Happy Easy ride - Delsjön Onsdag 11/6 18.30

Jossan83

Ny medlem
Då var det dags igen för en härlig runda. Grymt guidat förra gången, riktigt roliga stigar.
Vi kör 2-3 h, mygga är att rekomendera...i alla fall om det skall vara möjligt att stå stilla och vänta in samtliga då och då, typ mig :). Samling Franssons, tempo så att alla hinner med och ingen blir avhängd. Kul, kul....alla blir vi bättre dag för dag, häng med!

åh, jag ska försöka hänga på, måste grejja växel-aset innan så det inte rasslar om mig så mycket denna tur=)

//Malin

Einfinity; Alltså om det är cykeln som inte tål regn så kan du låna min, den gillar regn, men den gillar inte för branta nedförsbackar, då vill den inte vara med längre då måsta man hoppa av den och leda den ner till säker mark.

Tråkigt att vi har cyklar som begränsar vår cykling ;)

Lisis:
hehehe.. det låter bra, då lånar jag din om det ösregnar så kan jag följa med i alla fall ;) Men vilken cykel ska du cykla på då da?

Jag skall ladda inför vättern rundan, så inga skogsturer i veckan. Men sedan så är jag tillbaka i skogen, om jag överlever dvs...

Bir nog rätt bra med lite regn. Så man får en anlednig till att tvätta cykeln när man kommer hem, den börjar bli lite dammig nu :)

einfinity skrev:
-------------------------------------------------------
> Min cykel är inte vattentät därför kan jag
> inte följa med om det ösregnar

nu blev jag nyfiken...varför tål den inte regn??

Bang skrev:
> Har ni inga bilder likssom...

Nä. det är några timmar kvar till start liksom.

Får se om jag hinner.... måste hem efter jobbet och sedan bort till franssons. Kommer bli så tight att det lutar åt löpträning i stället.

Tack för turen, synd att den bara blev 6,63 km lång för min del (läskigt nära 666!).
Imorgon ska jag plocka isär baknavet och se hur det står till där i.

Men det blir väl ett stående happy-råd som vanligt: köp nytt!

Tackar för turen, den blev lite lagom lång. Jag hittade hem tillslut. Varför är det så svårt att hitta ut ur Delsjöområdet? gosh..! Kan man ha sämre lokalsinne än jag.

Tack för turen, det var underbart att haka på en easy ride i sådär lagom tempo i gott sällskap. Kul med omväxling till frirajd ibland ;-) Grymt många nya ansikten, tyvärr han jag aldrig växla några ord med alla men det tar vi nästa gång.

Dock tycker jag att svart/vit kunde utgått söderut öster om getryggen, park och natur har fördärvat den fullständigt med alla spångar och dessutom är den rätt teknisk och seg.

Om någon hade GPS med sig så släng gärna ut en track så att alla kan se vart vi var för någonstans, annars kan jag rekonstruerad tracken efteråt och publicera den om intresse finnes.

einfinity: Anledningen till att ni Mölndals locals inte hittar ut från Delsjöområdet är för att ni bara frirajdar bara på era lokal löpor ;-) Lura med Fässberg nästa gång.

Tack för sällskapet alla och tack till jossan83 för initiativet!

Ja tack för turen....tyvärr blev getryggen upp och baksidan av den på svart/vita lite väl tekniskt för mig. Inget flyt och inga adrenalinkickar som man ju önskar. Hade varit bra att köra med ngt lite enklare i början så att man kom igång lite först och fått några kickar innan man kom till de kruxiga partierna. Men men det är väll bara att bita ihop och komma igen. Jag fick mig dock en go runda i alla fall fortsatte på egen hand med en till i någon timmma till på fin fina stigar.
Vi ses snart i skogen igen. Någon som är sugen på en tidig rund avid 9.00 på Lördag, ev Änggårdabegern?

ojoj, låter som en easy ride goes hardcore !!!

Men Emelie du såg iaf ut att veta vart du skulle på Delsjövägen, jag och Emman mötte dig, (i bil).

Lisa

edit:stavfel såklart...

Senast redigerad av en moderator:
Åter en trevlig tur med en blandning av sköna stigar och ett easy tempo :-) -tack för en fin tur.
Blev lite skogsarbete också eller rättare sagt rivningsarbete... otroligt vilket jobb folk kan lägga på att bygga hinder/avspärrningar!
Kanske läge för en Happy Maintenance Ride... jag anmäler mig utrustad med en såg om nån med koll på läget av stigarna drar igång en sån tur?!

/P

Miche
Fredrik hälsar att han hänger på så fort han får en inbjudan för att se de hemliga utförsåken i paradiset ;)

Lisis,
Jasså! Er missade jag. jo, från Delsjövägen hittar jag allt hem.. hehe.
Hoppas träningen för vättern går bra :)
Nu är det dags att sova för mig.

Tack för hjälpen med framdäcket!
Grym tur speciellt slutet ner mot fransons den back var asball
just det sverker... du får ett däck imorn, jag vet dock inte var er konstiga avdeling är nånstans men det löser väl sig.

//Christian

Jag tackar jag med!

Att börja en easy ride med getryggen uppför... Som lisis skriver, "easy ride goes hardcore". Jag ska fixa ett handtag på cykeln så den blir lättare att bära, tror jag :)

Är det bara jag som kände att det var dåligt med avstånd mellan cyklister? Det blev ofta proppar i flödet, så att man måste kliva av.
Och står man och väntar för att få det avståndet man vill ha så passerar de som är bakom förbi, vilket leder till att man måste vänta tills man är sist.
Då tappar man tålamod och orkar inte vänta mer, kör ändå... och det proppar igen.

Kanske svårt att undvika när man är 24 pers?

dontiego skrev:
> Jag tackar jag med!
>
> Att börja en easy ride med getryggen uppför...
> Som lisis skriver, "easy ride goes hardcore". Jag
> ska fixa ett handtag på cykeln så den blir
> lättare att bära, tror jag :)
>
> Är det bara jag som kände att det var dåligt
> med avstånd mellan cyklister? Det blev ofta
> proppar i flödet, så att man måste kliva av.
> Och står man och väntar för att få det
> avståndet man vill ha så passerar de som är
> bakom förbi, vilket leder till att man måste
> vänta tills man är sist.
> Då tappar man tålamod och orkar inte vänta mer,
> kör ändå... och det proppar igen.
>
> Kanske svårt att undvika när man är 24 pers?

Det här med avstånd missar många i ren iver, och när man väntar och tar ut lucka tror ibland bakomvarande att man har andnöd och kör förbi. Många gånger kör det ju ihop sig under klättringar och man tappar tempot.

återigen kan turledaren ta 2 minuter och dra vart man ska, enkla regler och "siste man" så kommer det hela funka mycket bättre.

Vid en närmare eftertanke så tillhörde jag nog själv bovarna som ibland åkte förbi. Men lite sånt + köbildning får man räkna med när det är 27 personer med på en ride. Tycker man att de är lite för hackigt på en easy ride med många deltagare så finns ju Leo:s turer som alternativ och där går det undan vill jag lova, helt annat tempo.

Bov och bov, så allvarligt är det väl inte.
Jag menade det mest som något vi kan tänka på lite mer nästa gång, jag är inte sur. Jag lovar :)

Och du var så go som stannade sist för att springa och plocka ihop folk som ramlar, och visa vägen när man tappar cyklisten före. Tack ska du ha!

dontiego skrev:
> Och står man och väntar för att få det
> avståndet man vill ha så passerar de som är
> bakom förbi, vilket leder till att man måste
> vänta tills man är sist.
> Då tappar man tålamod och orkar inte vänta mer,
> kör ändå... och det proppar igen.
>
> Kanske svårt att undvika när man är 24 pers?

Det där är ett jäkla otyg som inte är helt ovanligt tyvärr. Jag antar att många gillar att få stopp för att andra fått stopp....
Jag har börjat säga att jag tar ut en lucka och de flesta fattar då att de skall stanna bakom mig och att de själva får en chans att cykla vidare inom bara några sekunder. En och annan orkar dock inte vänta och knör sig förbi.
Folk blir helt enkelt lite pantade när blodsockret försvunnit för länge länge sen ;-)

Tillbaka
Topp