plats: Rondellen Solnavägen/Solna kyrkväg.

Förutsättning: Rödljus med tillhörande trafikstockning och igenkorkning pga allmän bilistiver att ändå hinna igenom rondellen.

Händelse: Ungefär 20 bilar kör mot rött efter det att de tröttnat på att stå still och tuta mitt i rondellen. Jag försöker korsa vägen (grön gubbe så klart). Blir nästan överkörd, tutad på och hytt åt.

Jag är den första att erkänna att jag också brutit en trafikregel eller två i mina dar. Men att köra mot rött ljus och sedan hytta med fingrarna åt den som försöker korsa vid grön gubbe och sedan PEKA på rödljuset som om JAG var dum i huvudet. Det tar fanimej priset.

Jag tror att kännedomen om att fotgängare kan ha grön gubbe samtidigt som svängande bilister har grönt är allmänt låg. Jag har varit med om liknande händelser tidigare men detta brukar avhjälpas med ett pek upp mot den gröna gubben. Dessutom är det där rödljuset förbaskat segt, det är rött i säkert 3-4 minuter och jag har själv undrat om det kanske är fel på det.

fastforward skrev:
> Jag tror att kännedomen om att fotgängare kan ha
> grön gubbe samtidigt som svängande bilister har
> grönt är allmänt låg. Jag har varit med om
> liknande händelser tidigare men detta brukar
> avhjälpas med ett pek upp mot den gröna gubben.
> Dessutom är det där rödljuset förbaskat segt,
> det är rött i säkert 3-4 minuter och jag har
> själv undrat om det kanske är fel på det.

Jag håller med, men här snackar vi om bilar som börjar köra strax efter det har blivit grön gubbe. MITT FRAMFÖR ÖGONEN PÅ DEM.

Pendlingen var inte sämre än att åka bussh**** iallafall, trots uselt planerade cykelbanor, rödljus, och glassätare (bildligt talat). Motvind hem.

Atlas skrev:
> Det har kostat en kvinna en bildörr från min
> sida. Jag blev rädd och tog tag i den när hon
> öppnade den framför mig på cykelbanan. Den gick
> av. :)

Det där händer ofta, men jag har aldrig tagit tag i dörren. Satt den hårt?

Det är lite dålig fart på pendlar-tråden nu. Pendlar inte folk längre nu när hösten kommer eller bara struntar alla i att dela med sig av sina schöna storys.

Idag var iallafall som igår - fast värre.

Allt ligger på tork på ett ljummet element och hemfärden hägrar om ca tre timmar.
Kanske lika bra å cykla naken vid lunch så man slipper hänga kläder på tork?

Nu är jag überhungrig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! å så längtar jag till crosssäsongen.

Samma som igår, regnet började precis innan jag stack till jobbet vid 5:30 tiden... Tog mtbn idag som står nytvättad på jobbet och väntar på att det ska torka upp till hemscyklingen. Blev möjligen något mindre blöt idag och det var några grader varmare -runt 13 + :-) T

jag hade sällskap av världens bästa cykelkompis - medvinden. till och från 'vindstilla' när jag såg ut som något disney tecknat med min 42/16-utväxling.. lite hög kadens kanske men vaffan.

duggregnet var bara skönt.

Medvind!
Kränkte några förhoppningsfulla mugglarcyklister i backen från Enskedevägen mot Globen...

Medvind och mys! Tyvärr gav bromsklossarna bak plötsligt slut men varför bromsa när man kan visa långfinger och tugg fradga.

Blött och medvind på det hela ganska bra. Mötte en "happytröja" i Huddinge på väg från Stan.
Fick lära mig hur hala dom vita "linjerna" blir vid regn klarade mig dock från att vurpa.

Ni som cyklar genom Gröndal vilken väg kör ni? Tycker att det är trångt med spår, parkerade bilar
gående mm. Jag cyklar genom "centrum" finns det något bättre väg?

bossjo skrev:

> Ni som cyklar genom Gröndal vilken väg kör ni?
> Tycker att det är trångt med spår, parkerade
> bilar
> gående mm. Jag cyklar genom "centrum" finns det
> något bättre väg?

Centrum blir snabbast, men kan man tänka sig att cruisa lite soft så kan man cykla genom parken från busstorget nästan bort till essingeleden.

Najjt skrev:
> ...mugglarcyklister...

Heh. Jag röstar för nytt happyuttryck. Klingar fruktansvärt bra!

Själv har jag inte fått cykla på två dagar. Lös vev, cykeln blev kvar på jobbet i måndags. Tog med hylsnyckel igår, men fel storlek. Idag ska jag cykla hem hoppas jag, saknar det verkligen!

bossjo skrev:
> Ni som cyklar genom Gröndal vilken väg kör ni?

Gröndal?

Om jag skulle vara dig skulle jag köra svartlösavägen som vanligt fram till Älvsjövägen. Sen trixa mig över på Personnevägen och följa den ned till Hägerstensvägen. Sen svänger du vänster på Blommensbergsvägen. Följ den till Lövholmsvägen. Därifrån åker du upp på Essingenleden och vidare över till Äppelviken bredvid tvärbanan. Då slipper du alla spår i Gröndal!

Kupa skrev:
> En gubbe i Swebus-bil unleashade the fucking fury
> när han så när klippte mig vid sväng över min
> cykelbana. "Du kom ju så fort och jag kollade ju
> på trafiken". Aha.

Atlas skrev:
> -hon hade oxå sett mig, det sade hon, men tyckte
> tydligen att jag gott kunde stanna medans hon klev
> ur bilen...

"Kan du säga om det där så jag kan spela in det? Mitt försäkringsbolag tycker att skuldfrågan blir så väldigt mycket lättare att avgöra då ..." :-)

/s-o

Tanken på att ta pendeln slog mig faktiskt imorse då regnet strilade ned. Men efter en gröttallrik och några mackor kändes cykeln lockande igen. Kom ifatt en kille på en orange Trek vid skolan i Långbro (johan skytteskolan). Hade lite extrafart med mig så jag kom om, han hakade på och segade sig om efter skolan. Jag tog min smitväg över älvsjövägen och kom upp precis så att jag kunde ta rulle vid juvelerarvägen. Sen åkte han rakt fram vi McDonalds och jag hade missflyt när jag skulle under E4an. Sen såg jag honom igen på långholmsgatan där han svängde ned på södermälarstrand när jag fortsatte upp på västerbon. Kul att åka och zickzacka varandra sådär (måste dock säga att han var den starkare).

Häromdagen när jag skulle ta västberga allé hem så var det en annan kille som kom förbi mig pga en smitväg, jag har ännu inte listat ut hur han gjorde. Västberga förblir för mig ett mysterium...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp