Hålla koll på svärfar, billigaste lösningen?
DarthVidar sa:Foss sa:Men det handlar inte om, och har aldrig handlat om, någon kontinuerlig ofrivillig övervakning. Vill man inte bli övervakad så är det väl bara att stänga av den tekniska manicken vilken det än må vara. Det är du som insinuerar att jag försöker övervaka min sambo mot hennes vilja eller vetande. Förlåt, svärfar menar jag så klart. Med det ingångsvärdet är det klart att diskussionen tar oresonliga proportioner.
Det jag framför allt har gjort är att säga "alltså vänta lite vad handlar detta egentligen om, detta låter inte helt bra i mina öron". Sen har jag försökt förklara varför jag reagerade så och varför jag anser att det är en rimlig reaktion. Många håller inte med.
Sen kan du säga vad fan du vill, säga att du ville provocera lite (men sen bli ledsen i ögat och säkert lite kränkt när någon reagerar) eller skämta om att det egentligen handlar om din svärfar. Ingen av oss kan kontrollera sanningshalten i dina påståenden. Sanningen är att din sambo kan leva i skräck för dig eller så kan ni ha världens lyckligaste förhållande och allt vara guld och gröna skogar. Ingen av oss kan veta. Av det du skrivit att döma är du en helt vanlig cis-man och det ihop med dina "övervakningstendenser" gör mig fundersam. Jag kan såklart ha helt fel. Det betyder för övrigt inte att jag nödvändigtvis tror att du är ett monster men jag tycker, utan att veta mer än det du vill att vi skall tro, att hela grejen är skum. Sen tycker jag att historien med all önskvärd tydlighet har visat oss att män sällan har ryggen fri.
Sluta spela oskyldig martyr genom att gömma dig bakom en uppenbart fejkad omtänksamhet. Du började med en otrevlig och nedlåtande ton i ditt första inlägg:
DarthVidar sa:+1
Nu framgår det väl inte hur önskvärt detta är från din sambons håll men att en vuxen människa vill hålla koll på en annan vuxen människa för att se om hon "kört omkull eller annat tok" ger mig kalla kårar. Hon är väl inget litet barn? Följ med om du nu är så orolig och vill hon cykla själv så ffs "give her some space"! Att du inte kan härbärgera din oro är ditt bekymmer inte hennes.
Rent statistiskt är hon för övrigt minst säker i sitt eget hem, är det inte lika bra att operera in en spårsändare med en gång?
Vilket sedan har fortsatt med ännu mer spydigheter. Hade du verkligen bara velat säga "alltså vänta lite vad handlar detta egentligen om, detta låter inte helt bra i mina öron" så hade du med fördel kunnat bespara TS och övriga din nedlåtande ton och uppenbart provokativa retorik.
Inte en chans att jag köper ditt bs om att du vill värna kvinnors rätt till trygghet och integritet, du använder det som ett medel för att trolla. Du lyckades delvis, kudos?