[Happy chixz ride] Delsjön 12.00 på lördag 30/6

ErikaB

Aktiv medlem
Då var det återigen dax för en chixz-ride. Vi samlas vid Franssons 12.00 på lördag.

Självklart är alla välkomna!

Väl mött

//Erika

Härligt! Jodå, det lär bli ganska easy. Har själv vilat lite för länge nu, så tempot blir inte alltför hetsigt. Vi ses!

/E

Hur mycket chikk behöver man vara för att vara med? Räcker det att jag cykklar som en gammal tant?
(tolkar jag "alla" rätt nu?)

Alla omfattar även såna som du och du är hjärtligt välkommen.

/E

Cakeman skrev:
-------------------------------------------------------
> Hur mycket chikk behöver man vara för att vara
> med? Räcker det att jag cykklar som en gammal
> tant?
> (tolkar jag "alla" rätt nu?)

Cakeman skrev:
> Hur mycket chikk behöver man vara för att vara
> med? Räcker det att jag cykklar som en gammal
> tant?
> (tolkar jag "alla" rätt nu?)

Mmm, tror även jag faller in i den kategorin. :) Slipper jag undan eller hinna fixa städningen innan så hänger jag gärna också med.

Att fråga 'regeringen' om att slippa städning borde automatiskt kvalificera en till en schicks ride ;-) (SORRY). Dyker upp om kvällen inte blir för hård...

jaha då har man haft sönder bak broms spaken (om d nu kallas så). Var ute en liten sväng å rasta pärlan inför morgondagen, skulle köra över en liten bäck, bäcken var lite djupare än jag trodde och vips en liten kullerbytta. Resultat= bakboms ej användbar.=(

Vad föreslår ni att jag gör åt detta? Är det otroigt oansvarigt att bara köra m frambroms (innebär detta ännu fler kullerbyttor än normalt?)

D är ingen som har en pärla att låna ut? Jag lovar jag ska köra mkt ansvarsfullt oh undvika djupa bäckar =)

det ger massa fräcka freeride creds att köra med bara frambroms :) det funkar prima, man får planera bromsningen lite mer bara...

Det är själva bromshandtaget som gått av gissar jag, eller är det bara böjt?

Precis bromshantaget ja....helt av, försvann bort i bäcken =( Är det dyrt att fixa nytt?

Kan jag fixa att bara köra m frambroms då? ....hmm?? Jag får väl ge det ett försök iallafall...men blir jag inte värdelös utan bakbroms då? Krashar hela tiden? =)

Hmm beror på vad du har för bromsar? Men det brukar finnas att köpa nya till de flesta..

Klart man kan köra med bara bakbroms, krävs bara lite mera "planering" av bromsningen, man kanju så klart inte stå på lika mkt nerför och sedan tokbromsa i sista stund för då låser du ju framhjulet. Utöver det så ska det funka fint... hänt mig flera turer att man bara haft en broms halvägs längs turen...Inte lika kul nerför men det funkar helt klart

Okej ska tänka på det där med att inte tokbromsa.....ja då är det bara att köra på då =) Klart jag ska med ändå...sett fram emo´t.

Vad jag har för bromsoar har jag såklart ingen aning om men jag får kolla upp d å fixa en ny helt enkelt. Börjar dock tro att alla dessa krasher,problem m cykeln och för mkt jobb är ett tecken på att jag borde lägga av. Men jag ger mig INTE!

Linnea77: det går helt utmärkt att köra med endast frambroms, det gjorde jag i nästan 4 veckors tid. Blir det för luriga teknisk nerförs partier så går man helt enkelt. Eller alt. så kör man om vet att "där kan jag bromsa" på ett säkert sätt. Det finns en positiv sak med det och det är att du lär dig mycket bättre bromsteknik.

Så haka på du bara när det anordnas så bra ride:s, men ta det lite för siktigare bara!

Hur kasst blev bromshantaget och vad är det för någon broms, V-broms, Mekanisk skivbroms eller hydralisk skivbroms? Kan inte någon av de manliga chixen titta på det innan ni drar från franssons om det går att byta mot bakbroms istället?

Ang. Freeride cred, Eric W körde Hey Hey Hans Rey flera gånger och fort med endast frambroms. Respect!

Senast redigerad av en moderator:
ja som dom säger ur allt negativt kommer nått positivt,...åsså har jag lärt mig att inte köra över en bäck som jag inte ser botten på =).

Skvivbromsar har jag men hydraliska lr mekaniska var en svår fråga hehe... Det är bara själva bromshandtaget som gick helt av...typ nästan ända in till sjäv bromsgrejjen (?)Jaja d löser sig säkert får fixa det lite senare när tid ges =)

Har du någon behållare där du fyller på olja och har slangar eller ser några vajrar? Det först nämnda är hydraliska medan det sist nämnda är mekaniska. Om det är mekaniska så är det väl bara att skicka om vajrarna.

Be något "manligt chixz" titta på det innan ni drar iväg, det borde inte vara så svårt att åtgärda så att du får en bakbroms istället. Men, men, det är oerhört lärorikt att köra med bara frambroms.

Miche skrev:

> Be något "manligt chixz" titta på det innan ni
> drar iväg, det borde inte vara så svårt att
> åtgärda så att du får en bakbroms istället.

Det funkar att be en kvinnlig "chixz" som är van att meka med cyklar också... :-)

thompa skrev:
> Miche skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > Be något "manligt chixz" titta på det innan
> ni
> > drar iväg, det borde inte vara så svårt att
> > åtgärda så att du får en bakbroms
> istället.
>
> Det funkar att be en kvinnlig "chixz" som är van
> att meka med cyklar också... :-)
>
Ja helt klart, instämmer fullt! Var dock lite tankemässigt blockerad, beklagar :-(

wohoo! Då var man hemma från firmafesten! Men tog det lite lugnt med det goda iom att jag ska cykla imorn. De e ju faktiskt viktigare! ;) Syns imorn chixz! Nu ska jag hoppa i säng.
/Emelie

Eftersom konditionen ännu inte är på topp så fotades det bara lite från min sida vid Fikat.

Underbar tur föresten, i lagom tempo.

Bilder:
Fika startaren som förövrigt idag fick sin första punktering. Grattis:
_DSC9914.JPG ht=725

Chixz:en med mackor:
_DSC9905.JPG ht=465

Gänget:
_DSC9915.JPG ht=392

Chix:
_DSC9911.JPG ht=725

Långtidscyklare:
_DSC9908.JPG ht=725

Ulrik o Erika:
_DSC9913.JPG ht=655

Plumse, himself:
_DSC9907.JPG ht=700

Synd att det krockade med våran fettoride i Paradiset, hade varit kul att hänga med på nästa chixz-ride. Har en känsla av att det kanske är dom skönaste ridesen. ^^

Ser att du var lite elak mot framhjulet kakan, själv blir det fan inget mer sådant nu när man inte har 2.1 conti fram längre. :D

Sköna fikabilder btw.

Man var ju lite i valet och kvalet. Dock så lockade Paradiset mest denna gång men nästa gång så får man försöka att haka på. Trots att man har cyklat mycket i Delsjöområdet och snart kan man vart ända vrå så finns det fortfarande fina, spännande och trevliga stigar.

Ni verkar ha haft en trevlig ride iaf.!

Nenja: ordmärkeri men; den glittriga mojängen med en massa piggar på sitter 'oftast' på bakhjulet ;-) hur funkar nya åket? Maskinen ser farlig ut på bild iaf...:-)

Ja just det, det var vanligare att man smyckade bakhjulet... klantigt av mig, tog väl förgivet iom att det känns så mkt lättare att panga framslangen. :)

Jag är kär, allt är rätt (fast min brittiska lyxsoffa är lite bred när det blir krångligt). ;D

Det blev en riktigt fin tur i lördags. Solsken, lera, blåbär, dajm och glada cyklister. Vi körde en Red Devilvariant med en del modifikation. Vi kämpade oss upp för getryggen och sedan söderut på åsen, öster om västra långevattnet och sen rakt över mot östra långevattnet (istället för kroken som ingår i RD) Sen svartvit upp till toppen där vi valde att ta Blåbärsstigen(?) ner till vägen. Bästa stigen i stan btw. Transportsträcka, och sen upp längs Bohusleden en bit till Snirkesnorken. Sen Golfbaneslingan. Därefter transportsträcka till thaihaket. Bästa haket i stan.

Härligt kämpat allihop!

/E

Sådär då.... Filmen är klar änna!

Det blev lite åksjukefilm eftersom allt var filmat med kameran fasttejpad uppe på nudelskyddet. Närstudie av slingrig stig och Apelsinens fasta stjärt är vad som bjuds.
Fimlsnutten visar hela Blueberry-stigen. En galet rolig stig, helt klart en av de roligare stigarn =)

Ladda ner, rar:a ihop filerna och börja glena på filmen.
http://www.file-upload.net/member/download-1951/Chickride-2007-06-30.part1.rar.html
http://www.file-upload.net/member/download-1951/Chickride-2007-06-30.part2.rar.html
http://www.file-upload.net/member/download-1951/Chickride-2007-06-30.part3.rar.html

Ha de så gött så ses vi la i skogarna framöver hoppas jag =)

Jösses, vi borde ha ett tråd för ""koolast skäggväxt" tycker jag. Den här killen ligger långt framme.

Är själv slät som en... just nu men kan tänka mig odla nåt koolt. Eller som killen i Village People, men jag tror inte att jag klarar av det.

P

Tillbaka
Topp