Happy Easy Ride Söndag 11.00 Burger King, Delsjömotet

Riktigt roligt idag :) bra kämpat alla.

Tappade min vindjacka någonstans under dagen, ingen aning var. Det är en svart och grå Craft, om någon av de som cyklar mer regelbundet i området ser den får ni gärna plocka med den hem och skicka ett PM till mig.

Det var länge sedan man var och snurrade runt Slickrocksen där vid Horsikan.

Fässberg: Funkade att köra om kring med Blindside:en (det är väl det du menar med släde) runt Horsikan?

Fässberg var bara lite rädd för att få lera på sin vita ram så han gick runt alla ler-hål som Percy precis som ett litet barn gjorde små glädje-skutt i. ;)

He, he, he. Det hade jag verkligen velat se, han brukar annars inte banga när det gäller farligheter. Men risken att drunkna i ett surhål var kanske större än någon av hans långa flygfärder på hojj ;-)

Percy, men du dök i surhålen ;-) Jag minns en gång när jag var med på en ride där borta så var det ett surhål precis efter en spång. Jag rätt trött så jag tänkte att jag rullar ner i surhålet, men surhålet var grymt djup så jag hamnade med huvudet djupt i detta surhål :-(

Missade denna tur, var på väg hem till gbg grymt bakfull ;-)

hohohoho precis som Percy säger så förstörde jag för alla andra då jag smiskade på både uppför och nerför med min släde som för dagen var skodd med extra tunga sulor (minion 2,7 på ca 1400g) Givetvis i 42-gummi utförande.

De enda farligheterna lerhålen erbjuder är ju massa onödig lera och vatten i alla lager och bussningar på cykeln så när dom blev för djupa trippade jag förbi istället, tänkte klara mig på dessa lager och bussningar denna säsongen :)

Fässberg: Kul att höra att det funkade köra med släden 'icke-extremt' också. Har själv kört 2 ride med UFO:n och det har funkat hyffsat bra. Har börjat fundera om man verkligen behöver en AM-hojj!?

Kan ios tänka mig att det blir lite jobbigt med högfartsklättringar och race på platten, lite för tungt och lite för plush. Jag hakar ios aldrig på någon Happy-Stress-Runda ;-)

Imorgon ska jag göra en ny stig bortanför öjersjö, jag snitslar så ska fan ni köra upp den så det blir en stig illa kvickt. Å jag vill inte höra nåt gnäll på tunga däck och för mkt slag å skit!! Jag vet att alla fall jag lämmnade min komfort zone idag! Era jävla röövskallar!

Tillbaka
Topp