Handtag som lossnar

Handtag som lossnar
Gummihandtagen på mitt styre har en tendens att lossna vid blött väder. Har ni något tips på hur man bäst får fast dem? Är det Karlssons klister som gäller?
/Erik

Handtag som lossnar
Häll bensin i handtaget och låt det verka lite, sen är det bara att smälla på, har fungerat de gånger jag bytt handtag..

Handtagen har varit med att ena änden är försluten..tror det måste vara det för att bensinen ska göra verkan att verkligen suga åt sig.

Handtag som lossnar
cerro skrev:
-------------------------------------------------------
> hårspray under så sitter de, har fungerat på
> alla jag provat. Även lättare att få på

Jag har aldrig trott på hårspray eftersom det är vattenlösligt, alltså bra tills det blir ordentligt blött. Men efter att en massa olika personer har sagt att det funkar bra även i regn provade jag. Det funkade skitbra, tills Finnmarksturen i söndags då himlen öppnade sig, nu är de lösa igen. Ska man klistra är det nog en bra idé att ha något som inte är vattenlösligt.

Handtag som lossnar
Gå, eller cykla, till närmsta golfshop o köp några centimeter grepptejp.
Används till att montera grropen på golfklubborna med.
Funkar felfritt.

Handtag som lossnar

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    8.6 KB · Besök: 115
Handtag som lossnar
Jag använder sprayfärg, typ vanlig svart som jag sprutar i handtaget och guckar runt så det är runt hela handtaget. Sen är det bara att köra på det på styret och låta det sitta iaf tills dagen efter så färgen hinner torka ordentligt. Har gjort så på motocrossen i många år och den körs i bra mycket blötare underlag än trampcykeln och jag har inga problem med lösa handtag.

Handtag som lossnar
Chrissofsweden skrev:
> Fast varför gegga runt när det finns bra och
> billiga handtag?
>
> /G

För att handtagen utan skruvlåsning var mycket lättare och när man byggde ihop en egen cykel med ett maxviktsmål så blev det den lätta modellen på handtag... :) Sen är det inte så kladdigt heller, dutta i lite färg och skjut på handtaget, och färgen gör aå att det glider på lätt och fint också.

Handtag som lossnar
Belse skrev:
> Chrissofsweden skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Fast varför gegga runt när det finns bra och
> > billiga handtag?
> >
> > /G
>
>
> För att handtagen utan skruvlåsning var mycket
> lättare och när man byggde ihop en egen cykel
> med ett maxviktsmål så blev det den lätta
> modellen på handtag... :) Sen är det inte så
> kladdigt heller, dutta i lite färg och skjut på
> handtaget, och färgen gör aå att det glider på
> lätt och fint också.

Ska man vara värst så är det styrlinda som gäller ;)

F.ö så köper jag din anledning.

/G

Handtag som lossnar
Jag fixade det med saker som jag hade hemma. Rengjorde med T-röd först, la på en sträng superlim och tryckte tillbaka handtagen. Det sitter mycket bra nu, återstår att se hur det fungerar i regn.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp