[HAPPY EASY Göteborg] Lördag 21/7 franssons 11:00

Jonas

Aktiv medlem
Räkna med 2-3h i skönt tempo i teknisk terräng. Eventuellt blir det lite inledande transportsträcka om inte folk känner sig extra pigga i benen...

Ni som var med sist får åka dom efterfrågade stigarna.

Hej,
Vet inte om detta är rätt forum. Började med mtb tidigt i våras (nybörjare alltså), och har kört en del i Änggårdsbergen. Vilka turer kan man hänga på?

lwallgren skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej,
> Vet inte om detta är rätt forum. Började med
> mtb tidigt i våras (nybörjare alltså), och har
> kört en del i Änggårdsbergen. Vilka turer kan
> man hänga på?

Tipset är att om du är osäker på din teknik och uthållighet att börja med easyturerna likt denna är annonserad.

Edit: Och orkar man inte så är det ju bara att bryta. Precis som om man får haveri eller skadar sig.

Senast ändrad:
inte säkert att jag hinner då jag drog sönder sprinten som håller fast hjulet men skall lasta in allt i bilen å hitta en ny snabbt så får jag se.

peter233 skrev:
-------------------------------------------------------
> Tack för turen, grymma stigar idag och gott
> gäng. Hur gick det med handleden Onyx?

Handleden gick bra, men fick fraktur på strålbenets hals. Slipper gipsa, men det tar väl en tid innan jag kan börja med MTB igen.

Du som hjälpte mig stödförband. Tack för hjälpen. Jag skall återgälda dig med ett nytt förband som fort vi träffas igen.

En reflektion från akuten. Regionen har haft svårt att rekrytera sjuksköterskor under sommaren (troligtvis på grund av snålhet). Jag fick vänta två timmar enbart för att röntga mig trots att det var ingen före mig. Efter en timme drog någon sköterska en vit lögn att maskinerna var sönder, men nu var fixade. Precis innan jag togs emot ställde någon återigen frågan varför ingenting händer. Då erkände en ny kille på receptionen att det hade varit nattskifte och dom hade ingen personal mellan skiften. Däremot blev jag väl mottagen av röntgensköterskan!

Oj, oj. Det var det andra kända handledsbrottet på en vecka. En kille bröt handleden ordentligt på en HappyRide, i Änggården, i tisdags.
Nu får vi se hur klarar oss i Vättle idag.

Tillbaka
Topp