[Happy Easy Ride] - Göteborg, torsdag 21:e April - 18.00 Franssons

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum
Ja tack för idag, det var kul med så mycket folk och det var en hel del kul stigar. Namn är svårt så det hade varit väldigt trevligt om man skrev ett litet inlägg om man skall eller har varit med och är reggade med lite namnuppgifter (eller vad man har för cykel:) ).

/Henrik aka Wilier Jump in XC style.

Japps, skoj var det, hoppas mitt agerande som kavst fungerade så att ingen tappades bort. Råkade ut för en skoj grej på vägen hem, tappade vevarmen & pedalen... Leo må vara grym på att cykla men han är nog lite för klen för att kunna dra åt vevarmar ordentligt ;-). Namnlek nästa gång kanske inte skulle vart så dumt, går nog snabbare än att alla skall hälsa på alla =).

//Fredrik Larsson - Ny silver Sintesi Moab utan frambroms- One of the jumpers.

Kul att så många kom ikväll, det var riktigt skoj! Försökte så gott det gick att undvika lerhål, men en stig på slutet ner mot Härlanda var väl lite mer än easy ride denna gången, men lite lera dör man inte av? ;-)
Sedan blev det lite hopplektioner också, lite överkurs men det var ju ändå en hel del som vågade ladda på där, kul!

Vi fick nog ihop nästan 1.5 timma cykling, många stopp och alla orkade runt också. Ladda om, snart ses vi igen, det blir fler Easy Rides och annars är det bara att haka på ordinarie Happy Rides!

/Leo - reiseleiter black Bullit :-)

lite kul, folk vågar inte heja utan går hem och presenterar sig här istället. inte är jag bättre, men för enkelhet samma namn här som annars. cyklar tysk blåsvart No Saint.

// staffan

Gäsp! Fullmatad med pankaka och trött efter dagens 4,2 mil som det blev med alla transporter hit och dit, plus skogens rundtur. Jag vet mer nu än jag visste innan jag cyklade idag och det är jag mkt nöjd med.

Sov Gott

Stina känns lättast igen på de rullande ljudeffekterna eller på packtejpsbananförtöjningen på sadelstolpen.

Trevlig tur!
blev lite mycket pasta, somnade i soffan o vaknade inte förrän nu, tur jag duschade & gjorde ren cykeln innan jag åt :-)
Det får bli till att köpa nytt flaskställ på lördag, vilket är bäst?

Tack Leo och allihop för turen! För en gångs skull blev jag inte omedelbart avhängd. Kanske skulle vi träna hopp på ett mindre stenigt och brant ställe nästa gång? Hela min kropp skrek 'neeej' när jag rullade ner mot eländet, därav det hastiga stoppet...

Jag vill än en gång påpeka att bananfodralet är en gåva från en kamrat med design-böjelser. Skulle aldrig köpa något sådant själv. Personligen lutar jag mer åt Stinas typ av förvaring. Enkel, billig och effektiv.

Får även jag tacka för en trevlig tur, det blev vårpremiären med happy även om jag smygtränat endel i Ängårdsbergen. För upplysningsskull den snygge och kanske lite mer behärskade av Larssonsbröderna på en grå Kona Cinder Cone 2004.

thompa: Camelbak vattenrygga är bästa vattenhållaren, alla tider. :-) Då slipper du leriga flaskor och flaskställ som går sönder.

/Leo

Turen satt verkligen perfekt, helgjutet efter lite (eg mycket) sjukfrånvaro, samt brutna ramar osv.

Skönt också att jag lyckades punktera bakdäcket, vilket upptäcktes just efter flera glatt uttalat att vi vart helt missödesfria, inte ens en punka. :-) Man har mer entusiasm än teknik uppenbarligen.

Tips till er som kan är att lägga upp bild i profilen, så man lär sig era namn eller nicks, under mindre andfådda former. Har persoligen fullt sjå med att hålla mig kvar i sadeln, så hjärnan räcker inte för nya namn under turerna.

Mig känner ni nog igen om ni kollar profilen, dock hade jag inte mina urfräcka brillor på mig, så ni får tänka bort dom. Det som inte syns på bilden är min illgröna Merida (med blå front och gaffel).

Lågflyga: Här förespråkar du liggcykel och springer på fetishklubbar, och så är det bananfodralet du försöker ursäkta? ;-P

Nu när jag är inflyttad till mer centrala delar blir inte av med mig så lätt i fortsättningen. :-D

Jonas skrev:
-------------------------------------------------------
> Turen satt verkligen perfekt, helgjutet efter lite
> (eg mycket) sjukfrånvaro, samt brutna ramar osv.
Hurra! Det är inte bara jag som är ständigt sjuk eller bryter dyra ramar.

> (...)
> Lågflyga: Här förespråkar du liggcykel och
> springer på fetishklubbar, och så är det
> bananfodralet du försöker ursäkta? ;-P
Ja, just det!

> (...)

Leo skrev:
-------------------------------------------------------
> thompa: Camelbak vattenrygga är bästa
> vattenhållaren, alla tider. :-) Då slipper du
> leriga flaskor och flaskställ som går sönder.
>
> /Leo

du har nog rätt Leo... jag har en Camelbak-kopia hemma som är ok, ska nog ha den för allt utan kort-turer.

Sällar mig till de andra och tackar för gårdagen!

Elin är Elin i alla lägen och vem av tjejerna det var, tja, det är väl uteslutningsmetoden som gäller? :) I annat fall den blå Nishikin. (Vad är det egentligen för folk som presenterar sig med cyklarna?! =)

Tillbaka
Topp