[Happy Easy Ride] - Göteborg, torsdag 21:e April - 18.00 Franssons

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum

Leo

Ny medlem
Då var det dags att köra en Happy Easy Ride i Göteborg igen! Har du precis köpt en MTB och börjat cykla i skogen, eller redan kört ett tag men vill lära dig lite tips och trix?

På torsdag så blir det lite teknikträning först på Skatås grusplan, sedan en kortare runda i skogen på ca en timma på lättare stigar i Delsjöterrängen. Under teknikträningen så blir det bl.a. lite växlingstips, bromsteknik, klättringstips, hinderbana för lite balansträning kanske. Totalt blir det max två timmar, 18.00-20.00.

Alla välkomna, tjejer och killar, i alla åldrar, såväl nybörjare som proffs, det finns alltid något nytt att lära sig eller lära ut. :-)

Samling 18.00 vid Franssons(utanför en indredningsaffär, vår fasta samlingspunkt där vi utgår ifrån vid nästan varje Happy Ride, det ligger i korsningen Delsjövägen/Virginsgatan). Går inte att missa. :-) Ses på torsdag!

/Leo

ps. Det blir fler Easy Rides lite då och då, oftast på helgerna, men just denna kommande helg krockar det med lite annat så vi kör nu på torsdag om det finns intresserade?

Fredrik : Vore kalas, jag kan ju inte påstå att jag hittar dit alls. Hur lång tid tar det dit ungefär? Har övning till klockan 17, så det blir nog lite tight. Kan kanske skippa sista timmen och käka lite, byta om och hämta cykeln istället.

Tar 15-20 min beroende på hur hårt man kör, 20 så hinner man okej. Min bror som du känner (Rikard Larsson på Z) hänger nog på också.

Fredrik Larsson skrev:
-------------------------------------------------------
Min bror som du känner (Rikard
> Larsson på Z) hänger nog på också.
>
> //Fredrik -
> Pelle Hå har betalat alla mina cyklar!

Grymt, tänkte faktiskt fråga om det var din bror. Då säger vi så!

En Happy Easy Ride..! då är det till och med så att en riktig fegis som jag tänker dyka upp.
PREMIÄR HAPPY RIDE för undertecknad... wish me luck!!

I'm in Leo

/Winged

Ps. Fredrik: Är det okey att hänga på er från Chalmers? Jobbar på Sahlgrenska så det ligger på vägen och är lite osäker på mötesplatsen .. Ds

winged: Japps, det är helt okej, du är varmt välkommen. Samlas vid kårhuset 1735 förslagsvis? Välkommen till happy förresten =)

Senast redigerad av en moderator:
Hejsvejs!

Jag dyker upp! Ska bara fräsa bort ringrosten runt lederna först men det borde jag hinna tills på torsdag.

Hejsan!

Jag hakar på jag med!

Redigerat: Var tvungen att ta bort det där tjejigt ursäktande. Fan att man aldrig lär sig! :)

Edit: Bangar ur denna gång. Cykla på hemmaplan i stället. Men ha e trevlig tur!

Skoj att så många är redan på gång! Kom igen nu alla andra, jag vet att ni trycker där bakom skärmen och undrar om man skulle våga sig ut eller inte. Det blir lugnt och fint på torsdag, inga farliga stigar, inga lömska skogstroll. :-)

Kom gärna med förslag på vad ni skulle vilja öva på under teknikträningen vid grusplanen. Skrev bara lite av det vi har gått igenom förr men det är alltid aktuellt med växlingstips, bromsteknik, klättringstips, hinderbana osv. När vi sticker iväg och cyklar på stigar sedan så kan man stanna till vid vissa trixiga partier för att öva, t.ex. klättring och växlingstips, eller bromsning nerför där det är lämpligt.

/Leo

Wilier skrev:
> Tänkte mig körning, kul och nyttigt att köra
> teknik.
>
>
Precis... teknik!

Tjena
Jag får väl sluta gömma mig bakom skärmen och ta mig ut och cykla med de stora pojkarna :-)
Kul att få lära sig att bli bättre på att cykla.
All heder åt Leo & CO som ställer upp och håller turer etc..
Syns på torsdag.
//Thorleif

Ser fram emot att få lite åsikter/hjälp att ställa in min nya framgaffel. Har varit ute tre mindre turer nu och provat lite olika tryck och returer, ännu inte hittat perfekt kombination av sag och dämpning. Tar med mig gaffelpump om någon mer vill göra detsamma.

Gaah, självklart jobbar jag när det är dags för en Easy Ride... =\
Hoppas det blir en till inom en snar framtid då jag är i behov av tekniktips. Hoppas ni får en sjysst tur i skogen.

HEJ PÅ ER!
Tänkte oxå försöka hänga med imorrn.Blåmärkena sen förra gången börjar försvinna, så det är väl ett tecken på att man ska ut och få lite nya :) Hoppas på att det är nån mer tjej som ska dit, vore skoj isåfall!
Stötte på ett nytt svårt hinder i skogen igår, rötter och stenar är rena barnleken om man jämför med det....en ÄLG som morrade åt mig. Vi kanske kan gå igenom det imorgon hur man tar sig förbi sådana svåra hinder..

Hoppas på en skojig cykeltur imorrn oxå!

Fredrik Larsson skrev:
> Westman: Tar du med adapter mellan pump och gaffel
> också?
>
> //Fredrik -
> Riktiga män har minst 200mm

Har ingen förutom en böjbar slang med shraeder(bil)-ventil. Har du en Marzocchi-gaffel så funkar den utmärkt.

Jag kan tyvärr inte komma idag som planerat. Kan det tänkas bli nån happy ride på lördag? Söndag är det ju tävling, fast bara som åskådare för min del...

/Alfsomfan

Lördag kan det bli en liten Happy Ride till LV6/Kviberg, måste testa DH banan ett par gånger, sedan finns det stigar i området man kan cykla på. Skriver mer om det sent ikväll.

Vi ses ikväll, alla välkomna!

/Leo

Är det fler som inte hittar dit går det utmärkt att hänga på från Chalmers, vi kommer köra över Korsvägen -> St. Sigfridsplan -> SVT-huset -> Franssons.

Jag hänger på! Äntligen börjar rehaben ta slut (sedan november...) så man kan börja köra försiktigt, en easy ride låter perfekt!

Det är bara lite karaktärsdanande väder på gång in. INga planer förändras nu när jag väl lyckats ta mig från jobbet

Hann inte hänga på i dag då jobbet drog ut på tiden men ni verkade vara ett rejält gäng även utan mig.

Happy%20Easy.jpg

24st sa nån att vi var. Inte illa! Rätt trevlig tur i skönt tempo. Däremot var jag lite dålig på att hälsa. Vi får ta det nästa tur. Leo ordnar säkert namnlekar eller nåt.

/Zam med en blå heldämpad Trek (Andreas)

edit: la till namnet...

Jäkligt kul måste jag säga. Får försöka lära mig fler namn nästa gång. Lite lurigt eftersom man måste lära sig två namn på varje person, ett riktigt, ett på forumet. ;)

Har just varit och tvättat bort den värsta leran från cykeln. Snart dags att göra detsamma på mig själv.

Tack för ikväll!
/Fredrik, med en mörkblå Kona

Instämmer med Westman och Zam, mycket trevligt att träffa alla men lite dålig på att ta namnen på er.
Men jag antar och hoppas att det blir fler gånger. Gott att få lite nya stigar och omväxling från Ängårdsbergen som är min hemmaplan annars.

/Winged a.k.a Rickard på en gulsvart Scott med namnet Boulder

Ps. Jag gillar även de två bananförvaringarna. Stina med sin tejpade guling på sadelstolpen och Lågflygaren med sitt designade Bananfodral med lufthål. Antagligen för att inte bananflugorna skall dö av syrebrist ... i alla fall enligt Leo. Ds

Tillbaka
Topp