Handla från ubyk?

Handla från ubyk?
Jag gjorde ett försök för ett tag sedan.

Det hela stöp på att betalningsfunktionen inte fungerade som den skulle.
Efter 3 försök i samarbete med deras tekniska support gav jag upp och meddelade att de kunde skrota min order för att jag avsåg att handla på annat håll istället.

Handla från ubyk?
Köpte lite grejer därifrån för ngn månad sedan.
Funkade utmärkt. Lite kul med deras valutakurs som ändras timme för timme.
Den gången "tjänade" jag 28,50:- från att jag hittade grejerna, till dagen efter när jag la beställningen.
Nu har samma saker gått upp mer än så.

Handla från ubyk?
Någon som försökt reklamera/skicka tillbaka grejer dit? Verkar gå sådär. Köpte en Fox Dropper post i september som var trasig pga. Postens hantering. Fick en ny som sjönk som givetvis sjönk av sig själv. Skickade tillbaka den och sedan dess är jag utan stolpe. Senast dom svarade var i slutet på december och då var det "in very early januari" som jag skulle få en. Har mailat igen men knäpptyst :-(

Handla från ubyk?
Har handlat. Fungerade utmärkt. Tyvärr skickades fel vara (Zipp-styre) pga fel bild i webshoppen. Detta fixades dock med ersättning för returfrakt och ersättning för prisskillnad på alternativ produkt. Utmärkt service. Så det kan också verifieras att det även fungerar att returnera och byta produkt. :-)

Handla från ubyk?
Jag beställde ett par Sram Guide RSC bromsar från dem för drygt två veckor sedan. Vanligtvis handlar jag från tysken men i detta fall så hade Ubyk en bättre deal. Till en början var allt frid och fröjd och min order skickades iväg två dagar efter att jag lagt den. Där sedan började strulet. Borde kanske reagerat på det tidigare att jag inte fick betala nån frakt men gjorde inte det och tänkte att fri frakt är ju alltid gott!
Nu var det inte så gott för saken var att deras system fått för sig att jag bodde i England. Såg detta i bekräftelsemejlet (att ordern var skickad) ett par dagar efteråt och kontaktade då Ubyk som svarade inom 15 min att paketet var på väg tillbaka till dom igen eftersom det blivit fel på adressen.
Det var i onsdags (15/2) som jag fick det svaret och även då besked om att så fort dom tagit emot paketet skickar det vidare till mig och bekräftar det med mejl.
Idag en vecka senare kontaktade jag dom igen då jag inget hört och tyckte att grejerna borde vara på väg till mig nu, frågade samtidigt om det var några problem. Fick som svar (även denna gång snabb mejlkontakt) att paketet inte kommit till dom än och att jag får veta så fort dom skickar ut det till mig.
Så mitt paket har snurrat runt i England i en vecka nu...eller??? Ja det är där jag är nu för tillfället...suck!!

Som en liten slutsats är jag jättenöjd med deras snabba svar på mejl och priset jag fick på mina bromsar.
Sen kan det ju bli fel, det säger jag inget om men att det ska vara så här omständigt att rätta till felet tycker jag är kass.
Tråkigt att det blir så här när man testar ett nytt ställe...

Handla från ubyk?
Ordnade det sig? Fick du grejorna till slut? Tänkte beställa från Ubyk men vill inte att det ska ta evigheter att få varorna.

Frippe sa:
Jag beställde ett par Sram Guide RSC bromsar från dem för drygt två veckor sedan. Vanligtvis handlar jag från tysken men i detta fall så hade Ubyk en bättre deal. Till en början var allt frid och fröjd och min order skickades iväg två dagar efter att jag lagt den. Där sedan började strulet. Borde kanske reagerat på det tidigare att jag inte fick betala nån frakt men gjorde inte det och tänkte att fri frakt är ju alltid gott!
Nu var det inte så gott för saken var att deras system fått för sig att jag bodde i England. Såg detta i bekräftelsemejlet (att ordern var skickad) ett par dagar efteråt och kontaktade då Ubyk som svarade inom 15 min att paketet var på väg tillbaka till dom igen eftersom det blivit fel på adressen.
Det var i onsdags (15/2) som jag fick det svaret och även då besked om att så fort dom tagit emot paketet skickar det vidare till mig och bekräftar det med mejl.
Idag en vecka senare kontaktade jag dom igen då jag inget hört och tyckte att grejerna borde vara på väg till mig nu, frågade samtidigt om det var några problem. Fick som svar (även denna gång snabb mejlkontakt) att paketet inte kommit till dom än och att jag får veta så fort dom skickar ut det till mig.
Så mitt paket har snurrat runt i England i en vecka nu...eller??? Ja det är där jag är nu för tillfället...suck!!

Som en liten slutsats är jag jättenöjd med deras snabba svar på mejl och priset jag fick på mina bromsar.
Sen kan det ju bli fel, det säger jag inget om men att det ska vara så här omständigt att rätta till felet tycker jag är kass.
Tråkigt att det blir så här när man testar ett nytt ställe...

Handla från ubyk?
Fan - hoppas inte jag råkar ut för samma sak nu. Beställde häromdagen och tyckte det var konstigt att det var 0 kr frakt.....har mailat dem nu på morgonen men det står att min fettspruta redan är skickad.

Handla från ubyk?
glitch sa:
Fan - hoppas inte jag råkar ut för samma sak nu. Beställde häromdagen och tyckte det var konstigt att det var 0 kr frakt.....har mailat dem nu på morgonen men det står att min fettspruta redan är skickad.

Meddela gärna hur det blir. Jag är sugen att beställa i dagarna men vill inte räka ut för nått strul.

Handla från ubyk?
Var noll kronor i frakt på min beställning också. En stole för 1500 spänn dök upp i lådan efter några dagar. Tyckte det var lite underligt utan underskrift lr ngt men det funkade ju bra! :)

Handla från ubyk?
Jag beställde en DVO Topaz Air av dom i förra veckan, väntar fortfarande på att den ska skickas. Men de har åtminstone mailat och bett om ursäkt för att det tar lite tid.

Handla från ubyk?
AdrianN sa:
glitch sa:

Meddela gärna hur det blir. Jag är sugen att beställa i dagarna men vill inte räka ut för nått strul.

Fick svar i morse att allt var i sin ordning och att pinalen skickas fraktfritt till sverige och att de gärna vill att jag återkopplar nör paketet är framme - klart positivt!

Handla från ubyk?
glitch sa:
AdrianN sa:
glitch sa:

Fick svar i morse att allt var i sin ordning och att pinalen skickas fraktfritt till sverige och att de gärna vill att jag återkopplar nör paketet är framme - klart positivt!
Det låter bra, har beställt min kassett nu.

Dock, lyckades jag först komma i ett läge där det stod Country: UK i Kassan och undersökte detta vidare. Jag hittade att detta händer varje gång man öppnar "Varukorgen" från länken längst upp på sidan. Även om man sedan tidigare ändrat land till Sverige. Så varje gångn man går från Varukorg till Kassan måste man ändra land. Med andra ord en bugg på sidan.

Senast ändrad:
Handla från ubyk?
AdrianN sa:
glitch sa:
AdrianN sa:
glitch sa:

Dock, lyckades jag först komma i ett läge där det stod Country: UK i Kassan och undersökte detta vidare. Jag hittade att detta händer varje gång man öppnar "Varukorgen" från länken längst upp på sidan. Även om man sedan tidigare ändrat land till Sverige. Så varje gångn man går från Varukorg till Kassan måste man ändra land. Med andra ord en bugg på sidan.

Om du orkar tala om det för dem så kanske de fixar det så inte fler happyiter hamnar i kläm :)

Handla från ubyk?
glitch sa:
AdrianN sa:
glitch sa:
AdrianN sa:
glitch sa:

Om du orkar tala om det för dem så kanske de fixar det så inte fler happyiter hamnar i kläm :)

Alright, nu har jag skrivit ett utförligt mail till de och berättat om buggen!

Handla från ubyk?
Nu börjar jag fundera på hur seriösa dom är. Jag mailade igår förmiddag om att jag undrar vad som händer med DVO'n jag beställde i förra veckan (i lager enligt websidan) som inte skickats. Har fortfarande inte fått något svar :(

Handla från ubyk?
tobgren sa:
Nu börjar jag fundera på hur seriösa dom är. Jag mailade igår förmiddag om att jag undrar vad som händer med DVO'n jag beställde i förra veckan (i lager enligt websidan) som inte skickats. Har fortfarande inte fått något svar :(

Du mailade igår mitt på dagen och har panik för att du inte fått svar inom 24h?

Jag hävde mitt köp från stället. Skulle ha köpt en ryggsäck därifrån, men sket i det när köpet inte gick igenom. Fick tillbaka pengarna iaf.

Handla från ubyk?
Panik är att ta i. Men jag har väntat över en vecka på att de ska skicka en vara som de säger sig ha i lager. Tycker det verkar konstigt. Sen när blev förmiddag mitt på dagen förresten?

Handla från ubyk?
Jag beställde min kassett i tisdag och 2 dagar senare var den skickad. Så inget strul för min del iaf. Att de inte svara på mail inom 24 h är egentligen inte så konstigt för att det är just nu högsäsong att uppgradera sina cyklar inför sommaren så jag anar att de har fullt upp.

Handla från ubyk?
AdrianN sa:
Jag beställde min kassett i tisdag och 2 dagar senare var den skickad. Så inget strul för min del iaf. Att de inte svara på mail inom 24 h är egentligen inte så konstigt för att det är just nu högsäsong att uppgradera sina cyklar inför sommaren så jag anar att de har fullt upp.

Jo högsäsong bör det väl vara nu, men kan ju knappast komma som en överraskning för dom ;) Gött att de var snabba för dig iaf!

Handla från ubyk?
tobgren sa:
AdrianN sa:

Jo högsäsong bör det väl vara nu, men kan ju knappast komma som en överraskning för dom ;) Gött att de var snabba för dig iaf!
Fick mitt paket igår, 6 dagar efter beställning.

Handla från ubyk?
AdrianN sa:
tobgren sa:
AdrianN sa:

Härligt! Så brukar det ju vara att bestaälla från andra online-butiker :) Tyvärr har jag fortfarande inte fått svar på mitt mail ifrån torsdags förmiddag. De har heller inte skickat varan jag beställde för snart två veckor sedan.

Handla från ubyk?
tobgren sa:
AdrianN sa:
tobgren sa:
AdrianN sa:

Härligt! Så brukar det ju vara att bestaälla från andra online-butiker :) Tyvärr har jag fortfarande inte fått svar på mitt mail ifrån torsdags förmiddag. De har heller inte skickat varan jag beställde för snart två veckor sedan.
Skumt att det gick så smidigt för min del...
Gällande mail så har jag inte heller fått svar på mitt mail om deras bugg med byte av land.

Handla från ubyk?
Ringde ubyk nu. Då sa de att dämparen inte fanns i lager och att det tar cirka 10 dagar till innan den når dom, men de har inte informerat mig om det alls innan, och den står fortfarande som "i lager" på deras hemsida. När jag frågade varför dom inte svarat på mitt mail fick jag bara ett "sorry 'bout that". De var snabba på att svara i telefon om jag ska se något positivt!

Handla från ubyk?
vilka pajasar

beställde en NW-kliga som dom hade i lager

la ordern 7/4

när jag nu frågar varför jag inte fått något ännu, så skriver dom att dom inte har skickat den, för dom har inte fått hem den...

dom väntar på den från Raceface och ska skicka den så fort som dom får hem den, dom trodde ev.
nästa vecka?

Går man in på deras Ubyks hemsida så står det fortfarande att dom har alla storlekar på lager...

Jag bad att få tillbaka mina pengar, och det fick jag omedelbart, hann inte ens skriva klart detta gnäll

Ska internetaffärerna vara så här kassa, kunde jag lika gärna gått till LBS :-)

Handla från ubyk?
Har samma problem.. väntar på en beställning där bla vevlagret från race face inte verkar komma innan i nästa vecka... Men jag har ingen direkt panik då jag väntar på andra saker från USA innan jag kan bygga något och ubyk var flera tusen kronor billigare men det är lite störande att deras lagerstatus inte motsvarar verkligheten...

Handla från ubyk?
GorillAPA sa:
det är lite störande att deras lagerstatus inte motsvarar verkligheten...

precis, det är det enda jag kräver, att dom visar exakt vad dom har hemma och inte

la en order hos Merlin för typ en halvtimme sen på klingan, den är redan skickad...

Handla från ubyk?
Jag väntar fortfarande på min bakdämpare som jag beställde 16e mars! Ringde dom igår och han som svarade skulle återkomma om varför det dröjer så. Han har ej gjort det än. Dessutom har dämparen haft statusen "i lager" under hela tiden... Aldrig mera ubyk :(

Handla från ubyk?
tobgren sa:
Jag väntar fortfarande på min bakdämpare som jag beställde 16e mars! Ringde dom igår och han som svarade skulle återkomma om varför det dröjer så. Han har ej gjort det än. Dessutom har dämparen haft statusen "i lager" under hela tiden... Aldrig mera ubyk :(

Tråkigt!

Handla från ubyk?
Idag fick jag äntligen bekräftat att ordern på dämaren jag beställde den 16e mars har tagits tillbaka. Det tog bara 3 telefonsamtal och ett mail utan någon som helst bekräftelse sista veckan innan jag till slut fick svar av dom idag. Innan dess sköt de bara upp leveransen med två veckor i taget hela tiden. Blir nog att handla från andra mer seriösa onlinebutiker i framtiden istället...

Tillbaka
Topp