Happy Christmas Ride: Göteborg, fredag 24/12 2004

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum

Leo

Ny medlem
Hej alla glada!

Jamenvisst, tiden går fortare än vad ni kan ana! Det är snart december och julen är här! :-)

Tänkte redan nu passa på och annonsera om Happy Christmas Ride 2004. Jag brukar varje julafton köra en sväng på förmiddagen så att man sedan orkar med all den goda julmaten. Det blir oftast 2-3 timmar, roliga stigar i Delsjö området.

Förra året, 2003, var det ingen som hakade på trots att det var rätt ok väder, spana in RideReport från den turen här: <http://happymtb.org/forum/read.php?1,11132,11308> Så i år tänkte jag vara ute i god tid med info om denna årliga händelse. Det kommer även att bli en Happy New Year ride, men den kommer veckan efter.

Så, klottra ner detta datum i era almanackor så ses vi på julafton!

Samling fredagen den 24 december 2004, klockan 09.00, utanför Franssons(korsningen Virginsgatan/Delsjövägen).
God Jul och Merry Christmas!!!

/Leo

santa_bike.gif

Så här kul kan det bli, om snön kommer! :-)

Senast redigerad av en moderator:
Fan va kul! Jag är klonledig över hjulen, men jag är ju i fel ända av landet. Kanske Stockholm, men kan va i Värmland elelr Sörmland.

Kan inte vi i Stockholm göra nåt likadant?!

Bruse, jag är på i Sthlm i alla fall.
Och om det bara blir du och jag så vet vi ju att vi håller ungefär samma tempo i alla fall.
/Johan

spindelbenen Skrev:
-------------------------------------------------------
> Bruse, jag är på i Sthlm i alla fall.
> Och om det bara blir du och jag så vet vi ju att
> vi håller ungefär samma tempo i alla fall.
> /Johan
>
> Fridens!

Haha, å vi ska ju orka käka på em åxå! Bra då är vi två! Kanske en ny tråd för Stockholm?

Oj vad långt ner den här hade ramlat, dags att bumpa upp den så ingen missar den! ;-)

/Leo

Jag å spindelben cykalr i Stockholm. Försöker övertala syrran att komma till jul å ta med sig sitt pök, så han kan hänga med ut.

Det känns som lång tid till julafton men det låter som en väldigt bra sätt att börja den dagen, ska försöka komma med.
Vågar man hoppas på snö och några minusgrader (hur ofta har det nu hänt i Gbg)

//Gerry

Det ska verkligen bli superskoj, bara hoppas att julaftonsmorgonen kommer med en 3 minusgrader och stoooora flingor från himlen, då kommer det att bli den bästa happyride någonsin, även fast vi kanske bara e två stackare ute i Hellas.

spindelbenen Skrev:
> Det ska verkligen bli superskoj, bara hoppas att
> julaftonsmorgonen kommer med en 3 minusgrader och
> stoooora flingor från himlen, då kommer det att
> bli den bästa happyride någonsin, även fast vi
> kanske bara e två stackare ute i Hellas.

Å en termos med glögg!
Måste jag ha dubbdäck? (mer utgifter...)

Även tomteluva kan bli obligatoriskt, kanske. :-) Vi kan ju dra ut på en julparad längst Avenyn efter cykelturen, det vore nåt!

/Leo

Attans vad lätt den här tråden sjunker ner... Nu är det faktiskt mindre(!) än två månader kvar till Happy Christmas Ride 2004! :-)

/Leo

Kan också bjuda på glögg och pepparkakor, tar med 0.5 liter i termosen och pappersmuggar! :-) (vad gör man inte för att locka folk ur stugorna på julaftonsmorgon)

/Leo

ps. russin finns också!

Leo:
Om ni ska dela på 0,5l så kan du nog köra "riktig" glögg för det lär inte bli så mycket per person så att det ger orsak till styronykterhet ;-) för den värmer bättre i vinterkylan och smakar oftast godare.

Bosse

jag har en 0,7l tar med den också! gött med någon varmt att dricka när man pausar!
pepparkakor? nej nej! jag ska se till att ha nybakta lussekatter med dig!

Ja, det är nog sant, starkvinsglögg kan det bli tal om då. :-) Likaså starka russin och mandlar.

Lite svårt att få ihop folk, just nu ser det ut så här:

LEAF
VH
Trailmaster
McOla(?)
Åke(?)

Bara tomtar, ingen tjejtomte än så länge?

/Leo

Halloj!
Kul initiativ. Under förutsättning att jag och frugan ska fira jul i Göteborg i år så hänger jag på!! Givet! Ska bli kul. Ska se om jag hittar en tomteluva att dra på över hjälmen också. Fast lösskägg skippar jag, blir så jobbigt då man ska andas...

// Peter Luihn

Känns onödigt att skriva, men om vi, mot alla odds, "firar" jul i götet så kommer även jag. Men räkna som sagt inte med mig (om nu någon skulle göra det).

f

Nu är det bara lite drygt över en månad kvar till 24:e december...bara en månad till Lucia! :-) Drygt två veckor tills adventsljusstakarna ska upp i fönstren. Snart är det Happy Christmas Ride!

/Leo

Det låter riktigt kul. Faktum är att jag har samma tradition fast som den löpare jag egentligen är så brukar det bli en löprunda. Förra året var jag dock på Nya Zeeland vid den här tiden och hyrde då en cykel. Så på julafton blev det en runda i bergen kring Queenstown. Det var så roligt att jag bestämde mig för att fortsätta med cyklingen när jag kommit hem. Så ni kan nog räkna in mig. / deca

Så cykelintresset kom som en julklapp på julafton för din del deca. Kul.

Jag önskar att jag hade cyklat mer när jag reste runt på Nya Zeeland. Det fanns ju en
hel del fin terräng runt Queenstown tex. Nästa gång jag åker dit får det bli mer cykling.

Kanonbra idé Leo. Har haft dålig aptit när det väl varit dags för julbord, dags att göra nåt åt det.

Inplanerat i kalendern! Har jag sett fram emot.
Ett mycket bra sätt att ge plats för morsans goda julemat senare på eftermiddagen!
// Peter

Nej, jag skall INTE skriva när jag är full...

Senast redigerad av en moderator:
Harri tänker högt, tomten sover sött, midvinternattens köld är mild och snart är det dags att lera ner sig innan Kalle Anka! :-)

/Leo

Det kommer att serveras nybakade lussekatter, pepparkakor och glögg(olika, jag tar med mig lättglögg ifall någon kör bil, LEAF hade starkare grejer? :-), kaffe åker nog också med i ryggan. En liten uppdatering angående vilka som ska med, så vet jag hur mycket jag ska ta med. Hand upp de som kommer?! Räknar med att vi kommer att vara ute ca 2 timmar.

/Leo

Leo Skrev:
> Det kommer att serveras nybakade lussekatter,
> pepparkakor och glögg(olika, jag tar med mig
> lättglögg ifall någon kör bil, LEAF hade starkare
> grejer? :-),

är det akvavit du tänker på? =)
jag kommer om det inte är isigt :p
+2 grader sa dom på nyheterna precis!

Hand upp här!
Klart man vill ut och sladda på Tomtens födelsedag (eller hur det nu var...). Håller snön i sig och inte blaskar bort (som vanligt i Gbg) så kan det bli riktigt roligt. Då blir det verkligen hjulafton.

Har med sorg i sinnet kommit fram till att det nog blir svårt att komma loss, håller dock koll på tråden om det skulle ändra sig.

-Åke

Tillbaka
Topp