Hammerhead Karoo - Preorder

Jag låter min order ligga kvar, pengarna är redan borträknade och enheten verkar lovande. Och ev pip kan jag vara utan, stänger ändå av allt ljud.

Den lär ju komma innan utesäsongen börjar för min nya cykel.

gsb sa:
Jag låter min order ligga kvar, pengarna är redan borträknade och enheten verkar lovande. Och ev pip kan jag vara utan, stänger ändå av allt ljud.

Den lär ju komma innan utesäsongen börjar för min nya cykel.

Du tror inte att de konkar då? Spekuleras över det på andra fora.

Problemet för dem är ju att deras produkt nästan måste vara ännu bättre än utlovat för att kompensera skadan som allt detta dravel kan ha skapat. Det är ju även så att de som skrivit upp sig ju är folk som troligen är rätt pålästa, de säljs ju inte i vanlig butik, utan kräver att man aktivt letar sig in på sidan. Så skadan blir ju större när saker sköts som de gjorts. Forsätter de att bete sig lika så gräver de bara gropen djupare.

Det är väl ett väldigt typiskt kickstarterprojekt. Entusiaster som blir eld och lågor och pytsar in pengar utan konsekvensanalys, och de som står bakom inser till sist att de tagit sig vatten över huvud och i försök att rädda undan några kronor genom förnekelse och pressreleaser som erkänner några småproblem.

Ett mönster som kommer fortsätta upprepa sig gång på gång så länge folk är godtrogna.

Henrik_E sa:
Det är väl ett väldigt typiskt kickstarterprojekt. Entusiaster som blir eld och lågor och pytsar in pengar utan konsekvensanalys, och de som står bakom inser till sist att de tagit sig vatten över huvud och i försök att rädda undan några kronor genom förnekelse och pressreleaser som erkänner några småproblem.

Ett mönster som kommer fortsätta upprepa sig gång på gång så länge folk är godtrogna.
Jag tycker detta värre eftersom det aldrig var ett Kickstarter projekt, utan e gick ut med att det fanns en färdig produkt, som skulle leverreas i somras. Vilket visar sig vara total lögn, precis som allt annat de har lovat. Jag är grymt förvånad att folk håller fast vid sina Preorders.
Menar även 300 dollar är en del pengar..... Så som hårdvara och mjukvara är utformat skulle de aldrig kunna säljas den till "retail" price 499 dollar som det är satt. För 299 på preorder, kan man ju tycka att wow vilken deal jag har gjort....
Men nä, produkten är överhopad och det visar sig att den inte leverera något av det som lovats gång på gång.
Jag är nöjd med min Edge 820, det går att hitta Garmin enheter på bra deals.
Så fort jag såg en video på Karoo, så tyckte jag att den var ju enormt stor, ok stor skärm, men fasen vad klumpig att ha på cykeln. Alldeles för stor enligt min mening.

Nä, jag skulle råda att så länge man kan att ta ut sina cash... skulle det visa sig att produkten sen blir bra.. Ja köp den då, efter den har blivit recenserad ordentligt.

Är ju anmärkningsvärt att man är ett halvår sen och ändå sitter där man gör med en hårdvara som inte riktigt är färdig och en mjukvara som inte är färdig. Där man är nu borde man typ varit när man började sälja produkten eller åt minstone i somras då man först sa sig skulle börja leverera. Att man nu kan som bäst vänta sig att ha en (om man får en) till våren o då har de ändå fått skippa massa för att ens få ut nått så är det ju illa. Även om de lägger till funktionerna sedan

Jag har skrivit tidigare i tråden om att detta primärt är ett mjukvaruprojekt. Sannolikt är produkten så buggig att den är mer eller mindre oanvändbar. I bästa fall får de ordning på allt, men det är många features som ska fungera. Tycker det luktar Boo.com.

Om jag tolkar bilden rätt så är den summeringen av en slutförd aktivitet, inte "in-ride display". Men ja, den borde kunna göras bättre och snyggare även som summering.

Senast ändrad:
eggepegge sa:
Om jag tolkar bilden rätt så är den summeringen av en slutförd aktivitet, inte "in-ride display". Men ja, den borde kunna göras bättre och snyggare även som summering.

Ja så kan det ju vara. Ändå komiskt att nån skickat en enhet till honom :-)

Roger_Edvinsson sa:
DC Rainmaker uppdatering på den enhet en Betaanvändare skickade till honom

Routing verkar ju inte fungera för dc. Det är ju i princip det enda som den verkade grym på. Ingen app heller. Jag skulle bli förvånad om de överlever tre månader till

Produkten isig kan bli bra. Problemet är att de 6 månader efter först utlovad leverans, utvecklingsmässigt ligger där de borde legat minst 6 månader före första lovade leverans.

marten_larsson sa:
Det var väl att ladda ner offline-kartor som inte funkade? Tyckte den såg helt okej ut men det verkar ju vara en bit kvar till den lanseras på riktigt...

Verkar inte fungera för dc. Kolla kommentarerna på youtube. Om det inte fungerar att ladda ner kartor behövs ju ett simkort i enheten.

Nope inte än..och är inte förvånad. Sådant här tar tid.
Och det är ju inte bara enbart HH`s fel. Underleverantörer som strular osv. Att de från början var lite överoptimistiska är ju ganska vanligt och ofta förekommande, sen dyker det ena efter det andra upp på vägen. Jag inväntar min med spänning. Sen att den är byggd med Android system gör ju att de kan uppgradera den efter hand, programvaran finns ju där redan. Så den kommer ju inte vara färdig när den anländer. Visserligen kanske jag är luttrad sen en viss aktiehandel i medtech branschen där förseningar är vardagsmat.
På återhörande.

lite överoptimistiska? mycket skulle jag säga :D o vadå inte bara deras fel, de är väll ändå ansvariga för slutprodukten? o sen behöver en enhet ju inte ha android för att kunna byggas på senare med mjukvara, så förstår inte riktigt vad det har med saken att göra, operativsystemet finns ju där, men programvaran för funktionerna finns ju inte där förän de uppgraderar, precis som vilket annat system som helst som uppgraderas, oavsett operativsystem. Det är mycket snack om att det är android i grunden, men den kör mig veterligen en egen variant, så den kommer ju inte vara öppen för vilken android mjukvara som helst, inte till en början, får de panik så vet man ju aldrig dock :D

Visst är de ytterst ansvariga. Med det menas ju inte att de kan påverka andra leverantörer. Den som lever får se helt enkelt...personligen hoppas jag på en kickass produkt.

Jag var en ”fanboy” till Hammerhead och ser verkligen potentialen i Karoo.

Mrn just nu kan jag inte se att de kommer kunna leverera en produkt som ens är i närheten av en 5år gamal Edge 1000.

De slår på stora trumman och spenderar konstant mängder på annonser och pressreleaser och det utan att ha något nytt att presentera, eller jo... de tror nu att Ant+ skall funka med den nya uppdateringen som skickats ut men inga kan bekräfta detta.

Efter att insett att de inte kommer leverera tog jag tillbaka mina stålar och köpte rn Edge 1030 vilket är en grym enhet, dyrare men på riktigt.
Den har fortfarande garmins knackiga gränssnitt där vissa saker går som sirap men väl ute på stigarna är den ljusår bättre än gamla 1000 och jag är glad att jag slipper vänta till sommaren på en cykeldator.

Överlever Hammerhead våren ser jag det som en bonus och så framåt nästa säsong kanske de har en produkt som faktikst går att testa.
Men att de skall kunna sälja den till ”fullpris” ser jag inte inom överskådlig framtid tyvärr så jag hoppas de har bra marginaler.

Håller med övriga, jag tyckte redan HH hade misslyckats kapitalt för ett bra tag sedan när jag hoppade av, innan helvetet bröt ut på riktigt.
Och jag får bara bekräftat mina farhågor om och om igen. De har misslyckats kapitalt anser jag. Själva enheten är i mitt tycke också alldeles för klumpig. Ingen har heller ännu visat hur skärmen fungerar när det regnar. Droplet testet är ett skämt.
Inget pip för varningsljud är en fundamental sak som saknas. plus fortfarande är det massvis med funktioner som utlovades som inte finns.
Redan vid förbeställningen tyckte jag att 299 dollar var ett ganska högt pris för enheten. Så som den ser ut idag, bör den kosta hälften, om ens det.
Programvaror till enheten? tja, de kommer bara att ha en egen appstore, så det kommer inte att gå att lägga in vanliga Android appar heller.
Blåtands ihopkoppling till telefon fungerar inte, så enheten kan inte kommunicera med telefonen såsom ex min Edge 820 för att köra Beacon och live track. Kan kommunicera med att du gör din telefon till en hotspot, men själva Beacon lär inte fungera ändå enligt dem själva.
POI verkar inte funka utan simkort. The list goes on and on.......
De pratar dessutom redan om att i nästa version a så kommer detta och detta finnas, jojo, kan ju hinta en del hur mycket av "utlovad" funktionalitet som de kommer att lägga ner på Karoo, när de redan pratar om nummer 2.

Rogerklassiker sa:
Visst är de ytterst ansvariga. Med det menas ju inte att de kan påverka andra leverantörer. Den som lever får se helt enkelt...personligen hoppas jag på en kickass produkt.

Fast tillverkar man inte själv så måste man ju ta det i beräkningen. Dessutom så kanske man inte börjar sälja produkten långt innan den ens nått betatestare och fortfarande är i prototypstadiet. Att produkten ä sen kan jag acceptera o förstå pga det du nämner, hur de skött det, extremt illa

Senast ändrad:
Så of-track Hammerhead är just nu trodde jag aldrig de skulle hamna.

Oerhört nöjd att jag fick pengarna tillbaka i tid och slipper sitta och fundera på om min nya feta enhet ens är värd att montera på cykeln när man skall ut.

Jensen sa:
det är ju lite intressant hur de börjar solla ut funktioner som de skippar från början och som "ska komma senare"

Jag hoppar man inte av tåget nu så får man nog stålsätta sig och fört och främst hålla tummarna att den någonsin levereras något.

Steg två man får hoppas på att att det är mer än en nerskalad telefon med guidning längs en förbestämd rutt.

2017 var nog året när Effektträning och loggning verkligen slog igenom, den trenden kommer bara öka och öka och allt fler bygger all träning och tävling på effektdata.
Att då skala ner det till enbart ”effekt just nu” är ett så uselt beslut att man häpnar.

Fick i förra veckan ett mail där jag skulle bekräfta min adress inför leverans.

Om man inte svarade tog de det som ett ”tyst” ja och använde den de specificerat i mailet.

Men jag har för mig att de betalade tillbaka pengarna för någon månad sedan. ?

Skall bli ytterst spännande att följa om någon kommer få en av de betalda enheterna och om jag får en som ränta på utlånade pengar.
??

Roger_Edvinsson sa:
Fick i förra veckan ett mail där jag skulle bekräfta min adress inför leverans.

Om man inte svarade tog de det som ett ”tyst” ja och använde den de specificerat i mailet.

Men jag har för mig att de betalade tillbaka pengarna för någon månad sedan. ?

Skall bli ytterst spännande att följa om någon kommer få en av de betalda enheterna och om jag får en som ränta på utlånade pengar.
??

Bara vara tyst o se vad som händer. O får du en, blåneka att man tagit emot något ”nä jag har ju avbeställt ser ni väll ” ??

Alla papper klara...

6-12dagar så skall alla i Europa ha fått sina enheter.

Skall vi ha någon form av vadslagning vad nästa hinder för leverans blir?

Eller rider de verkligen ur storlek nu?

Scania123 sa:
DC Rainmaker har provkört sin Karoo nu...

Läser man mellan raderna så blir det ganska uppenbart varför alla leveransförseningar har uppstått.

De har helt enkelt inte haft en fungerande mjukvara att stoppa i Karoon.
Förrens nu då den verkar funka hyggligt.

Som sagt, blir spännande att följa även om jag troligtvis inte kommer att köpa en oavsett.

Edit: sen som vanligt

Jag tillhör (de få?) som legat kvar med min order och hoppas nu att den landar inom kort!

Senast ändrad:
Problemet kvarstår ju att mjukvaran inte ännu är vad de utlovat. Frågan ä hur länge det dröjer. O skulle inte lita på att allt ä klart. De har ju sagt liknande förut

Som om Garmins perfekt från början...

Jag tycker det är kul med nya prylar och jag har råd. Sen kanske det blir så att jag ändå går tillbaka till min Edge 1000, vem vet.

/Gunnar

gsb sa:

Jag tycker det är kul med nya prylar och jag har råd. Sen kanske det blir så att jag ändå går tillbaka till min Edge 1000, vem vet.

/Gunnar

Garmin 1000 har varit för jäkla buggig mellan varven.
Nya 1030 är riktigt vass dock och jag har inte upplevt en enda bugg hittills.

Och visst är det kul med prylar men funktion går ändå före, speciellt innan skall använda träningsdatan för uppföljning.

gsb sa:

/Gunnar

Det är den absolut inte. Garmin o mjukvara är ju sådär, minst sagt.ofta buggar MEN den har ju i alla fall funktionerna där.

Roger_Edvinsson sa:
gsb sa:

/Gunnar

Garmin 1000 har varit för jäkla buggig mellan varven.
Nya 1030 är riktigt vass dock och jag har inte upplevt en enda bugg hittills.

Och visst är det kul med prylar men funktion går ändå före, speciellt innan skall använda träningsdatan för uppföljning.

50++ år...
Uppföljning av träningsdata får de yngre hålla på med, jag är bara ute efter att se lite nuffror när jag cyklar.

Tillbaka
Topp