Happy Christmas Ride: Göteborg, fredag 24/12 2004

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum
Väderrapport: Snöstorm på onsdag, regn på torsdag, minus igen på julafton. Kan nog bli lite lätt isigt? :P
Som ni förstår kan jag inte vara med (mina föräldrar vet inget om hur man ska fira jul).

känner mig redo!
hur delar vi upp fikat? ska jag köpa 1 flaska glögg och ha med mig i min 0,75cl thermos?

Jag tar med glögg, 2.25, lättglögg, får duga. 0.75 termos borde räcka. Tar även med kaffe, 0.75, samt lussebullar och pepparkakor. Har även ett antal pappmuggar, får hoppas de räcker. :-) Syns imorgon 09.00!!! Välkomna alla!!!

/Leo

Imorgon bjuds det på nybakade lussekatter _utan_ saffran. :-D
lussekatter.jpg

Ok, perfekt!! Kom precis på att jag bara har två 0.5 liters termosar, ingen 0.75. Tar med en med glögg, russin, samt bullar och pepparkakor och muggar. Blir vi fler än fem?

/Leo

Jag har funderat på att komma, men vilket tempo har ni tänkt er att köra? Kan ta med något, vad behövs/vad vill ni ha?
- Mer/annorlunda glögg/muggar/pepparkakor?
- Hemmagjort julgodis?
- Julöl?
- Något annat?

Ho Ho Ho, jag tar med en halva blåbärdryck, funkar också till fastfrusna växeldelar blir väl inte minus imorgon dock.

//Gerry

Lågflyga: Det blir lugnt tempo imorgon, lättare stigar troligtvis, nära nog en Happy Easy Ride. ;-) Julgodis är aldrig fel!

Trailmaster: Låter bra, blåbärsdryck fungerar även som energidryck om någon skulle ta slut helt. :-)

/Leo

Jadå, har allt lite planer men de är lite hemliga. Men fika blir det antingen vid trollen eller västra långvattnet, två trevliga ställen för stopp. Bara det inte ösregnar så tar jag med kameran, cyklar gör jag oavsett väder. :-)

/Leo

Ha det gött i morgon! Typiskt Göteborskt att baka lussebullar utan saffran, men det kommer säkert att smaka kalas efter en cykeltur. (jag är bara avis)

Mats

jag åker snart ockås! med kaffet! :p
"Folk, fall nu neder, och hälsa glatt din frihet"

god jul på er

Snart på gång jag med, glöggen är värmd och Camelbaken snart packad. :-) Riktigt fint väder just nu faktiskt, torrt, -1C, inte ett moln i sikte än. Kameran åker med!

/Leo

Försten hem vinner, va? Fick ge upp efter en och en halv timme, nytt rekord! Till sommarn kanske jag klarar mig en hel tur... Annars var det riktigt trevligt, mådde inte lika illa nu som efter förra turen, och inga svimningsanfall i uppförsbackarna.

En liten tidsnotering bara: det tar cirka tre kvart att cykla till Franssons, men en och en halv timme att cykla hem. Inte ens nedförsbacke, kissnödig och hemlängtan hjälper.
(:-{p

Hemma igen efter en lugn o go christmas ride endast snön fattades.
Hoppas detta kan bli en tradition lik Kalle kl 15.
Bilder kommer senare tack alla som va med.

//Gerry

Mycket trevlig tur! tack alla! 7 pers var vi, bra för att vara jul =)
fika-buffén blev grym! leo har bilder!

god jul!

Ja, tack alla som kom till denna roliga jultradition! Fint väder och nästan torra stigar gjorde julaftonscyklingen till en höjdare. Precis runt nollan, kanske en minus. Vi var ute två timmar och pausade nästan väl en halvtimma. Glögg, kaffe, blåbärsdryck, varm choklad, lussekatter, julgodis, julöl, pepparkakor, ja nästan allt fanns, bara skinkan saknades. :-D De som körde idag var: Oskar/Oggebrod, Hans, Stisse/Peter, Lågflyga/Peter, Trailmaster/Gerry, LEAF/Christian och jag. Här kommer lite bilder från vår julrunda, vi syns på annandagen då det blir cykling igen:

/Leo

Samling vid Franssons, alla(?) på plats!

En riktigt tomte? Trailmaster bland de andra skogstrollen. :-)

Dags för julfika!

Dags för julfika!

Glögg och lussekatt, mums!

Ingen dålig utsikt, lilla Delsjön i bakgrunden.

Knappt någon is, bara en tunn hinna lite här och där.

Utsikt.

Frosseriet fortsätter... :-)

Hoppdags, vi hittade ett perfekt hopp med fin landning. Stisse flyger så tomteluvan håller på att åka av. :-)

Oggebrod i luften!

Trailmaster siktar högt och landar fint på bakhjulet!

Stisse igen, nästan samma hopp från lite annat håll.

Oggebrod på väg ner mot landning.

Stisse en tredje gång. :-)

Jag tackar för en soft och skön tur. Kul att det dök upp en del tomtar och nissar, och credit ska ni ha för fikat allihop!
Bilder kommer.

Tomteluvan kan användas som hastighetsmätare om datorn faljerar.
Rakt bakåt = 30+ km/h
Lite halvslappt fladdrande med tofsen smattrande i hjälmen = 20-25 km/h
Slak = 0-20 km/h

Blev stolle-förklarad av grannarna när man kom hem, lerig och svettig på julafton, och dessutom en luva på hjälmen.... Voffor gör han på detta viset???

Nu ska julbordet snart angripas...

// Peter

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp