Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Beställde ett lås för en eller ett par månader sedan. Inga problem.Blanken sa:Är det någon mer som sedan 4 maj 2015 har handlat från ubyk.se och har bra eller dåliga erfarenheter???
Frippe sa:Jag beställde ett par Sram Guide RSC bromsar från dem för drygt två veckor sedan. Vanligtvis handlar jag från tysken men i detta fall så hade Ubyk en bättre deal. Till en början var allt frid och fröjd och min order skickades iväg två dagar efter att jag lagt den. Där sedan började strulet. Borde kanske reagerat på det tidigare att jag inte fick betala nån frakt men gjorde inte det och tänkte att fri frakt är ju alltid gott!
Nu var det inte så gott för saken var att deras system fått för sig att jag bodde i England. Såg detta i bekräftelsemejlet (att ordern var skickad) ett par dagar efteråt och kontaktade då Ubyk som svarade inom 15 min att paketet var på väg tillbaka till dom igen eftersom det blivit fel på adressen.
Det var i onsdags (15/2) som jag fick det svaret och även då besked om att så fort dom tagit emot paketet skickar det vidare till mig och bekräftar det med mejl.
Idag en vecka senare kontaktade jag dom igen då jag inget hört och tyckte att grejerna borde vara på väg till mig nu, frågade samtidigt om det var några problem. Fick som svar (även denna gång snabb mejlkontakt) att paketet inte kommit till dom än och att jag får veta så fort dom skickar ut det till mig.
Så mitt paket har snurrat runt i England i en vecka nu...eller??? Ja det är där jag är nu för tillfället...suck!!
Som en liten slutsats är jag jättenöjd med deras snabba svar på mejl och priset jag fick på mina bromsar.
Sen kan det ju bli fel, det säger jag inget om men att det ska vara så här omständigt att rätta till felet tycker jag är kass.
Tråkigt att det blir så här när man testar ett nytt ställe...
glitch sa:Fan - hoppas inte jag råkar ut för samma sak nu. Beställde häromdagen och tyckte det var konstigt att det var 0 kr frakt.....har mailat dem nu på morgonen men det står att min fettspruta redan är skickad.
AdrianN sa:glitch sa:Fan - hoppas inte jag råkar ut för samma sak nu. Beställde häromdagen och tyckte det var konstigt att det var 0 kr frakt.....har mailat dem nu på morgonen men det står att min fettspruta redan är skickad.
Meddela gärna hur det blir. Jag är sugen att beställa i dagarna men vill inte räka ut för nått strul.
Det låter bra, har beställt min kassett nu.glitch sa:AdrianN sa:glitch sa:Fan - hoppas inte jag råkar ut för samma sak nu. Beställde häromdagen och tyckte det var konstigt att det var 0 kr frakt.....har mailat dem nu på morgonen men det står att min fettspruta redan är skickad.
Meddela gärna hur det blir. Jag är sugen att beställa i dagarna men vill inte räka ut för nått strul.
Fick svar i morse att allt var i sin ordning och att pinalen skickas fraktfritt till sverige och att de gärna vill att jag återkopplar nör paketet är framme - klart positivt!
AdrianN sa:Det låter bra, har beställt min kassett nu.glitch sa:AdrianN sa:glitch sa:Fan - hoppas inte jag råkar ut för samma sak nu. Beställde häromdagen och tyckte det var konstigt att det var 0 kr frakt.....har mailat dem nu på morgonen men det står att min fettspruta redan är skickad.
Fick svar i morse att allt var i sin ordning och att pinalen skickas fraktfritt till sverige och att de gärna vill att jag återkopplar nör paketet är framme - klart positivt!
Dock, lyckades jag först komma i ett läge där det stod Country: UK i Kassan och undersökte detta vidare. Jag hittade att detta händer varje gång man öppnar "Varukorgen" från länken längst upp på sidan. Även om man sedan tidigare ändrat land till Sverige. Så varje gångn man går från Varukorg till Kassan måste man ändra land. Med andra ord en bugg på sidan.
glitch sa:AdrianN sa:Det låter bra, har beställt min kassett nu.glitch sa:AdrianN sa:glitch sa:Fan - hoppas inte jag råkar ut för samma sak nu. Beställde häromdagen och tyckte det var konstigt att det var 0 kr frakt.....har mailat dem nu på morgonen men det står att min fettspruta redan är skickad.
Dock, lyckades jag först komma i ett läge där det stod Country: UK i Kassan och undersökte detta vidare. Jag hittade att detta händer varje gång man öppnar "Varukorgen" från länken längst upp på sidan. Även om man sedan tidigare ändrat land till Sverige. Så varje gångn man går från Varukorg till Kassan måste man ändra land. Med andra ord en bugg på sidan.
Om du orkar tala om det för dem så kanske de fixar det så inte fler happyiter hamnar i kläm :)
tobgren sa:Nu börjar jag fundera på hur seriösa dom är. Jag mailade igår förmiddag om att jag undrar vad som händer med DVO'n jag beställde i förra veckan (i lager enligt websidan) som inte skickats. Har fortfarande inte fått något svar :(
AdrianN sa:Jag beställde min kassett i tisdag och 2 dagar senare var den skickad. Så inget strul för min del iaf. Att de inte svara på mail inom 24 h är egentligen inte så konstigt för att det är just nu högsäsong att uppgradera sina cyklar inför sommaren så jag anar att de har fullt upp.
Fick mitt paket igår, 6 dagar efter beställning.tobgren sa:AdrianN sa:Jag beställde min kassett i tisdag och 2 dagar senare var den skickad. Så inget strul för min del iaf. Att de inte svara på mail inom 24 h är egentligen inte så konstigt för att det är just nu högsäsong att uppgradera sina cyklar inför sommaren så jag anar att de har fullt upp.
Jo högsäsong bör det väl vara nu, men kan ju knappast komma som en överraskning för dom ;) Gött att de var snabba för dig iaf!
AdrianN sa:Fick mitt paket igår, 6 dagar efter beställning.tobgren sa:AdrianN sa:Jag beställde min kassett i tisdag och 2 dagar senare var den skickad. Så inget strul för min del iaf. Att de inte svara på mail inom 24 h är egentligen inte så konstigt för att det är just nu högsäsong att uppgradera sina cyklar inför sommaren så jag anar att de har fullt upp.
Jo högsäsong bör det väl vara nu, men kan ju knappast komma som en överraskning för dom ;) Gött att de var snabba för dig iaf!
Skumt att det gick så smidigt för min del...tobgren sa:AdrianN sa:Fick mitt paket igår, 6 dagar efter beställning.tobgren sa:AdrianN sa:Jag beställde min kassett i tisdag och 2 dagar senare var den skickad. Så inget strul för min del iaf. Att de inte svara på mail inom 24 h är egentligen inte så konstigt för att det är just nu högsäsong att uppgradera sina cyklar inför sommaren så jag anar att de har fullt upp.
Härligt! Så brukar det ju vara att bestaälla från andra online-butiker :) Tyvärr har jag fortfarande inte fått svar på mitt mail ifrån torsdags förmiddag. De har heller inte skickat varan jag beställde för snart två veckor sedan.
GorillAPA sa:det är lite störande att deras lagerstatus inte motsvarar verkligheten...
tobgren sa:Jag väntar fortfarande på min bakdämpare som jag beställde 16e mars! Ringde dom igår och han som svarade skulle återkomma om varför det dröjer så. Han har ej gjort det än. Dessutom har dämparen haft statusen "i lager" under hela tiden... Aldrig mera ubyk :(
JTF sa:Låter nästan som ett "gosigt maskrosföretag"... :o)