Hammerhead Karoo - Preorder

Hej
Är ni som har en nöjda eller finns det något ni saknar/ andra modeller har? Letar efter en för landsväg och vill kunna ansluta till strava rutter, bland annat

c.camper sa:
Hej
Är ni som har en nöjda eller finns det något ni saknar/ andra modeller har? Letar efter en för landsväg och vill kunna ansluta till strava rutter, bland annat

Har en och är väldigt nöjd.
Den kan dock inte hantera live-segment, men för navigering är den suverän. Mjukvaran uppdateras löpande så det är möjligt att det kommer i framtiden.

Saknar inget, har en Edge 1000 liggande i lådan och har inte ångrat bytet än. Har använt den drygt 9000 km hittils.

gsb sa:
c.camper sa:
Hej

Den kan dock inte hantera live-segment, men för navigering är den suverän. Mjukvaran uppdateras löpande så det är möjligt att det kommer i framtiden.

Saknar inget, har en Edge 1000 liggande i lådan och har inte ångrat bytet än. Har använt den drygt 9000 km hittils.
The strava live isn't a software issue but Strava charging an exuberant amount of money per unit to manufacturer for the priviledge. And the reason it is on Garmin is that they told Stava to fuck off that and they cave not wanting to allienate 95% of their customers at once. So do not keep your hopes up on Strava live unless Strava themselves change their policy...

Frenchy sa:
gsb sa:
c.camper sa:
Hej

The strava live isn't a software issue but Strava charging an exuberant amount of money per unit to manufacturer for the priviledge. And the reason it is on Garmin is that they told Stava to fuck off that and they cave not wanting to allienate 95% of their customers at once. So do not keep your hopes up on Strava live unless Strava themselves change their policy...

Möjligt att du har rätt, men eftersom jag själv inte använder live-segment så spelar det ingen roll om det inte blir integrerat.

c.camper sa:
Hej

Jag har kört med de flesta av Garmins modeller och har varit nöjd med dom tills jag fick min Karoo. Den är enligt mig överlägsen idet mesta och det enda jag saknar är inegrationen med med E-Tap på några av mina cyklar, men det ska komma relativt snart.

angående live segments kom det en uppgradering häromdagen.

The Karoo software has been upgraded to share your live location with your family and friends.

Available from version: 1.111.726.3

Prerequisites:

Your Karoo must have an active internet connection (cellular or tethered network connection).
The other party must have the shared URL link and Hammerhead account
.

Bilagor

• 10AEC175-F174-4E61-8691-0688C0FC2013.png
    10AEC175-F174-4E61-8691-0688C0FC2013.png
    22.1 KB · Besök: 253
kais01 sa:
angående live segments kom det en uppgradering häromdagen.

The Karoo software has been upgraded to share your live location with your family and friends.

Available from version: 1.111.726.3

Prerequisites:

Your Karoo must have an active internet connection (cellular or tethered network connection).
The other party must have the shared URL link and Hammerhead account
.

Livetracking och strava live är väll inte samma sak?

det var lite oklart om det var just stravas tracking som åsyftades, och länken jag gav som ett tips på vägen handlade just om ett tips på vägen -om en nyhet.

enligt hammerhead ska man kunna intragera med strava dels genom att fiska över rutter som redan ligger i strava, dels tvärtom.

hur detta fungerar i praktiken vet jag inte. skaffade hammerhead just för dess standalone-kapacitet, och nöjet att slippa interagera med appar och diverse hemsidor.

Är det någon som har fått 'Navigate home' läget att fungera? För visst ska man kunna lägga in sin hemadress och kunna navigera dit on-the-fly, dvs skapa en rutt offline?

Har du lagt in hemadressen på "Dashboard" i din profil?
Jodå, det har jag gjort, men jag förstår det som att det ska dyka upp en "hemsymbol" som man ska kunna routa till. Den dyker inte upp för mej... Har testat flera närliggande adresser också. Får du det att fungera? I så fall kanske jag skulle testa att göra en factory reset bara...

Jodå, det har jag gjort, men jag förstår det som att det ska dyka upp en "hemsymbol" som man ska kunna routa till. Den dyker inte upp för mej... Har testat flera närliggande adresser också. Får du det att fungera? I så fall kanske jag skulle testa att göra en factory reset bara...

Jodå, hemsymbolen finns där och när jag klickar på den får jag möjlighet att routa dit.
Har du skrivit in adressen med postnr och ort?

Tillbaka
Topp